Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@07:34:12 GMT

گونه جدید ماهی کشف شده به نام «علی دایی» ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۹۴۵۷

گونه جدید ماهی کشف شده به نام «علی دایی» ثبت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حامد موسوی ثابت گفت: یک گروه تحقیقاتی ایرانی و آلمانی یک گونه جدید ماهی در ایران کشف و به نام «علی دایی» کاپیتان و سرمربی سابق تیم فوتبال ایران نامگذاری و ثبت شد.

وی افزود: این تحقیقات به مدت هشت ماه انجام شد، گفت: گونه جدید ماهی کشف شده از خانواده «سیسوریده» در ایران است که برای اولین بار به جهان علم معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی ثابت ادامه داد: با توجه به پراکنش این ماهیان در رودخانه‌های استان‌های غربی و جنوب غربی کشور، نام یک گونه از این ماهیان که در رودخانه سیمره زیست می‌کند، به پاس فعالیت‌های انسان دوستانه و میهن پرستانه فوتبالیست و مربی پرآوازه ایران بعد از زلزله کرمانشاه «علی دایی» نامگذاری شد.

وی با اشاره به اینکه نامگذاری گونه‌های جدید برای احترام به مفاخر و بزرگان کاری مرسوم در علوم زیستی است، اضافه کرد: به طوری که در ایران برخی ماهیان بومی کاشف شده بنام بزرگان کشور نظیر فردوسی، حافظ، سعدی، شیخ بهایی، رئیسعلی دلواری، امیرکبیر و محیط بان شهید سعید پرهام نامگذاری شده است.

موسوی ثابت با بیان اینکه این اولین بار نیست که نام علمی یک گونه جانوری به افتخار یک ورزشکار نامگذاری می‌شود، تصریح کرد: به طوری که در سال ۲۰۱۹، پروفسور شرف متخصص مورچه شناسی مصری از دانشگاه ملک سعود عربستان مورچه‌ای را از منطقه مرزی کشورهای یمن و عمان کشف کرد و به دلیل سخت‌کوشی و ظاهر آن به افتخار «محمد صلاح» فوتبالیست مصری نام گذاری شد.

وی تصریح کرد: نتایج این تحقیقات در خصوص کشف گونه جدیدی از ماهی از خانواده سیسوریده در مجله بین المللی جانور شناسی زوتکسا Zootaxa از منتشر شد.

کد خبر 5352383

منبع: مهر

کلیدواژه: علی دایی ماهی ویروس کرونا زلزله بوشهر زمین لرزه خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بارش برف آمار کرونا واکسن کرونا اردبیل سانحه تصادف عکس استانها گرگان بارش باران گونه جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۹۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای عکس یک ورزشکار زن با شهریار؛ او اصلا مدالی نداشته که به علی دایی تقدیم کند!

تصویری از اهدای مدال ملیکا رسولی به علی دایی منتشر شد که حالا تکذیب شده است.

طرفداری | انتشار تصاویری از یک ورزشکار کنار علی دایی با این تیتر که «فلان ملی‌پوش مدالش را به علی دایی اهدا کرد» حاشیه‌ساز شده است. برخی ورزشکاران قدیمی مدعی شدند این خانم نه عضو تیم ملی بوده و هست و نه مدالی بین‌المللی دارد که بخواهد به دایی اهدا کند! 

در همین راستا مریم رنجبرساری، عضو سابق تیم ملی تیر و کمان در یک استوری که در اینستاگرامش منتشر کرد به همین شخص تاخت. به همین بهانه با او تماس گرفتیم تا علت را جویا شویم. رنجبرساری به خبرنگار «اعتماد» گفت:

ایشان چند سال پیش گفته قهرمان کاراته است اما فدراسیون کاراته تکذیب کرد. معلوم نیست او از چه طریقی اسپانسر پیدا می‌کند، اما در بیوی اینستاگرامش نوشته قهرمان تیر و کمان است! بچه‌های کاراته هم برای من فرستادند و پرسیدند این را می‌شناسی؟ گفتم نه‌. اصلا بچه‌های کاراته هم او را قبول ندارند.

رنجبرساری ادامه داد:

خود من به دلیل اینکه‌ پول اعزام و تجهیزات برای رفتن به مسابقات را نداشتم از تیم ملی کنار رفتم. مثل من زیاد بودند، اما اگر او به تیم ‌ملی رفته احتمالا پول هزینه‌های خودش را داده و به تیم ملی رسیده!

ملی‌پوش سابق افزود:

او اصلا مدالی نداشته که به علی دایی تقدیم کند. برای من عجیب است او علی دایی را چطور پیدا کرده و به دیدار یکی از بزرگان ورزش ما رفته است. ورزشکاری به بزرگی علی دایی از قبل رزومه طرف مقابل را می‌بیند و بعد به دیدار ورزشکاری می‌رود. اما این ورزشکار اصلا مدالی نداشته است! شاید مدال استانی بوده است، اما نه بچه‌های کاراته و نه تیر و کمان می‌گویند او مدالی نیاورده است. من فقط به این فکر می‌کنم و از این ناراحتم چرا برای من که قهرمانی آسیا را داشتم اسپانسری نبود، اما برای ورزشکاران این شکلی دو تا سه تا اسپانسر پیدا می‌شود!

وی در ادامه با اشاره به هزینه‌های سنگین در تیر و کمان که خیلی‌ها از پس آن برنمی‌آیند و به ناچار خداحافظی می‌کنند، افزود:

سال ۸۹ یا ۹۰ بود که تیم‌های پرسپولیس و استقلال در تیر و کمان تیمداری می‌کردند و من به عضویت استقلال درآمدم. رقابت بین این دو تیم در همه رشته‌ها جذاب است و در آن سال هم رقابت نزدیکی داشتیم و در نهایت ما قهرمان شدیم و آقای فتح‌الله‌زاده مدیرعامل وقت استقلال قرار بود نفری ۵ سکه به ما پاداش بدهند، اما ما که چیزی ندیدیم!

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • ماجرای عکس یک ورزشکار زن با شهریار؛ او اصلا مدالی نداشته که به علی دایی تقدیم کند!
  • جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • یک بازیکن کامل از دید فرشاد پیوس؛ تکنیک مارادونای ایران و سرزنی علی دایی!
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • صدای دایی و مهدوی‌کیا خیلی زود از سکه افتاد!
  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • حقه عجیب این ماهی برای شکار کردن را ببینید (فیلم)