Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مبالغ وام‌های دانشجویی۳۰ درصد رشد داشته است و از طرفی وام تحصیلی برای دانشجویان متاهل دو برابر مبلغ وام دانشجویان مجرد پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: دانشگاه‌هایی که با کمبود ظرفیت خوابگاهی مواجه می‌شوند می‌توانند با استفاده از ظرفیت وام ودیعه مسکن نسبت به اجاره‌ی خوابگاه اقدام نموده و در اختیار دانشجویان قراردهند. وام ودیعه مسکن گروهی برای سال تحصیلی جدید، ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. این وام می‌تواند در تامین خوابگاه، بخش عظیمی از کمبود ظرفیت خوابگاهی دانشگاه‌ها را برطرف نماید.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: وام ودیعه مسکن متاهلی نیز با افزایش ۳۰ درصدی در تهران به ۳۲ میلیون و پانصد، در کلان شهر‌ها به ۲۶ میلیون و در سایر شهر‌ها به ۱۹ میلیون و پانصد هزار تومان افزایش یافته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان مطرح کرد: ثبت نام وام دانشجویان از تاریخ ۱۲ آبان ماه آغاز شده و تا اول دی ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد و تاکنون ۶۰ هزار دانشجو نسبت به ثبت نام خود اقدام کرده‌اند و برآورد می‌کنیم که ۱۵۰ هزار نفر متقاضی استفاده از وام‌های صندوق رفاه خواهند بود.

گنجی با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویان در سه بخش اعطای وام و تسهیلات، ارتقای خوابگاه‌ها و ارتقای آشپزخانه و سالن‌های غذاخوری فعالیت دارد، افزود: دانشگاه‌هایی که مشکل ارتقای خوابگاه و یا سالن غذاخوری دارند اگر تاکنون اقدامی نکرده‌اند می‌توانند تقاضاهایشان را ارسال کنند تا بر اساس بودجه‌ای که در اختیار صندوق است مساعدت لازم صورت پذیرد تا مشکلات ایشان مرتفع شود.

او گفت: از بابت یارانه غذای دانشجویان، اعتباری در اختیار صندوق نمی‌باشد، لیکن دانشگاه‌ها از سازمان برنامه و بودجه اعتباری را با عنوان یارانه‌ی غذا دریافت می‌کنند و نباید کوچک‌ترین مشکلی در این زمینه داشته باشند. تلاش می‌کنیم که درخواست دانشجویان برای وام بدون پاسخ نماند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان عنوان کرد: مبلغ تمامی وام‌های دانشجویی ۳۰ درصد افزایش یافت و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ازدواج دانشجویی، وام دانشجویان متأهل دو برابر افزایش یافته است.

او در مورد نرخ تغذیه دانشجویی تصریح کرد: دانشجویان در سال تحصیلی جدید فقط ۱۰ درصد مبلغ تمام شده غذا را پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صندوق رفاه وام تحصیلی رئیس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۹۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مدتی است دانشجویان دانشگاه های آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پا خواسته اند و اعتراضات گسترده شان به گوش جهانیان رسیده است.
در این رابطه عبداله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این اتفاق، اتفاق بی سابقه و میمونی است که بیداری واقعی در فضای دانشگاهی را نشان می دهد.
وی افزود: با توجه به اتفاقاتی که افتاده دانشگاه علامه طباطبائی هم آمادگی دارد سوابق تحصیلی استادان و دانشجویان علوم انسانی دانشگاهیان آمریکایی که اخراج شده را برای پذیرش بررسی کند.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: ما حتی آمادگی داریم از این افراد برای حضور در مجامع علمی دانشگاه دعوت کنیم تا از ارزیابی و تجربیات شان از اتفاقاتی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی رخ می دهد استفاده کنیم.
معتمدی در ادامه گفت: اگر رشته تحصیلی این افراد با رشته تحصیلی دایر در دانشگاه علامه طباطبائی مطابق باشد آمادگی داریم به این دانشجویان بورس تحصیلی ارائه کنیم و حتی آمادگی آموزش زبان فارسی از طریق وبینار و فضای مجازی در دوره های معینی به آنها داریم تا با زیان فارسی آشنا شوند.

کد خبر 848967 برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • لغو سخنرانی سفیرآمریکا در دانشگاه ورمونت همزمان با اعتراضات دانشجویی
  • درخواست اساتید دانشگاه اموری برای اخراج رئیس دانشگاه
  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • از پرداخت بیش از ۴ هزار وام متاهلی به دانشجویان پزشکی تا تاکید بر استفاده دانشگاه‌ها از سند دانشگاه اسلامی
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه های ایران برای پذیرش دانشجویان معترض آمریکایی
  • دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری ۶۴۸ دانشجو پذیرش خواهد کرد
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا