Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، لطف الله سیاهکلی در تشریح هفتمین نشست کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی که صبح امروز (دوشنبه، ۲۴ آبان ماه) برگزار شد گفت: در نشست امروز با حضور کارشناسان و نمایندگانی از وزارت ارتباطات، ستاد کل نیروهای مسلح، پلیس فتا، انجمن الکترونیک اتاق بازرگانی و مرکز پژوهش‌های مجلس به محتوای پیش نویس طرح پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس پیش نویس طرح را در فصول مختلف دسته بندی و توضیحات کلی را در مورد آن ارائه و سپس نمایندگان دستگاه‌ها توضیحات کارشناسی را ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون طرح حمایت از کاربران فضای مجازی با بیان اینکه عزم خوبی در اعضای کمیسیون مشترک برای نگاه جامع به این طرح وجود دارد، ادامه داد: اعضا عجله‌ای برای سرعت دادن به تصویب این قانون ندارند البته نسبت به موضوع بی تفاوت نیستند اما تاکید دارند که در طرح باید پیوست‌های فنی، رسانه‌ای، فرهنگی و محتوایی لحاظ شود و نگاه اقناعی به جامعه داشته باشد و موضوعات را به خوبی برای جامعه تبیین کند.

سیاهکلی یادآور شد: در نشست‌های کمیسیون رسانه‌ها حضور دارند و به صورت زنده از طریق سایت و درگاه اینترنتی خبرگزاری خانه ملت پخش می‌شود و این نشان از این دارد که ما با نظرات کارشناسان طرح را پیش می بریم.

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی ادامه داد: نشست‌های کمیسیون متفاوت از صحن علنی مجلس است و در صحن نهادها و کارشناسان حضور ندارند اما در کمیسیون تمامی دستگاه‌ها حضور دارند و نظرات مخالف یا موافق خود را مطرح می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه فضای مجازی نه تنها برای ما بلکه برای دنیا ناشناخته است، تصریح کرد: برخی کشورها به دلیل دانش بیشتر سریع‌تر به مقاصد خود در فضای مجازی رسیدند و برخی کشورها دیرتر و ما جزو کشورهای میانه هستیم و به نسبت دانش قابل قبولی در رابطه با فضای مجازی داریم.

کد خبر 5352199 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همراه اول نوآوری فناوری فضایی فیس بوک شرکت مخابرات ایران صندوق نوآوری و شکوفایی تراشه حاکمیت سایبری ایالات متحده امریکا حکمرانی فضای مجازی اینترنت ایرانسل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح حمایت فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۸۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

حسین علی حاجی دلیگانی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیئت رئیسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنجشنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد