Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، تورج نوروزی در گفتگو با صدا و سیمای مرکز خوزستان با اشاره به اینکه توسعه سامانه‌های آبیاری نوین از اهداف این سازمان است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان توسعه سیستم‌های آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی است.

نوروزی افزود: دولت ۸۵ درصد هزینه‌های آبیاری‌های نوین به صورت بلاعوض توسط دولت را پرداخت می‌کند و کشاورزان نیز فقط ۱۵ درصد هزینه‌ها را تقبل و پرداخت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: کشاورزان می‌توانند جهت استفاده از این سیستم‌های آبیاری نوین به ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

نوروزی همچنین گفت: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری پتانسیل ۴۰ درصد کاهش در مصرف آب آبیاری را دارد و اگر بهره‌بردار به درستی از ظرفیت سامانه‌ها استفاده کند دستیابی به این عدد به راحتی امکان‌پذیر است.

وی به مزایای طرح سامانه‌های نوین آبیاری اشاره کرد و افزود: کاهش مصرف انرژی، کاهش مصرف آب، افزایش عملکرد، افزایش بهره‌وری و افزایش اشتغالزایی از مزایای طرح اجرای سیستم‌های آبیاری در اراضی کشاورزی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: ارتقا کیفی سامانه‌ها در کنار توسعه کمی، توسعه روش‌هایی با راندمان بالا، آموزش و نظارت بر نگهداری و بهره‌برداری سامانه‌ها جز رویکردهای اصلی وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری است.

کد خبر 5352238

منبع: مهر

کلیدواژه: کشاورزی خوزستان جهاد کشاورزی خوزستان آبیاری نوین ویروس کرونا زلزله بوشهر زمین لرزه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه بارش برف واکسن کرونا اردبیل عکس استانها گرگان سانحه تصادف بارش باران جهاد کشاورزی آبیاری نوین سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ شاپور رضایی اظهار داشت: تسهیلات کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی که در اثر حوادث پیش بینی نشده از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۲ دچار خسارت شده‌اند تا سقف ۲ میلیارد ریال معادل ۲۰۰ میلیون تومان مشمول مهلت ازقانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور می‌شوند.

وی افزود: همه کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی خسارت دیده می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل و یا جهاد کشاورزی در خواست کتبی ارائه کنند.

رضایی تاکید کرد: پس از بررسی‌های لازم و تأیید نهایی، اصل تسهیلات دریافتی به مدت سه سال امهال و سود و جرایم دیر کرد آن توسط دولت تأمین و پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد