Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر بنی‌طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: قطعه موسیقی «بیشه شیرون» با آهنگسازی حمید توفیقی و خوانندگی جلیل سلیمانی از سوی واحد موسیقی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری تولید شده است.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: در این قطعه آهنگساز برای نشان دادن شجاعت، دلاوری و مجاهدت‌های مردان بختیاری در طول سالیان گذشته به منظور بیان مفهوم و موضوع شعر برای مخاطبان، ملودی مورد نظر خود که از مقام‌های بختیاری و ملودی‌های دو ضربی است را انتخاب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فرهنگ، آداب و رسوم ایل بزرگ بختیاری دارای مراسم و آیین‌های مفهومی و نمادین است که با توجه به کاربرد، معنا و مفهوم آن‌ها، توسط مردان و زنان ایل بجا آورده می‌شود.

بنی‌طالبی اظهار داشت: چوب‌بازی و سواربازی از آیین‌های مردمان ایل بختیاری است که توسط مردان ایل اجرا می‌شود، این آیین که کاملا مردانه و حماسی رزمی و دارای قدمتی دیرینه و تاریخی است و نمادی از جهاد و ایستادگی در برابر ظلم و ستم می‌باشد و خاستگاه آن نیز در میدان نبرد و رزم بوده است.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان بیان کرد: این گونه مراسم‌ها با نواختن ساز کرنا و دهل همراه می‌باشد و ضرب آهنگ مخصوص به آن ملودی نیز ریتمی ۲ ضربی ( ۴/۲ ) است که دهل نواز آن را با توجه به ملودی به شکلی ظریف و ماهرانه اجرا می‌کند که یادآور حرکت و کوبش سم اسب‌ها در میدان رزم باشد.

بنی‌طالبی افزود: در این اثر آهنگ‌ساز تلاش دارد با استفاده از مقام‌های دهکردی و دیگر مقام‌های موسیقیایی این دیار یادآور موطن اصلی ایل بزرگ بختیاری در این منطقه باشد.

وی ادامه داد: شعر این اثر را مهدی عالی از شاعران جوان و ترانه سراهای موفق سال‌های اخیر سروده و  کاوه  معتمدیان، علیرضا دریایی، استادکریم قربانی، شهرام رکوعی، آزاد  میرزاپور، علی میرکی، مرتضی صنایعی و مجید علیزاده نوازندگان این قطعه موسیقی هستند.

این نوازنده ساز تار و سه تار اظهار داشت: میکس و مستر این اثر را سهیل توفیقی انجام داده است و ناظر کیفی تولید این قطعه نیز مرکز موسیقی حوزه هنری کشور بوده است.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان گفت: این اثر به سفارش واحد موسیقی حوزه هنری کشور برای آلبوم قاسم‌خوانی تولید شده و به زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/68036

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید قطعه موسیقی بیشه شیران واحد موسیقی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری

غلامرضا ذاکری اظهار داشت: از ۱۲۰ هزار هکتار اراضی آبی کشاورزی استان تاکنون ۷۰ هزار هکتار از این اراضی مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری هستند.

وی با اشاره به تجهیز زار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری در سال گذشته، افزود: امسال هم عملیات تجهیز دو هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به این سیستم‌های در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید

آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان

ذاکری اضافه کرد: با اجرای آبیاری بارانی عملکرد تولید ۴۰ درصد و با آبیاری قطره‌ای ۹۰ درصدی عملکرد تولید افزایش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • نقشه راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است
  • فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • تجلیل از کارگران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»