Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@08:34:00 GMT

معرفی بزرگ‌ترین غول‌های تجارت الکترونیک در جهان!

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۹۷۵۸

معرفی بزرگ‌ترین غول‌های تجارت الکترونیک در جهان!

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بزرگ‌ترین کسب و کارهای E-commerce در سطح دنیا کدامند و در چه حوزه‌هایی فعالیت می‌کنند؟ با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به بزرگ‌ترین ای کامرس‌های جهان.

۱- شرکت معروف Amazon

شرکت آمریکایی Amazon، در حال حاضر، پرسودترین شرکت فعال در حوزه تجارت الکترونیک و بزرگترین کسب و کار اینترنتی در سطح دنیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت، بیشترین درآمد را در سطح دنیا دارد و تنها در نیمه اول سال ۲۰۲۱، چیزی حدود ۱۱۳ میلیارد دلار درآمد داشته کسب کرده است.

آمازون، یک شرکت بین‌المللی فعال در حوزه فناوری است که دفتر مرکزی آن در شهر سیاتل ایالت واشنگتن آمریکا قرار دارد. این شرکت در حوزه‌های ای کامرس، رایانش ابری، رسانه‌های دیجیتال و هوش مصنوعی، تخصص دارد.

شرکت آمازون، به عنوان یک بازار آنلاین، یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان سرویس‌های هوش مصنوعی، یک پلتفرم رسانه‌ای و یک پلتفرم رایانش ابری، بدون شک و با اختلاف بسیار زیاد، رتبه اول را در لیست معرفی بزرگترین ای کامرس های دنیا به خود اختصاص می‌دهد.

برای مشاهده آگهی‌های استخدام در دیجی کالا کلیک کنید.

۲- شرکت بین المللی Alibaba

رتبه دوم در فهرست معرفی بزرگترین ای کامرس های دنیا، در اختیار گروه علی بابا است. Alibaba یک شرکت بین‌المللی چینی متخصص در حوزه‌های ای کامرس، اینترنت، خرده‌فروشی و فناوری است. این شرکت، در سال ۱۹۹۹ در شهر هوانگجو استان ژجانگ چین تاسیس شد و کار خودش را با سرویس‌های فروشگاهی از طریق پرتال‌های وب و سیستم‌های پرداخت الکترونیکی، موتورهای جستجوی خرید و سرویس‌های رایانش ابری، آغاز کرد.

گروه علی بابا در سال ۲۰۱۷، از Hema رونمایی کرد؛ یک زنجیره خرده‌فروشی که در آن، مشتریان می‌توانند به صورت آنلاین خرید کرده و محصول خود را زیر ۳۰ دقیقه، دریافت کنند. شرکت علی بابا با درآمد حدود ۷۲ میلیارد دلار آمریکا، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیک در سطح دنیا است.

بخش‌های اصلی کسب و کار علی بابا عبارتند از:

ای کامرس

رایانش ابری

رسانه‌های دیجیتالی و سرگرمی

ابتکارات

بخش ای کامرس علی بابا شامل چندین خرده‌فروشی دیجیتالی و مارکت پلیس عمده‌فروشی است. این شرکت با فراهم آوردن سرویس‌های بازاریابی، حق عضویت، سیستم‌های مدیریت مشتری، فروش محصولات، کارمزد تراکنش و کارمزد خدمات نرم‌افزاری، درآمدزایی می‌کند. بیشترین درآمد علی بابا از طریق ای کامرس تأمین می‌شود.

۳- شرک ای کامرس Rakuten

بزرگ‌ترین شرکت ای کامرس در کشور ژاپن، شرکت Rakuten واقع در توکیو است. این شرکت که تاریخ تأسیس آن به سال ۱۹۹۷ باز می‌گردد، در حوزه‌هایی مثل خدمات مالی، محتوای دیجیتالی و سرویس‌های ارتباطی مثل اپلیکیشن‌های پیام رسان، فعالیت دارد. در واقع، پیام‌رسان وایبر که تا چند سال پیش در کشور ما بسیار محبوب بود، به شرکت Rakuten، تعلق داشت. این شرکت، بیش از ۲۰ هزار نفر پرسنل دارد و در نزدیک به ۳۰ کشور جهان، فعالیت می‌کند.

معمولاً از Rakuten، تحت عنوان آمازون ژاپن نام برده می‌شود. حوزه‌های فعالیت شرکت Rakuten به شرح زیر هستند:

ای کامرس:

Rakuten Ichiba

Rakuten.com

Rakuten.uk.com

Rakuten.fr

پیام‌رسان وایبر

تحویل غذا

رزروهای مسافرتی

خدمات مالی

سایت‌های محتوای دیجیتالی و پرتال اینترنتی

بازاریابی و تحلیل داده

خدمات موبایل

۴- فروشگاه اینترنتی eBay

شرکت eBay، قطعاً یکی از خوشنام‌ترین شرکت‌ها در فهرست معرفی بزرگترین ای کامرس های دنیا است. این شرکت آمریکایی واقع در شهر سن خوزه در ایالت کالیفرنیا آمریکا، امکان تراکنش‌های کاربر به کاربر و تراکنش‌های بین کاربر و شرکت را فراهم می‌آورد.

این شرکت که در سال ۱۹۹۵ تأسیس شده است، در سال ۲۰۲۰، بیش از ۱۰ میلیارد دلار آمریکا، درآمد داشت و سرمایه بازار آن بیش از ۴۰ میلیارد دلار بود.

۵- فروشگاه اینترنتی پوشاک Zalando

شرکت Zalando اولین شرکت اروپایی در فهرست معرفی بزرگترین ای کامرس‌های دنیا و یکی از بزرگ‌ترین توزیع‌کنندگان پوشاک در سطح اروپا است. این شرکت آلمانی که دفتر مرکزی آن در شهر برلین واقع شده، از یک پلتفرم آنلاین برای فروش کفش و لباس استفاده می‌کند. این شرکت که در سال ۲۰۰۸ تاسیس شده، دفاتری در سرتاسر اروپا دارد و با بیش از ۱۵ هزار نفر پرسنل و درآمد نزدیک به ۸ میلیارد دلار آمریکا در سال ۲۰۲۰، رتبه هشتم شرکت‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیک در دنیا را به خود اختصاص می‌دهد

دیگر ای کامرس های بزرگ دنیا

بسیاری از شرکت‌های تجارت الکترونیک جدید، برای اینکه بتوانند با غول‌های این حوزه رقابت کنند، در ابتدا، به صورت کاملاً تخصصی، فعالیت دارند. برای مثال، فروشگاه آمریکایی Etsy، منحصراً به فروش عتیقه‌جات و مصنوعات دستی می‌پردازد. همچنین، شرکت بریتانیایی ASOS که در سال ۲۰۰۰ تأسیس شده، صرفاً در زمینه پوشاک فعالیت دارد.

جمع‌بندی

با افزایش اینترنتی شدن زندگی مردم و فعالیت‌ها کسب و کارها، حوزه‌ای جدید از کسب و کار اینترنتی به نام تجارت الکترونیک یا ای کامرس راه افتاده و روز به روز، در حال رونق گرفتن است.

شرکت آمریکایی آمازون، با اختلاف، بزرگ‌ترین شرکت ای کامرس در سطح دنیا است. بعد از آمازون نیز چندین شرکت چینی قرار دارند که به لطف جمعیت بالای چین و پیشرو بودن این کشور در حوزه فناوری، توانسته‌اند جایگاه کنونی را در این معرفی بزرگترین ای کامرس های دنیا، داشته باشند. شرکت‌هایی از آلمان، کره جنوبی، هند و ژاپن نیز در فهرست بزرگ‌ترین کسب و کارهای تجارت الکترونیک در جهان قرار دارند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5352429

منبع: مهر

کلیدواژه: تجارت الکترونیک کسب و کار استخدام کسب و کار گروه خودروسازی سایپا تبلیغات قیمت خودرو گروه صنعتی ایران خودرو سایپا یخچال طراحی داخلی تجهیزات پزشکی ایمپلنت فاضلاب بیمه سرویس بهداشتی موسیقی ایرانی تجارت الکترونیک میلیارد دلار فعال در حوزه رایانش ابری سطح دنیا معرفی بزرگ بزرگ ترین ترین شرکت کسب و کار علی بابا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۹۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نیست

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس جوهری صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در استان تهران تکلیف ۸ حوزه انتخابیه در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شده است، اظهار کرد: دو حوزه انتخابیه تهران و ورامین به دور دوم انتخابات کشیده شده اند.

جوهری بیان کرد: در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از پیگیری و انجام اقدامات برنامه ریزی شده توسط وزارت کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس خبر داد و عنوان کرد: تفاوت عمده برگزاری انتخابات دور اول و دور دوم، تمام الکترونیک بودن انتخابات در حوزه انتخابیه تهران برای دور دوم است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری تمام الکترونیک انتخابات در تهران برای اولین بار اجرا می‌شود، گفت: امیدوار هستیم با توجه به برنامه ریزی ها و تمهیدات اندیشیده شده، برگزاری انتخابات در بهترین شکل ممکن انجام و سنگ بنایی برای ادوار آینده باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران مزیت برگزاری تمام الکترونیک انتخابات را کوتاه شدن زمان رأی دادن و شمارش آرا عنوان کرد و افزود: امیدوار هستیم با این نحوه برگزاری انتخابات، هم بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان به بازشماری آرا بپردازیم و هم اطلاع رسانی‌ها به مردم در بازه کوتاه انجام شود.

جوهری با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها برای برگزاری دور دوم انتخابات در دو حوزه انتخابیه ورامین و تهران پای کار هستند، گفت: آموزش‌های لازم هم به رأی دهندگان و هم به عوامل اجرایی انتخابات دور دوم مجلس ارائه خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود عنوان کرد: در این حوزه انتخابیه برگزاری انتخابات، شبیه دور اول خواهد بود و در این راستا همه تمهیدات لازم سنجیده شده و امیدوار هستیم شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور باشیم.

کد خبر 6088190

دیگر خبرها

  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  • اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است
  • شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود
  • انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نیست
  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است + فیلم
  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است
  • ایران جزو چهار کشور نخست دنیا در حوزه سدسازی است
  • ایران در ردیف کشورهای برتر حوزه ساخت سد و نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی