Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@15:25:11 GMT

مشکلات سرمایه‌گذاران نیروگاه‌های بادی برطرف شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۸۶۰۴

مشکلات سرمایه‌گذاران نیروگاه‌های بادی برطرف شود

گروه استان‌ها-خراسان جنوبی دارای دالان‌های بادی مناسب برای ایجاد نیروگاه بادی است و شرایط مستعد برای اجرای طرح‌های انرژی‌های بادی را دارد، اما متأسفانه سرمایه گذاری در بخش نیروگاه های بادی دراین منطقه مورد بی مهری قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند، خراسان جنوبی در زمینه برخورداری از قابلیت‌های لازم برای ساخت نیروگاه‌های تولید انرژی بادی از مناطق باکیفیت عالی در کشور به‌شمار می‌رود، به‌گونه‌ای که بیشتر مناطق این استان قابلیت‌های موردنظر برای ساخت چنین نیروگاه‌هایی را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله منطقه درح سربیشه یکی از بزرگترین حوزه‌های بادخیز استان است که با کشور افغانستان مشترک بوده  و جزو دالان‌های بادی بسیار خوبی است که نه تنها تحت تاثیر بادهای 120 روزه سیستان است بلکه باد دیگری به نام هرات نیز سبب می‌شود بیشتر ایام سال این منطقه باد داشته باشد.

در این راستا سال گذشته عملیات اجرایی نیروگاه بادی 50 مگاواتی «دُرح» سربیشه با حضور وزیر نیرو آغاز شد که این نیروگاه شامل 20 واحد توربین 2.5 مگاواتی است که با سرمایه‌گذاری حدود60 میلیون یورو معادل یک هزار و 180 میلیارد تومان ساخته می‌شود.

70 درصد این مشارکت از سوی شرکت مپنا و 30 درصد توسط شرکت تامین آتیه کارکنان صنعت برق خراسان تامین می شود.

 ضرورت توجه به انرژی‌های بادی  

نماینده سابق مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز عملیات اجرایی بتن ریزی سازهای نیروگاه بادی درح اظهار داشت: متاسفانه بحث نیروگاه‌های بادی اندکی در کشور ما مغفول مانده است و به آن توجه نشده است.

نظر افضلی با بیان اینکه در سایر کشورها این امر مورد توجه قرار گرفته است افزود: بحث نیروگاه‌های بادی در کشور ما بسیار حائز اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در منطقه شرق کشور وجود بادهای 120 روزه یک پتانسیل بزرگ برای کشور است بیان کرد: دالان بادی شرق کشور یک ثروت است که باید بر روی آن سرمایه گذاری کرد.

نماینده سابق مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه در کشور و به ویژه در خراسان جنوبی سرمایه گذاری بخش نیروگاه‌های بادی مورد بی مهری قرار گرفته است و باید در این راستا تلاش شود.

وی با بیان اینکه روند سرمایه گذاری در بخش انرژی‌های بادی تسهیل شود خاطرنشان کرد: در بحث خرید برق نیز صادرات برق باید مدنظر قرار گیرد.

نماینده سابق مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دالان بادی نهبندان و درح  دالان‌های بسیار فعالی است که باید مورد توجه قرار گیرد یادآور شد: سرمایه گذاری در این حوزه سبب رونق منطقه می شود.

افضلی اظهار داشت: بضاعت باد و خورشید در این منطقه زیاد است و امید است با بهره برداری از این توربین‌ها در زیر توربین‌ها پنل خورشیدی نیز نصب تا از این ظرفیت استفاده شود.

 اعطای وام‌های ارزان قیمتی برای سرمایه گذاران انرژی‌های بادی 

مدیرعامل شرکت تامین آتیه کارکنان صنعت برق خراسان نیز در این مراسم اظهار داشت: درحال حاضر بالغ بر 400 میلیارد تومان سرمایه وارد این منطقه شده است اما سودآوری کمتر بوده است.

محسن حکاک صادقی با بیان اینکه در این منطقه که یک منطقه کم برخوردار است، انتظار داریم در کاری که انجام می شود نرخ اصلاح شود افزود: باید وام‌های ارزان قیمتی برای سرمایه گذاران در نظرگرفته شود تا برای سرمایه گذاری در این منطقه رغبت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دولت جدید باید به خراسان جنوبی ویژه تر نگاه کند بیان کرد: باید کمک کنند تا در این منطقه اقتصاد رونق یابد.

مدیرعامل شرکت تامین آتیه کارکنان صنعت برق خراسان با بیان اینکه باید تیم قوی برای حل توجیه اقتصادی این موضوع تشکیل دهیم تصریح کرد: در بحث صادرات برق نیز باید بخش خصوصی ورود پیدا کند.

وی با توجه به اینکه ظرفیت تولید انرژی در خراسان جنوبی بسیار بالا است و این امر باید جزو اولویت‌های دولت باشد خاطرنشان کرد: باید تسهیلات ویژه ای به این امر اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت تامین آتیه کارکنان صنعت برق خراسان با بیان اینکه وزارت نیرو در بحث صادرات برق باید کمک کند تا این کار انجام شود گفت: باید منابع خوبی برای این منطقه جذب کنیم تا سرمایه گذار به این منطقه جذب شود.

 توسعه انرژی‌های بادی مدنظر قرار گیرد 

مدیرعامل شرکت انرژی‌های تجدید پذیر خراسان نیز در این مراسم اظهار داشت:  سرمایه گذاری کل پروژه(50 مگاوات) حدود 60 میلیون یورو است و به جز تجهیزات هزینه 4 واحد در بخش EC 2 میلیون یورو است.

محمد علی ضامن  با بیان اینکه تاکنون از این 2 میلیون یورو 900 هزار یورو کار انجام شده است افزود: از نظر اقتصادی تاکنون علی رغم مشکلات موجود، توانسته ایم کار را پیش ببریم.

وی با گلایه از بی مهری مدیران  استانی و شبکه بانکی در خصوص ارائه وام برای این پروژه بیان کرد: با توجه به عدم همکاری در تخصیص وام ارزان قیمت سرمایه گذاری مذکور توجیه اقتصادی ندارد.

مدیرعامل شرکت انرژی‌های تجدید پذیر خراسان با اشاره به اینکه منطقه ماهیرود مصرف کننده بسیار بالایی است و شرکت توزیع برق برای این منطقه اقدامات خوبی انجام داده است گفت: تسهیلات ارزان قیمت و افزایش نرخ انرژی برق دو گلوگاه برون رفت از مشکلات در این حوزه است که اگر اصلاح شود این منطقه احیاء خواهد شد.

ضامن با بیان اینکه در منطقه ویژه اقتصادی درح حدود 40 تا 50 شرکت فعالیت خود را آغاز می کنند گفت: باید توسعه برق مدنظر قرار گیرد زیرا برق زمینه ساز توسعه است و اگر برق نباشد مشکلاتی ایجاد می شود.

 تسهیل در ایجاد زیرساخت‌های نیروگاه بادی درح 

مدیر توزیع برق شهرستان سربیشه با اشاره به نقش ارزشمند نیروگاه بادی درح و ایجاد تحول در این منطقه گفت: همکاری برای تسهیل در فعالیت و توسعه زیر ساخت‌ها همواره مورد توجه بوده است.

محمد جمالی راد گفت: ایجاد زیرساخت، مشاوره، تسهیل در زیر ساخت برای تزریق برق به شبکه از طریق پست درح از جمله همکاری‌ها و اقداماتی بوده است که از سوی این مدیریت برای تسریع در اجرای این پروژه صورت گرفته است.

 قیمت نرخ خرید تضمینی برق برای سرمایه گذار توجیه پذیر شود

مدیر پروژه نیروگاه درح  نیز در این مراسم اظهار داشت: امید است این نیروگاه به شبکه سراسری متصل شود.

قالی شویان افزود: تاکنون پیگیری‌های بسیاری در خصوص استفاده از وام صندوق توسعه ملی و تسهیلات ارزان قیمت صورت گرفت و در این راستا بانک عامل مشخص و اما با مشکلاتی مواجه شدیم که نتوانستیم از این تسهیلات بهره مند شویم.

مدیر پروژه نیروگاه درح  گفت: در بحث قیمت نرخ خرید تضمینی نیز که یکی دیگر از مشکلات ما بود، همچنان در حال پیگیری هستیم و هنوز نتوانستیم وزیر نیرو را متقاعد کنیم که نرخ خرید تضمینی را نرخی اعلام کنند که برای سرمایه گذار توجیه پذیر باشد.

قالی شویان بیان کرد: با توجه به سیاستی که دولت در بحث انرژی‌های تجدید  پذیر و تعهدات 10 هزار مگاوات را اعلام می کند جای امید است این مهم انجام شود.  

وی خاطرنشان کرد: امید است با رفع این دو مشکل بتوانیم این نیروگاه 50 مگاواتی را احداث کنیم، زیرا در غیر این صورت احتمال دارد نتوانیم 50 مگاوات را به اتمام برسانیم.

ظرفیت تولید 140 هزار مگاوات برق بادی و خورشیدی داریم/ 32 هزار مگاوات تقاضای سرمایه‌گذاری به «ساتبا» ارسال شد

طرح جدید دولت برای اخذ قیمت تمام شده برق از 15 درصد مشترکان پرمصرف

قالی شویان یادآور شد: یکی از دلایلی که تاکنون این نیروگاه به اتمام نرسیده این است که با توجه به اینکه بخش عمده ای از تجهیزات توربین نیازمند ارز دارد و ارز نیز به شدت افزایش پیدا کرده است مشکلاتی در این زمینه به وجود آمده است.

فعلی حسن زاده سرپرست دستگاه نظارت قدس نیرو نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: درحال حاضر گودبرداری 20 توربین انجام شده است و جای 16 توربین خالی است و امید است هر 50 مگاوات به بهره برداری برسد.

دراین مراسم  که  نماینده  سابق مردم نهبندان و سربیشه درمجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت تامین آتیه کارکنان صنعت برق خراسان، مدیرعامل شرکت انرژی‌های تجدید پذیر خراسان  و مدیر توزیع برق سربیشه حضور داشتند عملیات بتن ریزی پایه‌های 1و2 توربین‌های بادی نیروگاه بادی درح  آغاز شد.

انتهای پیام/ ع

R41348/P1494/S6,56/CT7 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ زلزله‌ جنوب ایران| دستور سرلشکر سلامی برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان/ خسارت ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی زلزله/ ‌افزایش مصدومان به ۴۷ نفر/ وقوع ۱۳ زلزله پیاپی‌ + فیلم ۲ آخرین اخبار از زلزله جنوب ایران| حضور سریع سپاه در مناطق زلزله‌زده‌/ خسارت ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی زلزله/ ۹۹ مصدوم تاکنون/ وقوع ۵۰ پس‌لرزه ۳ تشییع و تدفین پاسدار شهید "مهدی مکرمی" در خمین به روایت تصویر ۴ جزئیات تشییع و تدفین پاسدار شهید "مهدی مکرمی" در خمین اعلام شد ۵ وزیر کشور: نگران پیک ششم هستیم/ قیمت "سیمان و فولاد" یک‌چهارم شد/ آقایان رفع مشکلات را به "تحریم‌ها" گره زده بودند ۶ یک مهندس امام جمعه موقت سمنان شد + سوابق ۷ بازدید معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق زلزله‌زده گیشان‌غربی/ مخبر: زلزله خسارت‌های زیادی به مردم فین وارد کرد + تصویر ۸ گزارش| چرا تقسیم سیستان و بلوچستان به چند استان ضرورت دارد؟ اخبار روز استانها دستور معاون‌اول رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات‌ مناطق زلزله‌زده/ تأمین دام و وسایل خانه‌های زلزله‌زدگان/ ساخت و تعمیر منازل سریعاً عملیاتی شود آخرین اخبار از زلزله جنوب ایران| حضور سریع سپاه در مناطق زلزله‌زده‌/ خسارت ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی زلزله/ ۹۹ مصدوم تاکنون/ وقوع ۵۰ پس‌لرزه دریادار تنگسیری: حضور تیم‌های مهندسی ‌سپاه از ساعات اولیه در مناطق زلزله‌زده/ بازگشایی محور سیرجان به بندرعباس‌ جدیدترین اخبار کرونا در ایران| افزایش ۴۳ درصدی نرخ ابتلا در یک روز/ آیا دومینوی صعود بیماری دوباره به‌راه افتاد؟+ نقشه و نمودار مهمترین اخبار دستور معاون‌اول رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات‌ مناطق زلزله‌زده/ تأمین دام و وسایل خانه‌های زلزله‌زدگان/ ساخت و تعمیر منازل سریعاً عملیاتی شود آخرین اخبار از زلزله جنوب ایران| حضور سریع سپاه در مناطق زلزله‌زده‌/ خسارت ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی زلزله/ ۹۹ مصدوم تاکنون/ وقوع ۵۰ پس‌لرزه اختصاصی| مقامات سوری ادعای العربیه درباره سردار ایرانی را تکذیب کردند/ چرایی شانتاژ شبکه سعودی علیه روابط ایران و سوریه رئیسی این هفته به زنجان می‌رود دو خاطره از رهبر معظم انقلاب درباره دیدارشان با علامه طباطبایی / اعتراف علامه مبنی بر یک اشکال بزرگ حوزه در اوایل انقلاب درباره ما ارتباط با ما آخرین اخبار | آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تا ۱۰۰ درصدی زلزله مناطق زلزله زده نیروگاه های بادی نیروگاه بادی درح نیز در این مراسم انرژی های تجدید سرمایه گذاری انرژی های بادی شورای اسلامی خراسان جنوبی برای سرمایه آخرین اخبار میلیون یورو جنوب ایران ارزان قیمت مورد توجه قرار گیرد 50 مگاوات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۸۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس

در هفتاد و نهمین سفر رسمی استاندار فارس در شهرستان جویم، نشست شورای اداری این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در حاشیه این نشست و در میز ملاقات مردمی مسائل، مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بررسی، تسهیل، رفع موانع و اتخاذ تصمیم عملیاتی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در جهت تحولات و پیشبرد اهداف و فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف شهرستان جویم گفت: لزوم تحقق این مهم هم‌افزایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی و ذیربط در جذب سرمایه‌گذار، ایجاد و ارتقای سرمایه‌گذاری‌های لازم متناسب با موقعیت و شرایط در این منطقه است.

فاصله شهر جویم تا شیراز ۲۵۰ کیلومتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان