Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:42:25 GMT

مسئولان اصناف بدون تزریق واکسن حق فعالیت ندارند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۰۲۸۵

مسئولان اصناف بدون تزریق واکسن حق فعالیت ندارند

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه هیچ واحد صنفی بدن واکسیناسیون اجازه فعالیت نخواهد داشت، گفت: از روز چهارشنبه واحد صنفی که واکسیناسیون انجام نداده باشد اجازه فعالیت نخواهد داشت و تمامی واحدهای صنفی باید کارت واکسن ارائه کنند.

مجید بیکی، امروز دوشنبه ۲۴ آبان در ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: مصوبات ستاد کرونا بر دو بخش واکسیناسیون و بازگشایی مدارس است که مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، فرماندار نهبندان با بیان اینکه آمار واکسیناسیون شهرستان علی رغم وجود ۱۰ مرکز واکسیناسیون در مرکز شهری و روستایی هنوز به عدد قابل قبول نرسیده است، افزود: تکلیف دستگاه‌ها این است که واکسیناسیون کرونا در شهرستان به ۸۰ درصد جمعیت شهرستان برسد.

وی بیان کرد: مدیریت آموزش و پرورش شهرستان باید تمهیدات لازم برای واکسینه کردن دانش آموزان را بیندیشد، دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سالی که هنوز واکسینه نشده اند باید بررسی و اقناع سازی شوند.

بیکی با بیان اینکه واکسیناسیون تاثیر جدی در کاهش مرگ و میرهای ناشی از کرونا داشته که مورد توجه سازمان‌های بین المللی بهداشت هم قرار گرفته است، گفت: واکسیناسیون باید به صورت یک الزام مورد توجه باشد.

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه هیچ واحد صنفی بدن واکسیناسیون اجازه فعالیت نخواهد داشت، افزود: از روز چهارشنبه واحد صنفی که واکسیناسیون انجام نداده باشد اجازه فعالیت نخواهد داشت و تمامی واحدهای صنفی باید کارت واکسن ارائه کنند.

وی با اشاه به وفور و وجود تنوع واکسن‌های کرونا در کشور ادامه داد: مرکز واکسیناسیون سیار در نهبندان طی هفته جاری انجام خواهد شد.

فرماندار نهبندان بیان کرد: مردم باید زندگی با کرونا را یاد بگیرند، تالارها و رستوران‌ها باید توجیه شده و بر اساس دستورالعمل‌ها مراسم خود را برگزار کنند.

بیکی از بازگشایی مدارس برای متوسطه دوم در نهبندان خبر داد و یادآور شد: آموزش حضوری در مدارس متوسطه اول و ابتدایی از ابتدای آذرماه طبق مصوبات ستاد کرونا در دستور کار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نهبندان پروتکل بهداشتی کروناویروس اجازه فعالیت نخواهد فرماندار نهبندان واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان