Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:49:57 GMT

آزمایش یک پهپاد مسلح و جدید در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۹۸۰۲

آزمایش یک پهپاد مسلح و جدید در آمریکا

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای بریکینگ دیفنس، دو منبع مطلع اعلام کردند که این سیستم هوایی بدون سرنشین که قبلا درمورد آن گزارشی منتشر نشده است، اولین پروازش را تابستان سال جاری در یک میدان آزمایشی در صحرای موهاوی واقع در جنوب غربی آمریکا انجام داد.

این پهپاد جدید که سرمایه مورد نیاز برای ساخت آن از محل سرمایه گذاری داخلی تامین شده، برای استفاده در شرایط سخت طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته یک منبع مطلع، این پهپاد برای برخاستن و فرود به کمتر از ۸۰۰ فوت باند نیاز دارد که این مساله امکان پرتاب و بازیابی آن از فرودگاه های ناهموار، جاده های خاکی، بستر رودخانه های خشک و حتی از روی عرشه کشتی را فراهم می کند.

یکی از دو منبع آگاه گفت که مسلح کردن این پهپاد با بار کامل ۱۶ موشک هلفایر، امکان مانور هواپیما را تحت تاثیر قرار می دهد. این درحالی است که شرکت سازنده این پهپاد معتقد است که این کاستی با توانایی پهپاد در نزدیکتر شدن به محل درگیری و پرتاب سریع برخی موشک های خود برطرف می شود، بنابراین وزن هواپیما کاهش می یابد و زمان ماندن آن در هوا طولانی تر می شود.

این منبع افزود: اگر بتوانید از هر جایی بلند شوید و به سرعت بارگیری کنید، این مساله قدرت مانور شما را تغییر می دهد.

نام پهپاد جدید هنوز فاش نشده است، اما جنرال اتومیکس در نظر دارد عکس ها و مشخصات این سیستم را تا پایان سال جاری منتشر کند.

این شرکت هنوز با ارتش آمریکا یا مشتریان بالقوه بین المللی در مورد این پهپاد مذاکراتی نداشته است.

شرکت سازنده این پهپاد همچنین این سیستم را برای پر کردن شکاف توانایی مشتریان بالقوه ای چون نیروی دریایی ایتالیا برای عملیات از روی کشتی طراحی کرده است.

این پهپاد همچنین می تواند برای کشورهایی چون اندونزی و فیلیپین مفید باشد زیرا ممکن است در برخی جزایر ، فرودگاه توسعه یافته یا باندهای آسفالت شده وجود نداشته باشد.

برچسب‌ها پهپاد ایالات متحده آمریکا ارتش آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پهپاد ایالات متحده آمریکا ارتش آمریکا پهپاد ایالات متحده آمریکا ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۹۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، نیروی هوایی آمریکا در مقر Eglin طیف پهپادهای B-۷۰ را نمایش داد و توانایی هایش برای طراحی، سرهم بندی و استفاده از هواپیماهای خودرانی که در ۲۴ ساعت با چاپ سه بعدی ساخته شده اند را به رخ کشید.

به طور دقیق تر حدود ۲۲.۵ ساعت طول می کشد تا ۶ هواپیما از جمله یک سیستم نجات پرسنل ۳.۶ کیلوگرمی را قبل از پرتاب سرهم بندی کرد. این روش نوآورانه طی ماموریت «بلوهورایزن» توسط مرکز استراتژی و تکنولوژی نیروی هوایی توسط یافته که استراتژی های خارق العاده ای برای تامین نیازهای تاکتیکی فراهم می کند.

این پروژه توسط ۳ نفر اجرا شده است. محققان روی توسعه سریع هواپیماهای بی سرنشین کوچک، فناوری هایشان و همچنین محموله هایی برای نیازها و محیط های مختلف تمرکز کرده بودند.

کلنل داستین توماس یکی از اعضای تیم در این باره می گوید: هواپیماهای بی سرنشین کوچک به جنگ افزارهای جدیدی تبدیل می شوند. با این وجود نیروی هوایی نمی تواند به سرعت این هواپیماها را تغییر دهد یا به سرعت از آنها برای تامین نیازهای خاص یک ماموریت استفاده کند. پروژه ما برای تغییر این روند اجرا شد.

برای انجام این پروژه شرکت Black Phoenix باTitan Dynamics( یک شرکت کوچک هوافضا) که برای طراحی سریع هواپیماهای کوچک و بی سرنشین ارزان مشهور است، همکاری کرد.

محققان از نرم‌افزار طراحی خودکار Titan برای تولید سریع بدنه پهپاد آیرودینامیک با در نظر گرفتن وزن، قدرت، ابعاد و بار در کمتر از ۱۰ دقیقه استفاده کردند. در مرحله بعد کد این طراحی به پرینترهای سه بعدی داده شد تا تجهیزات یک هواپیمای سبک وزن بی سرنشین را تولید کند.

پس از تکمیل چاپ تمام قطعات، محققان هواپیمای بی سرنشین را براساس نیازهای ماموریت شخصی سازی کردند.

کد خبر 6096834 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • افشای اشتباهات بزرگ ارتش اسرائیل | گنبد آهنین خودزنی می کند
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت
  • (ویدیو) تصاویر پربازدید از ساخت پهپاد و سیستم راداری توسط یک جوان افغان
  • تصاویر پربازدید از ساخت پهپاد و سیستم راداری توسط یک جوان افغان + ویدئو
  • نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • سنتکام:۳ پهپاد حوثی ها را نابود کردیم