Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، لوازم خانه نیز مانند هر وسیله دیگری دارای طول عمر مشخصی هستند و در طی زمان دچار فرسایش می‌شوند. در لوازم برقی آشپزخانه نیز این چنین است و ممکن از به مرور زمان به طور واضح متوجه این تغییرات در عملکرد و حتی بوی ناخوشیند آنها شده باشید. در صورتی که به موقع به وسایل خانه مانند لوازم برقی مثل یخچال، فریزر، ماکروویو و … رسیدگی نکنید، بوی نامطبوع آنها باعث ایجاد بوی بد در کل فضای آشپزخانه و خانه شما شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله با ما همراه باشید تا چند ترفند جالب و کاربردی برای از بین بردن بوی بد لوازم برقی آشپزخانه را برای شما بازگو کنیم تا در مدت زمان کوتاهی به راحتی بوی خوشایندی را به فضای آشپزخانه خود برگردانید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

رفع بوی بد لوازم برقی آشپزخانه

حفظ طراوت و تازگی در فضای آشپزخانه مستلزم نگهداری و نظافت لوازم آشپزخانه است. استفاده از لوازم برقی به دلیل اینکه در سرعت عمل آشپزی بسیار موثر است، نیازمند نگهداری ویژه است. استفاده مداوم از این وسایل آنها را به مرور زمان دچار فرسایل کرده و برای سالم و پاکیزه نگه داشتن آنها باید دقت بیشتری به خرج داد.

به طور حتم برای شما هم پیش آمده است که گاهی با بود ناخوشایندی در آشپزخانه روبرو شده‌اید که مجبور به باز کردن پنجره‌ها، روشن کردن هواکش، هود و یا ترک آشپزخانه شده باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره نحوه صحیح رفع بوی بد لوازم آشپزخانه، به خصوص لوازم برقی آشپزخانه بیشتر برای شما بگوییم.

۱. از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی

ممکن است شما هم مانند تعداد زیادی از افراد تصور کنید ماشین لباسشویی با آن همه مواد شوینده و آب که برای هر بار شست و شو از آن عبور می‌کند، خودش را نیز تمیز می‌کند. اما ممکن از یک روز به طور ناگهانی با بودی در آن مواجه شوید. در چنین شرایطی باید وجود کپک‌ها در ماشین لباسشویی را رسمیت بشناسید.

محل واشر پلاستیکی جلوی درب ماشین لباسشویی یکی از مهم‌ترین مکان‌های رشد کپک‌ها است. خوب است بدانید که امکان نفوذ بوی بد کپک‌های این ناحیه به لباس‌های داخل ماشین لباسشویی بسیار جدی است. برای از بین بردن این وضعیت نیاز است تا کثیفی‌های ایجاد شده در زیر واشر مانند ته مانده مواد شوینده، تکه‌های پارچه و گرد و غبار محبوس شده را خارج کنید و فضای زیر واشر را با پارچه نمدار تمیزی کاملاً پاک کنید. همچنین می‌توانید از ترکیب یک چهارم فنجان جوش شیرین، یک چهارم فنجان آب، ۲ فنجان سرکه سفید برای تمیزکردن فضای زیر واشر استفاده کنید. اگر ماشین لباسشویی قدیمی و فرسوده شده و یا واشر پلاستیکی و تنظیمات راه‌اندازی آن دچار اختلال شده بهتر خودتان دست به آچار نشوید و از یک فرد ماهر برای انجام تعمیرات انواع ماشین لباسشویی با هزینه مقرون به صرفه کمک بگیرید.

۲. از بین بردن بوی بد مایکروویو

استفاده از لوازم برقی آشپزخانه به مدت طولانی و پشت سرهم و بدون تمیز کردن آنها باعث بروز بوی بدی در فضای آشپزخانه خواهد شد. صرف نظر از اینکه از ماکروویو برای درست کردن ذرت بو داده، گرم کردن مجدد پیتزا، گرم کردن کلم و یا … استفاده کرده باشید، نیاز است به طور جدی آن را تمیز کنید. گرم شدن تدریجی مواد غذایی در فضای ماکروویو باعث نشت و برخورد مواد غذایی به خصوص روغن‌ها و مواد غذایی مایع به محفظه درون ماکروویو خواهد شد. لکه‌های ایجاد از این روغن‌ها با چندبار روشن شدن دستگاه ماکروویو در معرض حرارت قرار گرفته و می‌سوزند و بوی بدی را ایجاد می‌کنند.

سرکه به عنوان یک پاک‌کننده طبیعی و قوی مناسب برای فضای آشپزخانه است. بوی سرکه به سرعت از بین خواهد رفت، پس در استفاده از این محلول معجزه‌گر به هیچ عنوان نگران نباشید. برای تهیه این محلول نیاز است ۱ یا ۲ قاشق سرکه سفید را در نصف فنجان آب حل کنید و محلول را به مدت ۲ دقیقه در حرارت کم ماکروویو قرار دهید. بخار ایجاد شده را برای ۱۵ دقیقه داخل ماکروویو حبس کنید تا تمامی لکه‌ها را در خود حل کند. سپس ظرف محلول را خارج کرده و فضای داخل ماکروویو را با دستمال تمیز و مرطوب به خوبی پاک کنید.

۳. رفع بوی بد و ناخوشایند یخچال فریزر

شاید شما هم تجربه کرده باشید که وقتی یخچال فریزر بوی بد و ناخوشایندی داشته، رغبتی به استفاده از مواد خوراکی داخل آن نداشته‌اید. همچنین اگر مواد غذایی را خریده‌اید و در یخچال تمیز و بدون بوی بد قرار داده‌اید، برای مصرف آن بیشتر وسوسه شده‌اید. بیش از جد ماندن مواد غذایی در یخچال و یا نشت برخی مواد غذایی روی قفسه‌ها و طبقات یخچال به ایجاد بود بد منجر خواهد شد.

میکروب‌ها اصولاً در مکان‌های مرطوب رشد می‌کنند و تکثیر می‌شوند و محیط مرطوب یخچال و مواد غذایی تاریخ گذشته داخل یخچال فریزر محلی ایده‌آل برای زندگی میکروب‌ها و بروز بوی بد یخچال فریزر خواهد بود.

برای رفع بوی بد یخچال فریزر توصیه می‌شود هر ماه و یا حداکثر هر دو ماه یکبار تمامی قفسه‌ها و کشوهای آن را خارج کنید و به طور کامل آن را بررسی کنید. این کار باعث می‌شود تا هر ماده غذایی قدیمی که از دید شما به دور مانده است را خارج کنید.

قفسه‌ها، کشوها و تمامی لوازم داخل یخچال فریزر را آب گرم و مقداری شوینده ملایم به‌خوبی بشویید. داخل یخچال فریزر را به وسیله پارچه نم‌دار تمیزی پاک کنید. درب یخچال فریزر را از قلم نیندازید. همچنین برای رفع لکه‌های سرسخت می‌توانید محلول سرکه سفید به‌همراه مقداری جوش شیرین را با مسواک روی لکه‌ها قرار دهید و در نهایت با یک پارچه تمیز آغشته به آب آن را پاک کنید. توجه داشته باشید که قبل از قرار دادن قفسه‌ها و کشوها در یخچال، حتماً آنها را به‌خوبی خشک کنید.

برای خوشبو کردن داخل یخچال نیز می‌توانید مقداری جوش شیرین و یا تفاله قهوه را یک شب داخل یخچال قرار دهید. این مواد جذب‌کننده طبیعی خوبی برای رفع بود بد هستند. همچنین می‌توانید چند گلوله پنبه‌ای آغشته به وانیل را به مدت یک شب داخل یخچال قرار دهید.

لازم است توجه داشته باشید که گاهی به دلیل فرسودگی یخچال فریزر و یا قرار گرفتن آلودگی در برخی شیارهای آن بوی نامطبوع با اقدامات گفته شده رفع نشود. در این مرحله بهتر است به فکر سرویس و تعمیر یخچال فریزر در منزل باشید تا بدون جابجایی و در محل به تعمیر یخچال بپردازید. با توجه به افزایش قیمت لوازم برقی خانگی حتماً از افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید تا از بروز خسارت‌های احتمالی جلوگیری کنید.

۴. برطرف کردن بوی بد ماشین ظرفشویی

برای اطمینان از اینکه ماشین ظرفشویی شما به خوبی ظرف‌ها را تمیز می‌کند، نیاز است ابتدا از تمیز بودن دستگاه ماشین ظرفشویی مطمئن شوید. ضایعات مواد غذایی، برچسب ظروف غذاخوری و … می‌تواند به راحتی در شیارهای کوچک ماشین ظرفشویی شما گیر کنند و جریان آب را دچار اختلال کنند. همین امر موجب ایجاد بود بد در فضای ماشین ظرفشویی خواهد شد.

برای رفع بوی بد نیاز است وقتی ماشین ظرفشویی خالی است، قفسه‌ها و سبدهای ظروف را بردارید و فیلتر را بررسی کنید که دارای آلودگی نباشد. توصیه می‌شود برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی از مخلوط پرکاربرد جوش شیرین، سرکه سفید و آب لیمو استفاده کنید و تمام سطح آن را با دستمال آغشته به این محلول به خوبی پاک کنید.

اگر برخی نقاط لکه‌های سخت کلسیم وجود داشت، می‌توانید یکبار ماشین ظرفشویی را با ۲ یا ۳ فنجان سرکه سفید روشن کنید و یک دور پس از آن، به کمک جوش شیرین این چرخه را تکرار کنید تا بوی بد و تمامی لکه‌ها به سرعت رفع شوند.

همچنین برای خوشبو کردن فضای خانه می‌توانید از انواع بوگیر خوشبوکننده هوای طبیعی شامل مخلوط اسانس اسطوخودوس، نعناع، پرتقال یا میخک به میزان ۸ قطره در سه چهارم فنجان آب و برای معطر کردن فضا استفاده کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5352309

منبع: مهر

کلیدواژه: لوازم خانگی تعمیر لوازم خانگی کسب و کار کسب و کار گروه خودروسازی سایپا گروه صنعتی ایران خودرو قیمت خودرو تبلیغات سایپا طراحی داخلی ایمپلنت فاضلاب بیمه سرویس بهداشتی موسیقی ایرانی کنکور سراسری استانداردسازی لوازم برقی آشپزخانه بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی ماشین ظرفشویی فضای آشپزخانه یخچال فریزر داخل یخچال مواد غذایی رفع بوی بد سرکه سفید جوش شیرین قرار دهید قفسه ها پاک کنید خواهد شد برای رفع لکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۹۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت

در جریان بارندگی‌های اخیر و سیلابی که در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و اصفهان به‌راه افتاد بسیاری از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی دچار آسیب‌های جدی شدند. پیگیری از مسئولان میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان مشخص کرد که بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال به بنا‌ها و آثار تاریخی استان آسیب وارد شده است. روز گذشته نیز فعالان میراث فرهنگی در زواره خبر دادند که آبگرفتگی، ۲۰۰ خانه تاریخی را تخریب کرده و خسارت شدیدی به ۱۰ خانه صفوی و قاجاری زواره وارد شده است.

  بخش اسلامی قلعه نرماشیر کاملاً فروریخته

به گزارش ایلنا، «محسن موحدی» معاون میراث فرهنگی استان کرمان نیز به تخریب بنا‌های تاریخی استان پس از بارندگی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: استان کرمان منطقه جغرافیایی بسیار وسیعی است که آثار و بنا‌های تاریخی این استان در اقلیم کوهستانی و کویری آن پراکنده هستند.

او گفت: اغلب آثاری که در استان کرمان به دنبال بارش‌های اخیر دچار آسیب شده‌اند مربوط به اقلیم کویری است چراکه در بنا‌های این منطقه معمولا بیشترین مصالحی که به‌کار رفته، خاک و کاهگل است.

موحدی درخصوص آمار موجود و میزان خسارتی که سیل به بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی وارد کرده است، اعلام کرد: اداره میراث فرهنگی استان کرمان همچنان در حال جمع‌بندی خسارات سیل کرمان است که به محض تکمیل به وزارت میراث فرهنگی ارسال می‌شود، اما مهمترین آثاری که هم‌اکنون تخریب شده‌اند یخچال تاریخی سیرجان و قلعه نرماشیر است که قسمت مربوط به دوره اسلامی آن کاملا فروریخته.

معاون میراث فرهنگی افزود: خوشبختانه پلان و نقشه‌های بنا‌های تاریخی تخریب شده موجود هستند که بر اساس اطلاعات موجود می‌توان این بنا‌ها را به‌سرعت مرمت و بازسازی کرد.

نجات یخچال خراب سیرجان پس از بارندگی!

یخچال تاریخی سیرجان که سال‌ها قبل بدون توجه به تذکر میراث فرهنگی توسط مالک به‌صورت کاملا خودسرانه و غیراصولی مرمت شده بود، گنبد آن در جریان بارندگی و سیلاب اخیر، فروریخت.

معاون میراث‌فرهنگی استان کرمان درباره این اثر گفت: یخچال تاریخی سیرجان که یکی از مهمترین بنا‌های تاریخی کرمان است سال‌ها قبل بدون اخذ مجوز و توجه به تذکرات میراث فرهنگی توسط مالک مرمت شد که در آن زمان امکان مداخله توسط کارشناسان میراث فرهنگی وجود نداشت چراکه هر اقدامی صورت می‌گرفت این اثر تاریخی بیشتر تخریب می‌شد.

او گفت: یخچال تاریخی سیرجان، اما پس از بارندگی دچار تخریب جدی شد و گنبد مرمت شده آن فرو ریخت که درحال حاضر با توافقی که با مالک صورت گرفته، قرار است این بنای ارزشمند با اصولی علمی مرمت شود تا پایداری خود را در مواجهه با بلایای طبیعی حفظ کند.

موحدی، اما در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه تعداد بنای تاریخی شاخص در استان کرمان وجود دارد که توسط مالکین دچار دخل و تصرف‌های جدی می‌شود، ادامه داد: این سوال سختی است، اداره میراث‌فرهنگی استان کرمان تلاش دارد آثار و بنا‌هایی که در اختیار بخش خصوصی و دولتی هستند را به‌طور مداوم رصد کند. درحال حاضر بنا‌هایی که در اختیار میراث فرهنگی وضعیت خوبی دارند و در شرایط مناسبی نگهداری می‌شوند، اما بنا‌هایی که در اختیار دستگاه‌های دولتی از جمله اوقاف هستند به دلیل وجود وارث بیشتر مورد آسیب و تخریب قرار می‌گیرند.

دیگر خبرها

  • ۱۲ وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل پلمب شد
  • لوازم یدکی رنو
  • ترفندهای کاربردی تربیتی برای جلوگیری از لجبازی کودک
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی