Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:30:03 GMT

معاون وزیر کار: آینده تولید در هپکوی اراک روشن است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۹۶۸۳

معاون وزیر کار: آینده تولید در هپکوی اراک روشن است

«علی‌حسین رعیتی‌فرد» روز دوشنبه در جریان بازدید از هپکو و نشست با کارگران این واحد صنعتی افزود: امید است این صنعت مادرتخصصی به روزهای پررونق سال‌های گذشته به‌ویژه سال ۸۶ با رکورد تولید ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین بازگردد. 

وی بیان کرد: مطالبات مربوط به نیروهای بازنشسته‌ هپکو نیز باید از سوی حلقه مدیریت اجرایی استان مرکزی پیگیری شود تا بهترین نتیجه در بازه زمانی کوتاه حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: اجرای موثر مفاد قانون کار در مجموعه‌های وابسته و زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هفته گذشته با ارایه پیشنهادی به وزیر تعاون با حساسیت و توجه خاص لحاظ شده و دستورات لازم در این راستا صادر شده است.

قائم مقام مدیرعامل هپکو نیز گفت: هپکو با ظرفیت بالا توان پاسخگویی به طیف بزرگی از نیازهای کشور را دارد که به دلایل متعددی سال‌های طولانی با چالش‌ها و معضلات جدی دست و پنجه نرم کرده است.

«علیرضا میقانی» افزود: اگرچه با تصمیم قاطع دولت گذشته، موضوع سهامداری هپکو حل شد اما، این کفایت نمی‌کند و اگر به موقع گره‌گشایی از سایر معضلات آن انجام نشود، این واحد صنعتی ممکن است مجدد درگیر چالش‌های اساسی شود.
قائم مقام مدیرعامل هپکو ادامه داد: تداوم مشکلات هپکو در ۱۵ سال اخیر منجر به انباشت خسارات مالی و بدهی ۱۲ هزار میلیارد ریالی آن شده است.
میقانی عنوان کرد: در حوزه هدفگذاری تولید و کارسازی برای این شرکت مادرتخصصی، طرحی برای تولید ماشین‌آلات معدنی در هپکو ارایه شده که در صورت حمایت موثر می‌تواند هفت هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کند.
وی گفت: ظرفیت اسمی تولید در شرکت هپکو سه هزار دستگاه است که امید می‌رود در سایه راهبردهای هدفمند و حمایت‌های لازم، این شرکت بتواند تمامی ظرفیت خود را بارور کرده و به ریل تولید شاخص برگردد.

نایب رئیس شورای کار شرکت هپکو نیز در  این نشست گفت: مشکلات برجسته درون سازمانی هپکو در خصوص بیمه کارگران است به‌طوری که بدهی به تامین اجتماعی به ۶۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

«مهدی کرمی» افزود: ۷۰۰ میلیارد ریال جریمه نیز به رقم بدهی تامین اجتماعی اضافه شده که انتظار است با درک شرایط کنونی هپکو، تلاش‌ها برای بخشودگی جریمه صورت گیرد.

وی بیان کرد: ۶۰ نفر از کارگران هپکو تا پایان سال بازنشسته می‌شوند که با بخشودگی مبلغ جریمه می‌توان این افراد را بازنشست کرد.

نایب رئیس شورای کار هپکو ادامه داد: طرح طبقه‌بندی گروه‌ها و جایگاه‌ها نیز نیازمند بازنگری است و حقوق در این واحد صنعتی به نسبت سایر واحدهای تولیدی همتراز پایین‌تر است.

کرمی اظهار داشت: کارگران هپکو خود را با دستمزد نیروی انسانی شاغل در شرکت آلومینیوم مقایسه نمی‌کنند اما، حقوق آنان نسبت به سایر صنایع فعال اراک نیز عادلانه نیست.

وی تصریح کرد: تا سال آینده ۱۹۲ نفر از کارکنان و کارگران هپکو بازنشست می‌شوند و شمار نیروهای انسانی شاغل آن کاهش می‌یابد که نیاز است از هم‌اکنون به‌منظور جذب نیروهای متخصص در این واحد مادر تخصصی اقدام شود.

نایب رئیس شورای کار در شرکت هپکو افزود: درحال حاضر به همت تیم مدیریتی جدید این واحد صنعتی، با تحقق سفارش‌ها، روند کارسازی در خطوط تولید از سرگرفته شده گرفته شده اما بدون نیروی متخصص نمی‌توان تعهدات قراردادهای کاری را به‌موقع  انجام داد.

کرمی گفت: در زمینه مسایل رفاهی کارگران هپکو تاکنون اقدام مناسبی انجام نشده و نیاز است این مهم در اولویت باشد.

هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.
هپکو ۲۵ نوع ماشین آلات راه‌سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود.
شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.

چراغ‌های خطوط تولید هپکو این روزها با پنج خط تولید و یک‌هزار نیروی کار روشن است و ساخت بیل مکانیکی و ترانسپورتر و دامپتراک در آن جریان دارد.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی هپکو وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی معاونت روابط کار وزرات تعاون کار و رفاه اجتماعی پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی هپکو اراک استان مرکزی هپکو وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی رفاه اجتماعی واحد صنعتی کارگران هپکو ماشین آلات شرکت هپکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۹۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ کارگردان فیلم مستند «از اراک تا تل‌آویو» در مراسم اکران این فیلم گفت: مستند «از اراک تا تل‌آویو» روایت اجتماعی از مردم اراک در شب عملیات جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خود مقابل رژیم سفاک و متجاوز صهیونیستی است و فیلم تلاش می‌کند روایت مستند از تنوع اجتماعی مردم اراک و احساس شور، نشاط، غیرت و اقتدار را به نمایش بگذارد.
حاج محمدحسینی با بیان اینکه فیلم با روایتی هنری تلاش می‌کند این رشور و شعف را به زبان هنر نشان دهد، افزود: زمان مستند ۱۸ دقیقه است و از زمان حمله تا ساخت این مستند حدود هفت روز طول کشید و عوامل حوزه رسانه به صورت شبانه‌روز و جهادی کار کردند.
او گفت: فیلم تلاش کرده تا نگاه اجتماعی داشته باشد و با این نگاه این اتفاق تاریخی که برای اولین بار جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل حمله کرد را به نمایش بگذارد.

کارگردان فیلم مستند «از اراک تا تل‌آویو» این مستند را از این جهت حائز اهمیت دانست که نتانیاهو شهر اراک را تهدید کرده بود و این فیلم سعی کرده تا نگاه مردم اراک به این تهدید را نشان دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • ۵ نفر از کارگران نمونه البرز تجلیل شدند
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • اکران فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو
  • وزیر کار: منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند