Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، افغانستان این روزها آبستن تغییرات مهم و سریع می باشد. در این گزارش کوشش گردیده تا مهم ترین تحولات افغانستان تقدیم مخاطبان تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان شود.

آخرین جزئیات از انفجار صبح امروز در کابل
به گزارش منابع محلی، انفجار صبح امروز در منطقه کوته سنگی پایتخت افغانستان در حوزه‌ پنجم امنیتی این شهر، تاکنون ۲ نفر زخمی برجای گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته شاهدان عینی این انفجار از طریق یک بمب مغناطیسی رخ داده اما مقامات طالبان تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده اند.

سفر نماینده ویژه رئیس جمهور ایران به کابل

کاظمی قمی نماینده ویژه ایران در سفر به کابل می گوید: برخی کشورها با نام مبارزه با تروریسم به دنبال آغاز جنگ نیابتی در افغانستان هستند. او گفته در دیدار با مقامات طالبان آنچه در افغانستان گذشت را مرور خواهیم کرد تا یک هماهنگی تازه میان کشورها در مورد افغانستان به میان آید. نماینده ویژه ایران همچنین در رابطه با موضع این کشور درباره به رسمیت شناختن دولت طالبان گفت: ایران به خواسته‌های مردم افغانستان احترام می‌گذارد. پیش از این نیز استاندار خراسان رضوی به افغانستان سفر کرده بود و توافق نامه تجارتی۱۶ ماده ای را با مقامات طالبان به امضا رسانیده است. با این وجود کاظمی قمی یکی از بلند رتبه ترین مقامات ایرانی است که پس از تسلط طالبان به افغانستان سفر کرده است.

داعش مسئولیت انفجار روز شنبه در غرب کابل را به عهده گرفت

گروه داعش افغانستان در بیانیه‌‌ ای که نشر کرده است مدعی شد که انفجار روز شنبه کار این گروه بوده و در آن ۲۰ تن کشته و زخمی شده‌اند. این گروه در اعلامیه‌ی خود شیعیان را «مرتدان شیعه» نامیده‌ و اعلام کرده‌اند که در میان کشته شده‌ها یک روزنامه‌نگار نیز بود. فعالیت داعش در افغانستان پس از آن شدت می‌گیرد که طالبان این گروه را ناچیز دانسته و به شهروندان وعده سپرده بود که امنیت شان به صورت کامل گرفته خواهد شد.

نگرانی خبرنگاران از نداشتن مصونیت کاری و جانی

با ادامه خشونت‌ها و تهدیدها در برابر خبرنگاران، حمید سیغانی، کارمند پیشین تلویزیون خصوصی آریانانیوز در اثر انفجاری در منطقۀ دشت برچی در غرب شهر کابل جان باخت. شماری از خبرنگاران با ابراز نگرانی از افزایش و ادامۀ تهدیدها در برابرشان می‌گویند که از هیچ تضمینی برای مصونیت جانی و کاری برخوردار نیستند. این خبرنگاران می افزایند که دسترسی شان به اطلاعات نیز به شدت محدود گردیده و نمی‌توانند به اطلاعات دسترسی آزاد داشته باشند اما طالبان گفته است که خبرنگاران باید در چوکات دین اسلام فعالیت کنند و انتشار مطالبی که با دین اسلام مغایرت داشته باشند از سوی این گروه پذیرفتنی نیست.

سخنان کرزی درباره علت ناامنی های اخیر

حامدکرزی رئیس‌جمهور پیشین افغانستان طی سخنانی در وبینار بین‌المللی علمای جهان اسلام و تحولات جدید افغانستان، با بیان اینکه حوادث تروریستی اخیر در کابل، قندوز و قندهار با نام داعش، دسیسه‌ای علیه افغانستان برای دوام بی‌ثباتی و آنارشی و به منظور تعقیب اهداف سیاسی بیگانگان در منطقه است، گفت: داعش پدیده وارداتی است که با دیانت تاریخ و فرهنگ جامعه افغانی هیچ وجهه و سازگاری ندارد. حامد کرزی تأکید کرد: وضع دشوار کشور ما و حوادث تروریستی اخیر، نشان می‌دهد که هنوز با استقرار صلح دائمی و تحکیم امنیت و ثبات فاصله داریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پادکست طالبان تحولات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در شهرستان «گذره» ولایت هرات را پذیرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام زمان(عج) در شهرستان «گذره» ولایت هرات و شهادت شماری از نمازگزاران این مسجد را پذیرفت.

مهاجمان مسلح داعش دهم اردیبهشت نمازگزاران را پس از اقامه نماز در شهرک «محمدیه» هنگام خارج شدن از مسجد هدف حمله قرار دادند که در نتیجه آن دستکم 7 نفر شهید و شماری دیگر نیز زخمی شدند.

این حمله تروریستی واکنش‌های گسترده داخلی و بین‌المللی را در پی داشت و مقامات محلی حکومت طالبان متعهد شدند هرچه زودتر عاملان این جنایات پیدا و به‌دست قانون سپرده خواهند شد.

روسیه: داعش افغانستان ساخته آمریکا و انگلیس استشورای امنیت سرکرده داعش افغانستان را در فهرست تحریم‌ها اضافه کردطالبان: هیچ خارجی در داعش افغانستان وجود ندارد/چین آماده سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری است

گروه تروریستی داعش اوایل اردیبهشت ماه نیز در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار در منطقه «کوته‌سنگی» واقع در حوزه‌ سوم امنیتی شهر کابل را به‌عهده گرفته بود.

داعش در این بیانیه نوشت بمب مغناطیسی یک خودروی حامل شیعیان را هنگام عبور از ایست‌ بازرسی طالبان هدف قرار داده و در نتیجه 10 غیرنظامی و اعضای طالبان کشته و یا زخمی شدند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • بازخوانی یک جنایت
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند