Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@02:04:03 GMT

رضایت ۷۱ درصدی جوانان از کارگاه های آموزشی ازدواج

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۹۰۹۶

رضایت ۷۱ درصدی جوانان از کارگاه های آموزشی ازدواج

به گزارش خبرنگار مهر، اعظم کریمی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در خصوص اثربخشی کارگاه‌های آموزشی ازدواج گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج، قبل، حین و بعد از ازدواج از تکالیف وزارت ورزش و جوانان است و از اهتمام جدی نسبت به کیفیت بخشی برگزاری این کارگاه‌ها در شهرستان‌های کل کشور وجود دارد به همین جهت ضروری بود که با توجه به برگزاری مستمر کارگاه‌ها در استان‌ها و شهرستان‌های کشور در قالب پیمایشی میزان اثربخشی کارگاه‌ها شناسایی شده که از این رو این اقدام توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ایسپا در ۲۰ استان کشور به انجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به برخی نتایج حاصل از این پیمایش اشاره کرد و افزود: طبق پیماش «دیدگاه جوانان در خصوص اثر بخشی کارگاه‌های آموزشی ازدواج» از مجموع ۵۰۱ نفر شرکت کننده حاضر در این پیمایش ۷۱/۷ درصد آنها را زنان و ۲۸/۳ درصد را مردان تشکیل داده‌اند. و براساس یافته‌های توصیفی طرح حاضر، ۲۸/۱ درصد از پاسخگویان بیشتر از پنج جلسه در کارگاه‌های آموزشی ازدواج شرکت کرده‌اند.

کریمی اظهار کرد: ۴۸/۱ درصد به صورت مجازی و ۴۵/۳ درصد نیز به صورت حضوری در کارگاه‌های ذکر شده شرکت کرده‌اند؛ یافته‌های مربوط به دیدگاه افراد مجرد در خصوص کارگاه‌های ازدواج نشان می‌دهد که برای ۹۱/۸ درصد از افراد مجرد مشاوره قبل از ازدواج برای انتخاب همسر به میزان زیادی ضروری تلقی شده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان عنوان کرد: ۷۲/۷ درصد از افراد معتقدند که کارگاه‌های آموزشی در شناسایی خطاهای رایج در انتخاب همسر، به میزان زیادی به آنان کمک کرده است همچنین ۶۹/۶ درصد از مجردها بر این باورند که این کارگاه‌ها می‌توانند به میزان زیادی آنان را در شناسایی مشکلات قبل از ازدواج و دوران آشنایی راهنمایی کند.

وی بیان کرد: ۶۴/۳ درصد از افراد در غلبه کردن بر شک و تردیدها در انتخاب همسر و ۷۳/۵ درصد از پاسخگویان مجرد معتقدند که این کارگاه‌ها در تصمیم گیری آنها برای ازدواج کمک کننده بوده است.

کریمی خاطرنشان کرد: با توجه به داده‌های مربوط به دیدگاه افراد متأهل در خصوص کارگاه‌های ازدواج ۴۸ درصد از متاهلان معتقدند که کارگاه‌های آموزشی به میزان زیادی در یادگیری شیوه‌های حل اختلاف بین خود و همسرشان کمک کرده است همچنین ۴۹/۲ درصد افراد متأهل معتقد بودند این کارگاه‌ها به میزان زیادی بر بهبود روابط و صمیمت در زندگی مشترک به آنها کمک کرده است.

وی اظهار کرد: ۵۵/۷ درصد از افراد متأهل معتقد بودند که کارگاه‌های آموزشی به میزان زیادی در غلبه بر خطاهای رایج در زندگی مشترک مثل سرزنش، بی احترامی، سکوت و … کمک کننده بوده است و ۵۶/۲ درصد معتقد بودند این کارگاه‌ها در تربیت صحیح فرزندان شأن و یا ایجاد ارتباط مؤثر به آنان مؤثر بوده است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان تصریح کرد: در ارزیابی‌هایی که از کیفیت برگزاری کارگاه‌های آموزشی حضوری صورت گرفته است ۷۱/۱ درصد افراد این کارگاه‌ها را خوب و بسیار خوب ارزیابی کرده‌اند همچنین ۴۶ درصد نیز ارزیابی خوب و بسیار خوبی از کارگاه‌های آموزشی مجازی داشتند و به طور کلی ۸۶/۶ در صد از شرکت کنندگان متأهل در این کارگاه‌ها، از آموزش‌های ارائه شده احساس رضایت داشتند.

کد خبر 5352272

منبع: مهر

کلیدواژه: اعظم کریمی وزارت ورزش و جوانان ازدواج شهرداری تهران زلزله شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش مسعود فیاضی علیرضا زاکانی شهردار تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کیفیت هوای تهران مهدی چمران قوه قضاییه آلاینده ها پیش بینی وضعیت هوا سازمان محیط زیست خانواده کارگاه های آموزشی ازدواج میزان زیادی کارگاه ها درصد از افراد کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در مراسم آغاز این کارگاه‌ها، گفت: کتابخانه‌های عمومی در کنار رسالت ترویج کتابخوانی، محافل ادبی و قرآنی را به منظور برقراری ارتباط کودکان و نوجوانان با ادبیات و نویسندگان راه اندازی کردند.

عاطفه زارعی با بیان اینکه این محافل با حضور پیشکسوتان و استادان ادبی کشور برگزار می‌شود، افزود: مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی در بخش شعر و محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری در بخش داستان در این کارگاه‌ها تدریس می‌کنند.

او همچنین به دومین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان، دوست من کتاب، اشاره کرد و افزود: این جشنواره از آبان ۱۴۰۱ آغاز و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان کشور هستند، خاطرنشان کرد: مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب هیأت داوران و از افتخارات ایران اسلامی به شمار می‌روند.

دبیر کارگاه آموزشی شعر کودک و نوجوان همدان هم گفت: همدان گهواره ادبیات کودک و نوجوان کشور است.

کمال شفیعی‌مشعوف، با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ها با هدف شناسایی استعداد‌ها باید ادامه داشته باشد گفت: امیدوارم مجموعه داستان و مجموعه شعر‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره به چاپ برسد.

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...