Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  احمدخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: برای برنامه‌های فرهنگی و هنری استان زنجان برنامه کوتاه مدت ۴ ماهه و برنامه سالانه ۱۴۰۰ تهیه شده است.

او بابیان اینکه  بیش از ۶۸۷ برنامه در این راستا تدوین شده است، افزود: تدوین دایره المعارف فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان و نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل استاد منزوی از برنامه‌های شاخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بابیان اینکه برگزاری جشنواره تئاتر صحنه‌ای خط شکنان، جشنواره ملی پانتومیم، جشنواره فرهنگی، هنری و قرآنی رمضان، جشنواره نمایش و موسیقی، جشنواره هنر‌های تجسمی و راه انداری مرکز اسناد فرهنگی و هنری استان و راه اندازی انجمن مفاخر حوزه زنجان، تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، برگزاری ۷۲ برنامه در کنگره ۳۵۳۵، چهارمین جشنواره داستان نویسی رضوی، جشنواره شکوه شکیبایی، جشنواره تخصصی عفاف و حجاب، از جمله این برنامه‌ها است.

احمدخانی به جشنواره‌های فرهنگی هنری و دینی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اشاره کرد و گفت: ۱۲ جشنواره ملی و استانی برگزار در استان زنجان برگزار شده است.

او ادامه داد: داستان نویسی رضوی، آفرین واره فیلم و عکس عاشورایی، جشنواره نماز، جشنواره نمایشنامه نویسی، جشنواره مطبوعات است و ۱۰ عنوان جشنواره نیز تا پایان امسال اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزیده شدن استان زنجان در شبکه شهر‌های خلاق خبر داد و افزود: شهر سلطانیه به عنوان شهر خلاق در حوزه ادبیات انتخاب شده است.

احمدخانی به بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: این هفته از ۲۴ آبان ماه تا یکم آذر ماه نامگذاری شده و ۲۸ عنوان برنامه در استان زنجان  اجرا می‌شود.

او ادامه داد: غبارروبی مزار شهداء، برگزاری مراسم اختتامیه کتاب سال و تجلیل از ۱۰ نفر منتخب و ۵ نفر شایسته تقدیر، برگزاری مراسم تجلیل از خادمان نشر به صورت وبینار برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: دیدار با استاندار و امام جمعه زنجان، رونمایی از ۲۴ عنوان کتاب که ۲۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس است و برگزاری نمایشگاه کتاب، اجرای تئاتر و سخنرانی یکی از مادران شهدا، برگزاری پویش کتابخوانی و توزیع کتاب در مدارس، مساجد و زندان‌ها، برگزاری جلسات نقد و معرفی کتاب، بازدید از کتابفروشی ها، دیدار با کتابداران، برگزاری ایستگاه نقاشی کودکان، برگزاری جشنواره عکس با موضوع کتاب، رونمایی از کتاب‌های تازه منتشر شده، برگزاری مراسم شب شعر و مسابقه کتابخوانی از دیگر برنامه‌های این هفته در استان زنجان است.

احمد خانی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۸۰ عنوان کتاب در استان زنجان چاپ شده است، گفت: یک از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان خرید کتاب از ناشران استان زنجان است که مرحله اول امسال در هفته کتاب و مرحله دوم نیز در آذرماه انجام می‌شود.

او سرانه مطالعه در کشور را ۷۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه خواند و گفت: سرانه مطالعه در استان زنجان ۹۳ دقیقه و ۲۳ ثانیه است.

احمدخانی به پیشرفت ۳۱۰ درصد اعتبارات عمرانی فضا‌های فرهنگی استان زنجان اشاره کرد و گفت: در استان چهار پروژه فرهنگی نیمه تمام وجود دارد که تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار است و فرهنگسرای زرین در شهرستان ایجرود یکی از این پروژه هاست که تامین اعتبار شده است.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی کتابخوانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۸۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارش سال زراعی استان مثبت شد

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: براساس اطلاعات و آمار موجود، میزان بارش استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۲۱.۸ میلی متر بوده که ۴۹.۴ درصد بیشتر از میانگین بلند مدت این دوره است.

وی ادامه داد: میانگین بارش بلند مدت سال زراعی استان نیز ۱۰۰.۷ میلی متر بوده که تاکنون ۲۱ درصد نسبت به بلند مدت سال زراعی مشابه افزایش یافته است.

وی درباره بارش های مونسون افزود: براساس نتایج نقشه های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، احتمال بارش های خوب تابستانه مونسونی در جنوب شرق کشور و استان پیش بینی می‌شود.

ملاشاهی با اشاره به اینکه استان ۲۰ سال درگیر خشکسالی هست، تصریح کرد: این بارش ها می توانند اثرات خشکسالی را قدری کاهش می دهد، همچنین با توجه به ادامه دار بودن روند خشکسالی در سیستان و بلوچستان، در مدت زمان ده ساله ۹۹.۳ درصد پهنه این خطه پهناور، درگیر خشکسالی شدید و بسیار شدید است.

وی بیان کرد: میانگین دمای استان تا خرداد ماه ۰.۵ تا ۱درجه بیشتر از نرمال خواهد بود و از نیمه خرداد تا شهریور در نیمه شمالی استان ۱تا ۲درجه بیشتر از نرمال و در نیمه جنوبی ۰.۵ درجه بیشتر از نرمال پیش بینی می‌شود.

وی درباره میانگین دمای استان گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون، ۱۹.۵ درجه سانتیگراد اعلام کرد و از افزایش ۱.۳ درجه ای دمای سیستان و بلوچستان نسبت به دوره بلند مدت مشابه خبر داد.

کد خبر 6092936

دیگر خبرها

  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • میانگین بارش سال زراعی استان مثبت شد
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • «سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان