Web Analytics Made Easy - Statcounter

خاخام اعظم یهودیان ایران در جریان سفر به آمریکا در اظهاراتی دلایل محکومیت ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی را تشریح کرد.


به گزارش عصرایران به نقل از "تایمز اسراییل"، خاخام " یهودا گرامی" در اظهاراتی در آمریکا گفته است او از بیم افزایش حملات یهودستیزانه در پی ترور شهید سلیمانی از سوی آمریکا، این اقدام را محکوم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خاخام گرامی که دیروز (یکشنبه) در شهر "فیرفکس" ایالت ویرجینیا سخنرانی می کرد، درباره شرایط جامعه ایران پس از ترور شهید سلیمانی گفته: "وضعیت بسیار حساس بود. ما این حساسیت را احساس کردیم، نه از سوی دولت، نه از جانب مردم. آنها در مورد انتقام صحبت می کردند."


گرامی در عین حال تاکید کرد: " ایران تنها کشوری در دنیاست که کنیسه های آن نیازی به تدابیر امنیتی ندارند. اما ما باید خردمندانه بیندیشیم، ما مهمان هستیم و باید دیپلماتیک باشیم."


گرامی گفت که تصمیم گرفتم حمله به سلیمانی را علنا محکوم کرده و برای آرام کردن اوضاع به خانواده سلیمانی تسلیت بگویم که موثر واقع شد.


او توضیح داد: "ما احساس کردیم ممکن است خطری وجود داشته باشد به همین خاطر مصاحبه کرده و گفتیم طرفدار اقدام ترامپ نبوده و با جنگ موافق نیستیم."

 

گرامی سخنرانی خود را عمدتا به زبان فارسی انجام داد.

 

گرامی گفت که به مقامات ایرانی می گوید که سرزمین اسراییل برای یهودیان همیشه مقدس بوده و خواهد بود، صرف نظر از اینکه چه کسی بر آن حکومت می کند.


او گفت:" سرزمین مقدس همان سرزمین است. این همان چیزی است که در تورات نوشته شده است. من به آنها می گویم که مثلا عربستان مقدس است، پیامبر شما آنجا بود، کعبه آنجا بود. اما شما هیچ ارتباطی با دولت عربستان ندارید. شما حتی مخالف دولت عربستان هستید."


گرامی همچنین درباره زندگی روزمره در ایران به عنوان یهودی صحبت کرد. او اذعان کرد که دولت وب‌سایت‌ها را مسدود می‌کند، اما "تقریبا همه یک VPN دارند، و خود دولت نیز آن را می‌داند...حتی می توانید تمامی اخبار اسراییل را بخوانید."


این شخصیت مذهبی یهودیان ایران درباره جایگاه یهودیان در پست ها و مناصب سیاسی نیز گفت که برخی سمت‌ها در نقش‌های نظامی و مدیریت ارشد وجود دارد که یهودیان نمی توانند به آن جایگاه ها برسند. برای مثال شاید نتوانند دانش هسته ای را یاد بگیرند."


گرامی بارها تاکید کرد که یهودیان ایران اغلب از سیاست دوری می کنند و به جای آن بر اجرای احکام یهود تمرکز می کنند.


وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، گفت: "شرایط اقتصادی به شدت سخت است و یهودیان نیز تحت تاثیر تحریم‌ها قرار دارند."


در عین حال به گفته گرامی، نشانه های امیدبخش نیز وجود دارد و زندگی جمعی یهودیان سالم است. در دوران تصدی او، مدارس یهودی بازگشایی شده است و مراکز تربیت خاخام ها دایر گردیده است. وی خاطرنشان کرد: چندین رستوران کوشر در تهران، اصفهان و شیراز نیز وجود دارد.

 

وی گفت: "ما باید همیشه تاکید کنیم که درگیر سیاست نیستیم. ما همیشه باید بر آن تاکید کنیم. گاهی اوقات خیلی سخت است."


خاخام اعظم یهودیان ایران گفت که او یک دهه پیش در اورشلیم زندگی و تحصیل کرده و دولت ایران در آن زمان حساسیتی به این موضوع نداشت اما از آن زمان پارلمان ایران مجازات‌ سفر به اسراییل را تشدید کرده است.


او گفت: "این محدودیتی است که ما دوست نداریم، اما باید از قانون پیروی کنیم."


گرامی در جریان سفر یک ماهه خود به آمریکا به منظور شرکت در نشست سالانه خاخام های یهودیان جهان از جوامع یهودی ایرانی در لس آنجلس و نیویورک بازدید کرده و قرار است روز دوشنبه (امروز) از آمریکا به ایران بازگردد.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: یهودیان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، انتشارات «مکتب حاج قاسم» با شش عنوان اثر چاپ اولی در کنار عرضه ده‌ها عنوان کتاب پیرامون شخصیت و سیره شهید حاج قاسم سلیمانی، پا به عرصه سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گذاشته است.

کتاب «باران گرفته است» به قلم «احمد یوسف زاده» حاوی خاطرات و روایات از دوران کودکی، نوجوانی و جوانی شهید سلیمانی، کتاب «همراه ما بود» حاوی مجموعه سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان از حاج قاسم سلیمانی بعد از شهادت وی با گردآوری و ترجمه «سید حسین مرکبی»، کتاب «بچه‌های حبیب» گردآوری شده توسط «نازنین قنبری» روایت خاطرات رزمندگان گردان‌های اطلاعات عملیات و تخریب لشکر ۴۱ ثارالله از فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی، «این خانه فروشی نیست» به قلم «مهدیه داوودی» و تصاویر مستند «سعید فرجی»، روایت مقاومت ۸۴ روزۀ مردم شهر «آمرلی» عراق در محاصره ۳۶٠ درجه داعش و حضور شجاعانه حاج قاسم سلیمانی در شهر، که با طراحی یک عملیات دقیق، موفق به شکستن محاصره و آزادسازی این شهر می‌شود.

کتاب «طبقه‌بندی موضوعی سخنرانی‌های منتشر شده از شهید سلیمانی» اثر جامع و پژوهش محور در باب شخصیت شهید سلیمانی، کتاب مجموعه دوجلدی «جهت» جلد اول؛ سخنرانی‌ حاج‌ قاسم سلیمانی در جمع فرماندهان سپاه چند ماه پیش از شهادت‌ به همراه موخره‌ای بر این سخنرانی و جلد دوم؛ سخنرانی شهید سلیملنی در جمع ائمه جماعت به انضمام موخره‌ای در شرح‌ و تبیین این سخنرانی‌.
انتشارات مکتب حاج قاسم ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه، میزبان عموم بازدیدکنندگان سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن شبستان عمومی خواهد بود.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229609 برچسب‌ها کتابخوانی شهید قاسم سلیمانی

دیگر خبرها

  • تکمیل طراحی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی تا پایان ۱۴۰۳
  • توصیف عجیب خاخام اسرائیلی درباره ایرانی‌ها
  • یهودیان پرچم اسرائیل را وسط آمریکا پاره کردند+ فیلم
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه