Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@21:53:18 GMT

مصرف روزانه مرغ در ارومیه به ۷۵ تن رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۰۱۸۳

مصرف روزانه مرغ در ارومیه به ۷۵ تن رسید

به گزارش خبرنگار مهر، علی پیرمرادی ظهر دوشنبه در در جلسه هماهنگی اجرای مطلوب برنامه ملی احیای مرغ لاین آرین در شهرستان ارومیه اظهار کرد: بر اساس بخشنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی جهت اجرای این طرح، مرغداران مکلف هستند با استفاده از ظرفیت تولیدی تا پایان سال جاری یک دوره و در سال بعد دو دوره اقدام به جوجه ریزی با مرغ لاین آرین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از فعالیت ۱۳۳ واحد تولید مرغ گوشتی با ظرفیت ۳ میلیون و ۳۶۳ هزار قطعه در سطح شهرستان خبر داد و افزود: این طرح در راستای بومی سازی و توسعه بازار بوده و تأمین و تحویل نهاده‌ها توسط شرکت پشتیبانی امور دام برای واحدهایی که از مرغ سویه آرین استفاده کنند در اولویت قرار می‌گیرد.

پیرمرادی افزود: حفظ ذخایر ژنتیکی مرغ بومی با توجه به مقاوم بودن این نژاد به انواع بیماری‌ها و تأمین نیاز مرغ شهرستان از اولویت‌های جهاد کشاورزی است.

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی با اشاره به مزایای پرورش مرغ لاین آرین بیان کرد: سویه آرین از سویه های متوسط الجثه بوده و با چربی کمتر، کیفیت گوشت بالایی دارد.

مرتضی زاهدی افزود: در راستای اجرایی شدن این طرح، وزارت خانه مشوق‌های از قبیل پرداخت تسهیلات کم بهره، تخفیف در بیمه تکمیلی، اولویت خرید تضمینی توسط شرکت پشتیبانی امور دام و سایر مشوق‌های فنی و بهداشتی را در اختیار مرغ دارن قرار می‌دهد.

کد خبر 5352474

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مرغ زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بارش برف آمار کرونا واکسن کرونا اردبیل عکس استانها گرگان سانحه تصادف بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۰۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرین روبن و تماشای بازی بایرن مونیخ - رئال مادرید در آلیانتس آرنا / عکس

آرین روبن پس از مدت‌ها در آلیانتس آرنا حاضر شده است. 

طرفداری | آرین روبن به تماشای دیدار بایرن مونیخ و رئال مادرید می‌نشیند. 

از دقایقی دیگر، دو تیم بایرن مونیخ و رئال مادرید در چارچوب بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می‌روند. آرین روبن که سابقه پوشیدن پیراهن هر دو باشگاه را دارد، در قالب تیم رسانه‌ای اسکای در آلیانتس آرنا حاضر شده است. ستاره سابق تیم ملی هلند پس از جدایی از رئال مادرید، با پیراهن باواریایی‌ها درخشان‌ترین لحظات فوتبالش را تجربه کرد. او در سال 2013 با بایرن مونیخ ضمن قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، فاتح سه‌گانه نیز لقب گرفت. در کنار روبن، میروسلاو کلوزه نیز حضور دارد. 

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • آرین روبن و تماشای بازی بایرن مونیخ - رئال مادرید در آلیانتس آرنا / عکس
  • کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به «رفح» غیر قابل قبول است
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • باتری‌دزد ارومیه به آخر خط رسید
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است