Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحقیق نشان می‎دهد که اگر تلاش‌ها برای پایان دادن به وضعیت اضطراری آب و هوایی با شکست مواجه شود، نیمی از جمعیت جهان از تنش شدید گرمایی رنج خواهند برد.

خبرگزاری میزان - بر اساس تحقیقات منتشر شده از سوی اداره هواشناسی انگلیس در اجلاس آب و هوایی گلاسکو، اگر بحران آب و هوا، دمای جهانی را تنها ۲ درجه سانتیگراد افزایش دهد، یک میلیارد نفر تحت تاثیر استرس گرمایی شدید قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «گاردین»، هدف اصلی اجلاس گلاسکو زنده نگه داشتن شانس محدود کردن گرمایش جهانی به ۱.۵ درجه سانتیگراد بود، اما کارشناسان گفته‎اند که برای رسیدن به این هدف کار زیادی باید انجام شود.

اداره هواشناسی انگلیس دمای «لامپ مرطوب»، کمترین دمایی که در شرایط فعلی محیط تنها با تبخیر آب به دست می‌آید، را ارزیابی کرد که هم گرما و هم رطوبت را ترکیب می‌کند.

هنگامی که این میزان به ۳۵ درجه سانتیگراد می‌رسد، بدن انسان نمی‌تواند با عرق کردن خود را خنک کند و حتی افراد سالمی که در سایه نشسته‎اند، در عرض ۶ ساعت جان خود را از دست می‌دهند.

تجزیه و تحلیل هواشناسی انگلیس از محدودیت دمای «لامپ مرطوب» ۳۲ درجه سانتیگراد استفاده کرد که در آن کارگران باید حداقل ۱۰ روز در سال به طور منظم استراحت کنند تا از خستگی گرمایی جلوگیری کنند.

اگر تلاش‌ها برای پایان دادن به وضعیت اضطراری آب و هوایی با شکست مواجه شود و دمای هوا تا ۴ درجه سانتیگراد افزایش یابد، نیمی از جمعیت جهان از این تنش شدید گرمایی رنج خواهند برد.

بیشتر بخوانید: گزارش سازمان ملل درباره تغییرات آب و هوایی چه می‎گوید؟ جولای ۲۰۲۱، رکورد گرم‌ترین ماه را در جهان شکست

گرما بارزترین تاثیر گرمایش جهانی است و بر اساس مطالعه اخیر، گرمای شدید در شهر‌های سراسر جهان در دهه‌های اخیر ۳ برابر شده است.

در تابستان ۲۰۲۰، بیش از یک چهارم جمعیت آمریکا از اثرات گرمای شدید با علائمی مانند حالت تهوع و گرفتگی عضلات رنج می‌بردند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، طی ۲ دهه منتهی به سال ۲۰۱۷، دستکم ۱۶۶ هزار نفر در سراسر جهان به دلیل موج گرما جان خود را از دست داده‎اند.

دولت انگلیس بار‌ها توسط مشاوران رسمی آب و هوا هشدار داده است که این کشور به طرز تاسف باری برای افزایش گرما، به ویژه در مکان‌های آسیب‌پذیر مانند بیمارستان‌ها و مدارس، آماده نیست.

دانشمندان چندین سال است که در مورد سطوح کشنده گرما و رطوبت هشدار داده‎اند.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد که خلیج فارس در خاورمیانه، که قلب صنعت نفت جهانی است، در صورت کنترل نشدن تغییرات اقلیمی، از امواج گرمایی فراتر از حد بقای انسان رنج خواهد برد.

بر اساس تحقیقات سال ۲۰۱۸، مرگبارترین مکان روی کره زمین برای موج گرمای شدید آینده، دشت شمال چین، یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق جهان و مهم‌ترین منطقه تولید غذا در این کشور بزرگ خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث بین الملل گرمایش زمین گلاسکو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انگلیس حوادث بین الملل گرمایش زمین گلاسکو درجه سانتیگراد آب و هوایی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخر هفته دمای هوای قم خنک‌تر می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه عصر امروز آسمان نیمه ابری و در برخی ساعات ابری همراه با وزش باد خواهد بود گفت: حداکثر سرعت باد را برای عصر ۵۰ کیلومتر بر ساعت همراه با گرد و خاک پیش بینی میکنیم.

وی افزود: حداقل دمای امروز ۱۳ درجه سانتیگراد ثبت شده و احتمالا تا ۳۳ درجه سانتیگراد گرم شود.

قاضی با بیان اینکه برای فردا نیز پیش بینی آسمان ابری و نیمه ابری همراه با وزش باد و گردو خاک را داریم گفت: انتظار داریم دمای فردا حداقل به ۱۵ درجه سانتیگراد و حداکثر به ۳۳ درجه سانتیگراد برسد.

وی با بیانی اینکه احتمالا حداکثر دما در روز پنجشنبه با کاهش ۵ درجه‌ای به ۲۸ درجه سانتیگراد برسد گفت: احتمالا پنج شنبه شب شاهد رگبار‌های پراکنده در سطح استان باشیم.

دیگر خبرها

  • کدام استان‌ها بارانی است؟
  • سامانه بارشی در راه کرمان
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • آخر هفته دمای هوای قم خنک‌تر می‌شود
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • وزش باد شدید و رگبار باران در تهران