Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@17:23:32 GMT

تاکید ولایتی بر اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۹۹۷۵

تاکید ولایتی بر اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد

رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای ضمن تقدیر از تلاش های رئیس دانشگاه آزاد در تدوین سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد بر مشارکت ارکان دانشگاه در اجرای این سند تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به جهت تدوین «سند تحول و تعالی دانشگاه»، بر مشارکت تمام ارکان و دست اندرکاران در اجرای آن تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن نامه ولایتی به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر طهرانچی

رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی

سلام علیکم

اینک که با استعانت از الطاف الهی و اهتمام ارزشمند جنابعالی و همکاران محترم دانشگاه، سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی تدوین و به تصویب هیأت امنای دانشگاه رسیده است، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های مبذوله، نکات زیر را برای اجرایی سازی و استمرار این حرکت تحول آفرین یادآوری می نماید:

1. دانشگاه آزاد اسلامی به  عنوان نهاد برآمده از ارزش های انقلاب اسلامی؛ رسالت خطیر فراهم آوردن زمینه تحقق آرمان های بلند انقلاب اسلامی در عرصه های علمی، پژوهشی، آموزشی، تربیتی، فرهنگی و فناورانه را برعهده دارد، لذا تمام ارکان و دست اندرکاران دانشگاه باید ضمن هماهنگی کامل و التزام به منویات مقام معظم رهبری (دامت برکاته) و اسناد بالادستی به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، در اجرای سند تحول و تعالی مشارکت کنند و دستیابی به اهداف انسان ساز جمهوری اسلامی ایران را امکان پذیر نمایند.

2. گفتمان سازی سند تحول و تعالی و جامعه‌پذیر نمودن آن بین نخبگان جامعه و برنامه‌ریزی برای گسترش فرهنگ تحول خواهی و آشنایی عمیق و دقیق همکاران محترم در تمام واحدهای ستادی و استانی، مراکز و مدارس وابسته به دانشگاه مورد تأکید است.

3. با عنایت به نقش تأثیرگذار مدیران به عنوان پیشگامان تحول، ضروری است با انتخاب و انتصاب مدیران مجرب و شایسته و متدین، متعهد و انقلابی و توانمندسازی مدیران واجد شرایط و نیز مواجه هوشمندانه با موانع و عوامل آسیب‌زا در فرآیند ثبات مدیریت و برنامه ها، نظام مدیریتی دانشگاه برای تحول‌آفرینی و تعالی‌بخشی آماده و همراه شود.

4. اجرای مطلوب و اثربخش سند تحول و تعالی نیازمند مشارکت فعال و مؤثر مدیران و استادان محترم، دانشجویان عزیز و تمام دست اندرکاران پرتلاش دانشگاه است که باید با تمهید مقدمات و بسترسازی مناسب آن زمینه تقویت فرهنگ مشارکت پذیری و مشارکت جویی همگان فراهم آید.

5. در تدوین برنامه‌های استانی و برنامه های اجرایی واحدها و مراکز، در چارچوب سند تحول و تعالی و اسناد پشتیبان آن، شایسته است زمینه مسئولیت پذیری و ایفای نقش اجتماعی دانشگاه در سطح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، با رویکرد تحولی و متناسب با اقتضائات و شرایط استان، آمایش سرزمین و الزامات توسعه منطقه ای فراهم آید.

6. طراحی و تدوین شاخص‌ها و سازوکارهای نظارت و ارزیابی متناسب با اهداف و وظایف هر یک از ارکان دانشگاه و تنظیم و ارائه گزارش‌های ارزشیابی عملکرد از اجرای سند تحول و تعالی، زمینه رصد و صیانت از اجرای جامع و کامل سند را فراهم خواهد آورد و به تضمین و ارتقای کیفیت برنامه ها و فعالیت ها منتهی خواهد شد. لذا بر انجام منظم و مستمر آن تأکید می نماید.

استمرار توفیقات حضرتعالی و همکاران محترم را در ایجاد تحولات بنیادین برای «ارتقای علمی، صیانت از کیان دانشگاه و گفتمان سازی انقلاب اسلامی» از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان محمدمهدی طهرانچی دانشگاه آزاد مقام معظم رهبری سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی علی اکبر ولایتی انقلاب اسلامی سند تحول و تعالی دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی انقلاب اسلامی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون مدیریت واحد شهری به تقویت شورا و مدیریت شهر کمک و از موازی‌کاری و حیف و میل بیت‌المال جلوگیری می‌کند، گفت: قانون مدیریت واحد شهری باید در تمام شهرها و کل ایران اجرایی شود؛ از دولت نیز انتظار داریم این قانون را تا تحقق کامل دنبال کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نطق خود در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز معلم و روز کارگر به معلمان و کارگران اظهار کرد: این روزها بهانه‌ای است تا به نیاز و مشکلات این اقشار پرداخته شود، زیرا اگر این دو قشر نباشند، چرخه علمی و تولیدی در کشور و شهر مختل می‌شود.

وی افزود: در این راستا باید دولت و وزرا به خواسته آن‌ها رسیدگی کند؛ عملکرد شرکت‌ها و پیمانکاران نباید به صورتی باشد که این قشر زحمت‌کش به دلیل بی‌توجهی و بی‌عدالتی برای خواسته‌های خود به تحصن و اعتصاب روی آورند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بعضی شرکت‌های خدماتی و پیمانکاران در استفاده از نیروی کارگر، برده‌داری می‌کنند، کار چند نفر را به یک نفر واگذار و در پرداخت حق و حقوق آن‌ها نیز کوتاهی می‌کنند، در این راستا می‌طلبد که اداره کار، بازرسی و متولیان نسبت به بی عدالتی پیمانکاران به ویژه شرکت خدماتی رسیدگی کنند.

فلاح با تبریک هفته فرهنگی اصفهان افزود: در این هفته برنامه‌های فرهنگی توسط شهرداری، معاونت فرهنگی در اصفهان در گذر چهارباغ، کوه صفه و ناژوان و دیگر نقاط برگزار می‌شود که این برنامه‌ها نشاط و شادی برای شهروندان به همراه دارد.

وی یادآور شد: مهمانانی که از شهرهای دیگر به اصفهان آمده‌اند، اذعان کرده‌اند که یک دهم برنامه‌های فرهنگی که در اصفهان اجرا می‌شود، دیگر شهرها ندارند؛ از سوی دیگر از زیبایی شهر اصفهان یاد می‌کنند که در حتی در میان کشورها و شهرهای جهان منحصربه‌فرد است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه شوراها نماد مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین تقویت این نهاد ضروری است، یادآور شد: شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» در شورها متبلور است، زیرا اگر به ۲۳ وظیفه شوراها نگاه کنیم، انجام بیشتر آن‌ها با مشارکت مردم تعریف شده است.

وی ادامه داد: در قانون اساسی نیز ذکر شده است که پیشبرد برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف از طریق همکاری مردم و با توجه به مقتضیات محلی انجام شود، هر کجا مردم مشارکت کنند، بر مشکلات آن کار فائق می‌شویم.

فلاح گفت: اگر بر تحقق مدیریت واحد شهری تاکید داریم به دلیل آن است که مشارکت مردم می‌تواند کمک شایانی برای دولت و مدیریت شهرها به همراه داشته باشد، در قانون اساسی نیز با اقتباس از قرآن و آموزه‌های قرآنی به امر شوراها پرداخته شده است؛ شوراها هر کجا قدم گذاشتند، با مشارکت مردم در آن کار موفقیت کسب کرده‌اند و نقش مهمی در آبادانی شهر و روستاها دارند.

وی از دولتمردان خواست از حمایت‌ها از جنس حرف دوری کنند و به حمایت واقعی از شوراها بپردازند، گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای آباد، شهر و روستا آباد داشته باشیم، باید به اختیارات شورا بیفزاییم نه به دنبال کاهش اختیارات شورا باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون مدیریت واحد شهری به تقویت شورا و مدیریت شهر کمک و از موازی‌کاری و حیف و میل بیت‌المال جلوگیری می‌کند، گفت: در این راستا قانون مدیریت واحد شهری باید در تمام شهرها و کل ایران اجرایی شود و از دولت نیز انتظار داریم این قانون را تا تحقق کامل دنبال کند.

کد خبر 748689

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه