Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-26@10:14:37 GMT

برگزاری رقابت‌های MMA قهرمانی کشور در دی‌ماه

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۹۰۰۸

برگزاری رقابت‌های MMA قهرمانی کشور در دی‌ماه

به گزارش ایرنا؛ اولین دوره مسابقات MMA قهرمانی کشور به منظور شناخت نفرات اعزامی به مسابقات جهانی، بعد از برگزاری دوره داوری و استاژ فنی این انجمن در اوایل دی ماه برگزار می‌شود.

تهران، از ۳۰ آبان تا ۵ آذر ماه میزبان اولین دوره داوری و استاژ فنی انجمن هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) با حضور مربیان بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت‌های این رشته در ایران در اختیار فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی است.

MMA در جهان دارای جایگاه ویژه‌ای است که قهرمانان مطرح رشته‌های رزمی در آن حضور دارند. این ورزش در چند سطح مختلف برگزار می‌شود.

این رشته تلفیقی از چند رشته رزمی مختلف است که چند سالی است به جایگاه معتبری در سطح جهان دست یافته است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: ام ام ای جوجیتسو فدراسیون بوکس فدراسیون ورزش های رزمی کاراته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو

وقتی می‌خواهیم با رتبه یک‌نفر در کنکور شوخی کنیم، می‌گوییم با این رتبه فوقش «آبیاری گیاهان دریایی» قبول می‌شوی. یعنی این رشته خیلی برای ما عجیب است. اما باورش سخت است! هستند افرادی که در همین رشته‌های باورنکردنی درس می‌خوانند، مثل «مدیریت دوشیدن شیر گاو»، «سیمپسون‌ها و فلسفه» و حتی «دیوید بکهام‌شناسی». در این مطلب سراغ این رشته‌های بامزه رفتیم که شبیه شوخی هستند، اما کاملاً جدی محسوب می‌شوند. 

آداب تماشای تلویزیون

 برای ما که شب با پیژامه روی کاناپه لم می‌دهیم تا برای استراحت تلویزیون ببینیم باورش سخت است که این کار یک رشته تلویزیونی هم داشته باشد که در دانشگاه مونت کلیر ایالت نیوجرسی آمریکا تدریس می‌شود. در این دوره آموزشی درباره نقشی که رسانه تلویزیون در زندگی امروز بشر دارد، مباحثی مطرح می‌شود و دانشجویان یاد می‌گیرند چطور مخاطب جدی تلویزیون باشند.

استخراج شیره درخت افرا 

هرچند درختان را دوست داریم، اما باورش سخت است که استخراج شیره از یک درخت رشته دانشگاهی مستقل داشته باشد. اما از آن‌جایی که شیره افرا بسیار گران‌قیمت و ارزشمند است دانشگاه آلفرد نیویورک، برای افرادی که به گیاهان و به‌خصوص این دوره آموزشی ارائه می‌دهد و دانشجویان در این دوره آموزشی، بیشتر بر تولید شربت افرا و بررسی روند تغییرات فرایند تولید این شربت، تمرکز دارند.

 تربیت هکر 

نگران نباشید، چون این رشته مخرب نیست و برای اهداف مهم تری به‌وجود آمده که در بحث حفظ امنیت آن کشور بسیار اهمیت دارد. حتما می‌دانید که دو نوع هکر داریم، هکر بد یا کلاه سیاه که برای خرابکاری دست به هک کردن سیستم‌ها می‌زند و هکر خوب یا کلاه سفید که برای مقابله با این نوع هکرها، با فنون هک آشنا می‌شود. به این معنا که در بعضی کشور‌ها برای اقدامات امنیتی به تربیت هکر‌های حرفه‌ای می‌پردازند تا بتوانند در مواقع لزوم از وجود آنها بهره ببرند.

 دلقک‌شناسی

 فلسفه پشت زندگی یک دلقک به شدت مورد توجه جامعه‌شناسان است یعنی این که دیگران را بخندانی، حتی اگر خودت کوهی از غم باشی. کسی که برای اولین بار ایده ایجاد رشته دلقک شناسی به سرش زد، دکتر فرانسیس بوزو بود. این فکر نشئت گرفته از جریانی با عنوان «باهات شوخی ندارم» بود و به مرور تبدیل به یک رشته دانشگاهی شد.

 هری‌پاتر شناسی

 چند سال قبل خبری منتشر شد که دانشگاه اوهایو برخی واحد‌ها و دوره‌های دانشگاهی را برای شخصیت معروف و جهانی هری پاتر برگزار می‌کند. در این دوره‌ها، استادان روی تکنیک‌های ادبی و ریشه‌های فرهنگی که یک رمان دارد تمرکز می‌کنند و آنها را درس می‌دهند و یکی از گرایش‌های جالب آن هم هری‌پاتر شناسی است. شاید روزگاری که رولینگ خالق این شخصیت در فقر، مشغول خلق این دنیای جادویی بود به هیچ‌وجه فکر نمی‌کرد چنین تاثیری روی دنیا داشته باشد که برای شخصیت محوری داستانش یک رشته دانشگاهی تاسیس شود.

 سیمپسون‌ها و فلسفه

 مجموعه پویانمایی سیمپسون‌ها از سال ۱۹۸۹ از تلویزیون پخش می‌شود که بعضی‌ها مدعی هستند که خیلی از مسائل را پیشگویی کرده است و همین موضوع، هر از گاهی در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود. جان دونالدسون، استاد فلسفه می‌گوید: «سریال سیمپسون‌ها نمایشی درباره زندگی است و با موقعیت‌هایی سروکار دارد که به زندگی ما نزدیک است و بر موضوعاتی دست می‌گذارد که در زندگی روزمره با آنها سروکار داریم؛ پس چندان هم عجیب نیست برخی مسائل مطرح شده در آن، به واقعیت تبدیل شوند.»

 دیوید بکام‌شناسی 

«پروفسور آلیس کشمور» ۲۴ سال پیش یعنی در سال ۲۰۰۰ برای افرادی که به شدت به دیوید بکام، فوتبالیست معروف انگلیسی علاقه‌مند بودند، طرحی ارائه کرد که بر اساس آن رشته «دیوید بکام شناسی» در دانشگاه «استنفورد» ایجاد و آموزش داده شود. هدف او از این طرح، این بود که دانشجویان از «بکام» اخلاق ورزشی بیاموزند و دروسی مبنی بر زندگی حرفه‌ای این ستاره فوتبال ارائه و تدریس شود. هرچند کار وی با مخالفت‌های رسانه‌ای مواجه شد، اما هم اکنون با پیگیری‌های او، دانشجویان انگلیسی می‌توانند در این رشته تحصیل و مباحث مربوط به ورزش، رسانه و فرهنگ ورزشی را مطالعه کنند.

مدیریت ماجراجویی

 یکی دیگر از رشته‌های عجیب و غریب دانشگاهی در دنیا در دانشگاه ایالتی پلیموث انگلیس تدریس می‌شود، رشته‌ای عجیب، اما پرطرفدار به نام مدیریت ماجراجویی. فراگیران این رشته با تحصیل در آن با مبانی صخره‌نوردی، اصول قایقرانی و نکات بیابان گردی آشنا می‌شوند. عنصر و مولفه مهم در یادگیری و موفقیت در این رشته، هیجان، کنجکاوی و ماجراجویی دانشجویان است. در این رشته به افراد می‌آموزند چگونه با قرار گرفتن در معرض خطر و ماجراجویی در موقعیت‌های مخاطره آمیز به رشد شخصیت و شکوفایی و توانایی خود بپردازند تا خطرات کمتری، جان و حتی روان آنها را تهدید کند.

 رابین هودشناسی 

همان رابین‌هودی که در جنگل‌های شروود در حال جدال با داروغه بود، هم‌اکنون یکی از واحد‌های درسی رشته تاریخ آن هم در مقطع کارشناسی‌ارشد است. رشته رابین‌هود در دانشگاه «ناتینگهام» تدریس می‌شود. در رشته رابین‌هود شناسی، آواز‌های خوانده شده در این فیلم، نقد و بررسی می‌شوند. در پایان دوره تحصیلی، دانشجویان رابین‌هودشناس درباره آواز‌های قهرمانان قرون‌وسطی نیز تحقیق می‌کنند.

روان‌شناسی اسب‌سواری

 این روز‌ها اهمیت برخورداری از روانی سالم برای موفق شدن در هر کاری بر کسی پوشیده نیست، اما شاید به نظر شما، تاثیر آن در اسب سواری آن‌قدر مهم نباشد که یک رشته تحصیلی در این باره ایجاد شود؟ با این حال و در یکی از دانشگاه‌های انگلیس، افراد می‌توانند این رشته را انتخاب کنند و در آن ادامه تحصیل بدهند. در رشته روان شناسی اسب‌سواری، تمرکز بر درک بهتر رابطه اسب و انسان همچنین رفتار اسب‌سواران است. برای پاس کردن واحد‌های درسی این رشته باید سفر‌هایی به کانادا، استرالیا یا مجارستان داشته باشید و با اسب‌ها سر و کله بزنید.

 مدیریت دوشیدن شیرگاو

 با یک شوخی طرف نیستید و واقعاً عنوان یک رشته دانشگاهی مقابل شماست. این رشته در دانشگاهی در انگلیس به وجود آمده است. دانشجویان این رشته دانشگاهی، طی یک دوره دو ساله در دانشکده کشاورزی با مهارت‌های شیردوشی و البته مدیریت آن آشنا می‌شوند. افرادی که این رشته را می‌گذرانند ضمنا مهارت‌های اقتصادی مرتبط با رشته‌شان، باید و نباید‌های قانونی و نکات مدیریتی راه‌اندازیِ یک شرکت لبنیاتی را هم فرا می‌گیرند.

زامبی‌شناسی 

 در دانشگاه بالتیمور، کشور آمریکا رشته‌ای به نام زامبی شناسی وجود دارد که در آن دانشجویان به مشاهده و بررسی فیلم‌هایی با محوریت زامبی می‌پردازند. این رشته توسط «آرنولد بلومبرگ» نویسنده کتاب زامبی‌ها، راه اندازی شده که مطالعات گسترده‌ای در زمینه زامبی‌ها، موجوداتی که پس از مرگ به آدم خواری رو می‌آورند، انجام داده است.

مهندسی و طراحی سرگرمی

 مهندسی و طراحی سرگرمی از دیگر رشته‌های دانشگاهی است که در دانشگاه نوادا، کشور آمریکا تدریس می‌شود. استادان در این دانشگاه با اصول مهندسی، طراحی و فناوری‌های نوین صنعت سرگرمی آشنا شده و تاریخچه سرگرمی مرور می‌شود.

 روان‌شناسی تجارب استثنایی انسان 

روان‌شناسی تجارب استثنایی انسان از عجیب‌ترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه کاونتری، کشور انگلیس است. در این رشته که توسط «تونی لارنس» استاد علاقه‌مند به اشباح ایجاد شده، دانشجویان به احضار روح و مطالعه حال و هوای کسانی می‌پردازند که با ارواح در ارتباط هستند.

منبع: روزنامه خراسان

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو
  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد
  • بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو
  • رقابت بیش از ۱۳۰۰ داوطلب کنکور در استان خراسان رضوی/ مشهد مقدس دارای ۸ حوزه برگزاری آزمون است
  • برگزاری کنکور سراسری با رقابت گروه  علوم ریاضی و انسانی در هرمزگان
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • رقابت بیش از ۵۲ هزار داوطلب در کنکور سراسری آذربایجان غربی 
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود