Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، صبح امروز در شورای اداری استان البرز که در سالن شهدای دولت برگزار شد، با اشاره به اینکه البرز از نقاط قوت و ضعف متعددی برخوردار است، گفت: باید با همکاری و همدلی میان مدیران ادارات در راستای تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف استان برای امکان اینکه ظرفیتی خارج از البرز و اراده مدیران البرز برای رفع مشکلات استان به کار گرفته شود وجود ندارد به اندازه کافی در استان ظرفیت وجود دارد تا بتوانیم نیازهای مردم را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار البرز با اشاره به اینکه در مقایسه با البرز با استان همجوار خود تهران در میابیم که اوضاع در بسیاری از شهرستان‌های البرز بهتر است شهرستان های تهران است، افزود: بسیاری از شهرستان‌های تهران با ظرفیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر هنوز یک درمانگاه یا بیمارستان ندارند ما نباید وضعیت البرز را بیش از اندازه ناامید کننده توصیف کنیم چرا که می‌توانیم با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود استان و با تمام توان برای رفع مشکلات اقدام کنیم.

ملاقات‌های عمومی به صورت مستمر انجام شود

عبداللهی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه همه مدیران و مسؤولان البرز باید برنامه ریزی تحول گرانه برای سال ۱۴۰۱ داشته باشند، تصریح کرد: در ۴ ماه باقیمانده از سال نیز در راستای توسعه و بهبود شرایط تلاش خواهیم کرد اما با توجه به شرایط ویژه و خاص دولت سیزدهم که با انگیزه تمام در راستای رفع نیازهای مردم به کار گرفته شده است باید مانیز در این مسیر قرار گرفته و با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان در مسیر رشد، توسعه و رفع مطالبات مردمی گام‌های جدی و محکم برداریم.

استاندار دولت در بخش دیگری به اهمیت دیدارهای مردمی توسط تمامی مدیران به ویژه فرمانداران، اظهار کرد: همدلی با مردم و نشستن پای درد و دل آنها می‌تواند به اعتماد، امید و حال خوب را به مردم برگرداند.

عبداللهی در بخش دیگری با تاکید بر لزوم افزایش سرانه‌‍های آموزشی، یادآور شد: این امر تنها با مدیریت برنامه‌ریزی و دغدغه مندی مسئولان استانی به ویژه آموزش و پرورش محقق خواهد شد آموزش و پرورش باید با بهره گیری از ظرفیت‌های دولتی و مردمی برنامه ریزی دقیق درصدد افزایش تعداد معین کلاس درس در طول هر سال برآید.

جذب بودجه استانی نیازمند اقدام جدی است

وی در بخش دیگری رتبه بیست و هشتم استان در امر جذب بودجه اشاره کرد و افزود: این اقدامات باید به‌صورت جدی پیگیری و دریافت شود، با توجه به اینکه گردش حساب شرکت‌های بزرگ مستقر در البرز در تهران برقرار است؛ گردش مالی بانک‌های استان در البرز نیست مناسب نیست، این اقدامات تنها با پیگیری و دغدغه مندی مدیران مربوطه محقق خواهد شد.

عبداللهی در ادامه به اهمیت برگزاری مستمر و اثرگذار تنظیم بازار اشاره کرد و یادآور شد: نباید دیگر درگیر مشکلاتی همچون توزیع و کمبود مرغ باشیم سازمان صنعت معدن یکبار برای همیشه مشکل مرغ را برطرف کند با توجه به حجم بالای ظرفیت و وجود سرمایه‌گذاران متعدد در البرز چرا باید در حوزه مرغ تنش وجود داشته باشد؟ در حالی که می‌توان بستر تولید و راه اندازی مرغداری‌های متعددی را در البرز احیا کنیم.

وی همچنین به کمبود سرانه درمانی در استان اشاره کرد و یادآور شد: تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌های نیمه کاره در البرز با سرعت هرچه تمامتر باید تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

استاندار البرز با اشاره به وضعیت ترافیک و تردد اغلب استان ها از راه‌های البرز، اظهار کرد: تردد در راهها و مسیرهای البرز باید تسهیل شود در این میان راهداری باید طی اقدامی پژوهشی و علمی بررسی کند که اجرا و تکمیل پروژه‌های همچون بزرگراه شمالی و ادامه همت چند درصد از معضل ترافیک البرز را برطرف میکند اگر بررسی‌های به عمل آمده و علمی نشان دهد شاهد کاهش ترافیک قابل قبولی پس از اجرای این پروژه‌ها نباشیم باید چاره جویی کرد و به فکر پروژه‌های دیگر بود.

وی همچنین اضافه کرد ورودی‌های شهر بدون المان و نماد رها شده در حالی که البرز بیش از ۵ هزار شهید تقدیم جمهوری اسلامی کرده است، همچنین از ظرفیت‌های متعدد اقتصادی، علمی، ملی، فرهنگی، گردشگری و... برخوردار است.

لزوم تهیه و تدوین سند اجرایی وقوع بحران در البرز

عبداللهی با استناد به گزارش مدیریت بحران استانداری البرز این استان را جزو ۱۰ استان حادثه خیز کشور برشمرد و تصریح کرد: باید هر چه سریعتر در راستای تهیه و تدوین سند اجرایی برای مقابله با بحران در البرز اقدام شود مدیریت بحران باید در این خصوص ارائه برنامه داشته باشد تا ضمن آموزش به شهروندان در خصوص بروز بحران و حادثه نقشه راه وجود داشته باشد.

احداث ۱۲۰ واحد مسکونی در البرز تا پایان سال

وی در ادامه به مسئله مسکن ملی تاکید کرد و افزود: تمام دستگاه‌های مسئول در راستای تحقق شعار احداث یک میلیون واحد مسکونی در استان اقدام کنند سهم البرز در این طرح احداث ۱۲۰ هزار مسکن است که باید تا پایان سال اجرایی شود. این امر تنها با اقدامی جهادی و البته دشوار میسر خواهد بود در این زمینه آمایش سرزمینی و شناسایی نقاط مناسب برای ایجاد مسکن دقیقاً و علمی بررسی شود تا بتوانیم تاثیر مثبتی نیز در امر کاهش آسیب های حاشیه نشینی و سکونتگاه غیررسمی در البرز داشته باشیم.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس البرز کرج استاندار البرز تنظیم بازار دیدار مردمی گرانی مرغ مسکن ملی برنامه تحولی جذب اعتبار بخش دیگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۹۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک

به گزارش خبرگزاری مهر، وجیهه محمدی فلاح با اشاره به اینکه مشاوره ژنتیک در سطح استان البرز در یک مرکز دولتی و پنج مرکز غیردولتی ارائه می‌شود، از ارائه این نوع مشاوره به ۵ هزار و ۳۷۸ نفر در سال گذشته در راستای پیشگیری از معلول زایی خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز عنوان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۶۷۲ خانواده از یارانه مشاوره ژنتیک و کمک هزینه آزمایش‌های پرهزینه مربوطه استفاده کرده‌اند. در مجموع ۵۷ خانواده دارای سه یا چهار معلول از خدمات مشاوره ژنتیک به صورت رایگان بهره مند شدند.

وی با اشاره به پرداخت هزینه آزمایش‌ها تا سقف ۱۵ میلیون تومان از سوی بهزیستی مطرح کرد: در سال گذشته طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌ها برای یک هزار و ۵۷۷ زن سرپرست خانوار و طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌های سالمندی برای ۵ هزار و ۹۶۸ نفر اجرا شد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: برای خانواده‌های دارای عضو معلول با نظر مددکار مربوطه مشاوره ژنتیک ارائه و آزمایش‌های ژنتیک نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.

کد خبر 6098166

دیگر خبرها

  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • مشکل بارسا با نایکی: دعوا سر اسم لواندوفسکی!
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌‌ریزی استان تهران نیازها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری