Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر صبح امروز در گردهمایی آموزشی بررسی روش‌های تاثیرگذار تربیتی در خانواده اظهار کرد: تربیت بر همه حوزه‌ها حتی تبلیغ و آموزش اصالت داشته و سبب رشد انسان‌ از یک مرحله به مرحله دیگر به صورت ماندگار می‌شود.

وی تصریح کرد: دو نوع جامعه در تربیت فرزندان موثر بوده که یکی جامعه بسته است و در آن روش تربیتی یکنواخت و هیچگونه فکر و اندیشه مخالف وجود ندارد که نمونه بارز آن کشور کره‌شمالی است که فرزندان در یک فضای کاملا بسته و مشخص و اینترنت داخلی رشد کرده و تربیت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه فکر و اندیشه سبب ترسیم جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: فکر و اندیشه پایه رفتار انسان بوده و آنچه در جامعه ترسیم‌ می‌شود با همین فکر و اندیشه خواهد بود.

* بی‌حجابی و بدحجابی زنان و دختران ما حاصل تلاش چندین سال کشورهای استعماری مانند انگلیس است

وی ادامه داد: کشورهای استعماری برای ایجاد و نهادینه کردن یک رفتار مانند بدحجابی یا بی‌حجابی در کشورها حدود ۱۰۰ سال سرمایه‌گذاری کرده تا به نتیجه دلخواه برسند، در حال حاضر بی‌حجابی و بدحجابی زنان و دختران ما حاصل تلاش چندین سال کشورهای استعماری مانند انگلیس است.

متقی‌فر با بیان اینکه در جامعه متضاد فرزندان با انواع فکر و اندیشه‌های مخالف روبرو هستند، گفت: با توجه به اینکه در جامعه متضاد فرزندان با انواع فکر و اندیشه مخالف روبرو می‌شوند باید والدین روش تربیتی متناسب با جامعه را در پیش بگیرند.

وی افزود: والدین‌ مهمترین عامل تربیتی فرزندان بوده و متاسفانه والدینی که از روش‌های سنتی در تربیت فرزندان خود استفاده می‌کنند پیشرفت چندانی در تربیت صحیح فرزندان خود ندارند.

* در روش‌های سنتی تربیتی و تحمیل‌‌محور ناخوادگاه فرزندان از والدین دور شده و دچار پنهانکاری می‌شوند

مدیرکل آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی ابراز کرد: در روش‌های سنتی تربیتی و یا روش‌هایی که  اجبار و تحمیل‌ محور بوده، ناخوادگاه فرزندان از والدین دور شده و دچار پنهانکاری می‌شوند.

وی با بیان اینکه در جامعه ما که افکار و اندیشه‌های متضاد وجود دارد باید روش‌های تربیتی متناسب با جامعه بوده و آموزش‌ها براساس نیاز کودک داده شود، ادامه داد: اعمال قانون در خانواده و تربیت فرزندان باید به شکل فرهنگ‌سازی بوده و در برخورد با کودکان باید فرهنگی تربیتی برخورد کنیم‌.

متقی‌فر بیان کرد: پایه‌های تربیتی در کودکی شکل می‌گیرد و هر رفتاری مانند محبت کم و یا زیاد آن سبب تخریب شخصیتی فرزندان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌ها و دادن اطلاعات به فرزندان باید اصولی بوده و براساس نیاز کودک در مراحل مختلف رشد ّبه آن داده شود.

مدیرکل آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی مهمترین روش تربیتی را واکسینه کردن کودک در برابر رفتارهای مختلف دانست و گفت: مهمترین، موثرترین و بهترین روش تربیتی در جامعه متضاد واکسینه کردن کودک در برابر رفتارهای مختلف جامعه بوده تا کودک بتواند در برابر هجمه‌ها و مشکلات مقاومت کرده و روی پای خود بایستد.

وی بیان کرد: با توجه به گستردگی فضای مجازی در دنیا، سه عنصر مهم که به صورت زنجیر بهم‌ متصل هستند باید در روش های تربیتی مورد توجه قرار گرفته و بر اساس آن کودک تربیت شود.این سه عنصر‌ شامل تقویت  شخصیت و استقلال فرزندان، تفکر فردی و حریت و آزاد منشی در کودکان است.
انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: متقی فر خبرگزاری فارس گلستان کشورهای استعماری فکر و اندیشه روش های سنتی روش تربیتی آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۸۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا

مدیر صادرات گروه خودروسازی سایپا گفت: در سال جاری، ساینا اس اتوماتیک به عراق صادر خواهد شد.   به گزارش سایپا منصور ابطحی با اعلام این خبر درباره روند صادرات خودروهای سواری و تجاری که گروه سایپا در سال جاری دنبال خواهد کرد،‌ اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته،‌ صادرات محصولات سایپا در سال جاری به کشورهای مختلف ۳ برابر خواهد شد. بدین جهت محصولات گروه خودروسازی سایپا به کشورهای همسایه،‌ آسیای میانه‌ و کشورهای آفریقایی صادر می‌شود. بر این اساس قصد داریم در بازارهای عراق، سوریه،‌ روسیه و ونزوئلا حضور و نقش پر رنگ‌تری داشته باشیم.   وی با بیان اینکه بازار عراق برای ما خیلی مهم و استراتژیک است،‌ یادآور شد: در سال جاری ساینا اس اتوماتیک به عراق صادر خواهد شد. همچنین سطح روابط و همکاری‌های صنعتی خود را با کشورهای آفریقایی افزایش خواهیم داد. بدین جهت بنا شده خودروهای تجاری سبک زامیاد (فرمان راست-فرمان چپ) و خودروهای اقتصادی گروه سایپا (کوییک-اطلس-ساینا) به این کشورها صادر شود.   ابطحی تاکید کرد: کشورهای آفریقایی شانس بزرگی برای کسب و کارهای ایران به خصوص حوزه خودرو دارد و از این رو با خیلی از کشورهای آفریقایی مذاکرات جدی شروع شده است.   مدیر صادرات گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه بازار روسیه بسیار بزرگ است و محصولات گروه سایپا امکان صادرات به این کشور را دریافت کرده‌اند،‌ گفت: با توجه به اخذ گواهی استاندارد صادرات کالا به روسیه (GOST)،‌ از ابتدای تابستان سال جاری صادرات خودروهای کوییک و ساینا اتوماتیک و دنده‌ای گروه سایپا به کشور یاد شده آغاز می‌شود و البته در حال برنامه‌ریزی هستیم که مجوزهای لازم برای صادرات شاهین پلاس را هم دریافت کنیم.   وی تاکید کرد: برنامه صادرات خودرو به ونزوئلا نیز در تابستان سال جاری در حال نهایی شدن است و محصولات ساینا و کوییک به این بازار ارسال خواهد شد. در دور جدید همکاری با طرف ونزوئلایی در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، چند محموله هزار دستگاهی خودروی آماده (CBU) به بازار مزبور صادر شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • تربیت نیروی انسانی خدوم نتیجه تلاش معلمان است
  • معلمان شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند
  • تبریک مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به تلاش گران عرصه تعلیم و تربیت
  • ۲۶۷ میلیون دلار از کمک‌های آنروا کم شد
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان