Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@14:51:15 GMT

انتقاد از قیمت‌گذاری و انحصار خودروسازان

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۰۲۱۹

انتقاد از قیمت‌گذاری و انحصار خودروسازان

آفتاب‌‌نیوز :

سید کریم حسینی با انتقاد از قیمت‌گذاری خودسرانه شرکت‌های خودروساز داخلی، در خصوص واگذاری قیمت خودرو به ستاد تنظیم بازار، اظهار کرد: در بحث بازار خودرو، باید برنامه جدیدی از سوی وزارت صمت برای مدیریت بازار، کنترل قیمت‌ها و افزایش کیفیت ارائه شود زیرا تفاوت قیمت خودرو در بازار و کارخانه‌ها، اصلا قابل قبول نیست و اثرات بسیار منفی بر روی مردم گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قیمت‌گذاری دستوری با شرایط و اصول اقتصادی، متناسب نیست اما انحصار به وجود آمده در بحث خودروسازان نیز مورد پذیرش ما نیست و از این رو باید در ممنوعیت واردات خودرو به درون کشور تجدیدنظر شود. همچنین شرکت‌های خودروساز داخلی نیز باید کیفیت تولیدات خود را ارتقا دهند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید انحصار خودروسازان داخلی در بازار شکسته شود، گفت: نمایندگان مجلس به جد در حال پیگیری بحث واردات خودرو هستند تا شرایط بازار خودرو از وضعیت کنونی بهتر شود.

حسینی ادامه داد: اینکه باید از تولید داخلی حمایت شود یک اصل ثابت است اما این مساله دلیل نمی‌شود تا شرکت‌های خودروساز خودسرانه قیمت محصولات خود را بالا ببرند. افزایش قیمت‌ خودروها در چند روز گذشته نیز بدون مجوز بود که خوشبختانه از سوی رئیس جمهور ملغی شد.

وی افزود: متاسفانه تجربه‌ای که از فروش شرکت‌های خودرو در ماه‌های اخیر داشته‌ایم، تجربه خوبی نیست و چیزی که در قرعه‌کشی‌ها و ثبت‌نام‌ها ارائه می‌شود اثری در حل مشکلات مردم و بازار ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت فعلی بازار خودرو و عملکرد خودروسازان داخلی اصلا وضعیت خوبی نیست و باید نسبت به ساماندهی بازار خودرو و شرایط فعلی از سوی وزارت صمت اقدام شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: واردات خودرو قیمت خودرو کریم حسینی شرکت های خودرو بازار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۰۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو‌های بنز در بازار ایران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع خودرو‌های شرکت مرسدس بنز در بازار ایران را در جدول زیر مشاهده نمایید. 

منبع: اقتصاد ۲۴

tags # خودرو لوکس سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز 13 اردیبهشت 1403
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • قیمت خودرو‌های بنز در بازار ایران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت +جدول
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • قطع سهمیه خودرویی «مادران» و «فرسوده‌ها»؟