Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم سینمایی «تی‌تی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آیدا پناهنده که در بخش مسابقه فستیوال فرانسوی "تصاویر نو پارسی" Nouvelles Images Persanes حضور داشت، شب گذشته جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران این فستیوال را از آن خود کرد.

به گزارش ایسنا،این فستیوال که وجه تسمیه آن رمان "نامه‌های پارسی" شارل مونتسکیو، فیلسوف دوران روشنگری است، از ۱۰ تا ۱۴ نوامبر ۲۰۲۱ در شهر ویتره فرانسه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیات داوران این فستیوال را که با هدف نمایش فیلم‌های سینمایی داستانی، مستند و فیلم‌های کوتاه از تمامی کشورهای فارسی زبان برگزار شد، انیس دو ویکتور بر عهده داشت.

فستیوال تصاویر نو پارسی در کنار نمایش فیلم‌های بخش مسابقه، دو بخش ویژه را به مرور آثار عباس کیارستمی و یک بخش دیگر را به ژان کلود کریر فیلمنامه‌نویس فقید فرانسه اختصاص داده بود.

همچنین فیلم سینمایی «تی‌تی» به نویسندگی ارسلان امیری و آیدا پناهنده، با بازی الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر و هوتن شکیبا، از پانزده تا بیست و دو نوامبر در بخش سینمای جهان هشتمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم دهوک در اقلیم کردستان عراق نیز به نمایش درخواهد آمد.

پخش جهانی فیلم سینمایی تی‌تی بر عهده DreamLab Films به مدیریت نسرین میرشب است.

اسامی عوامل فیلم سینمایی تی‌تی:
●بازیگران: پارسا پیروزفر، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، سودابه جعفرزاد، امیر حامد، مهدی فریضه، رضا عموزاد، هیلدا کردبچه، زینب شعبانی، هانیه کاظمی، مهرانه به‌نهاد، مهیار دانشمند، مهران نیک‌روش، پیمان رحیمی، ماهان خوش‌طبع، شاهین اطهری، سینا فغانی و.../ تهیه کننده و کارگردان: آیدا پناهنده/ مجری طرح: حامد پروین‌خسروی/ فیلمنامه: ارسلان امیری- آیدا پناهنده/ مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی/ طراح صحنه و لباس: امیر اثباتی/ مدیر تولید: مسعود دلیری/ صدابردار: وحید مقدسی/ آهنگساز: علیرضا افکاری/ صداگذار: بهمن اردلان/ طراح چهره‌پردازی: عباس عباسی/ تدوین: عماد خدابخش- ارسلان امیری/ برنامه‌ریز: خسرو نصیری‌خواه/ مشاور رسانه‌ای: محمد حیدری/ مدیر امور پس‌تولید: نیما دبیرزاده/ طراح جلوه‌های دیداری: وحید قطبی‌زاده/ دستیار اول کارگردان: عباس بهبودی/ عکاس: امید صالحی/ اصلاح رنگ: هوتن حق‌شناس.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فیلم تی تی الناز شاكردوست پارسا پيروزفر هوتن شکیبا فیلم سینمایی آیدا پناهنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۰۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدمستی در برابر مست عشق 

اصل ماجرا چیست؟ مثل این سالها که تبلیغ فیلم‌های ایرانی در شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای نادیده گرفته می‌شود، در دهه نود نیز با توجه به تحولات فناوری در مسیر ساخت فیلم بلند و به چالش کشیده شدن ساختارها و ترتیبات اداری، دولت در برابر ساخت فیلم‌های بلند بدون مجوز نرمش نشان داد.
تا قبل از تصویب و ابلاغ دستورالعمل جامع صدور پروانه نمایش در ۱۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ توسط وزیر وقت ارشاد در دولت دوازدهم، با جلب موافقت موردی وزیر ارشاد در دولت یازدهم تدبیری اندیشیده شده بود که اولا برخورد سلبی و انضباطی اولین گزینه برای برخورد با فیلم‌های بلند نباشد ثانیا در صورت جلب موافقت شورای پروانه نمایش فیلم‌های غیر سینمایی برای اینگونه فیلم‌ها پروانه نمایش غیر سینمایی صادر شود و فیلم در کارنامه تهیه‌کننده و کارگردان به عنوان اثر سینمایی محسوب نشود.
به این خاطر به هنگام تجمیع مقررات در بند ۳ ماده ۶ دستورالعمل صدور پروانه نمایش، عینا موافقت پیشین به منزله یک تجربه مدیریتی مستندسازی شد و شکل رسمی‌تری به خود گرفت. به عبارتی تنها تنبیه سازندگان فیلم‌های بدون مجوز آن بود که از دریافت پروانه نمایش سینمایی محروم شوند و به دنبال آن از راهیابی به جشنواره فیلم فجر و اکران در سینماها(به جز گروه هنر و تجربه) باز بمانند.
فیلم سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی نیز چنین وضعیتی داشت. گروه سازنده بدون اخذ مجوز فیلمبرداری پروژه را در ترکیه مشغول شده بود و فقط زمانی که تهیه‌کننده نسبت به بروز مشکلاتی در داخل احساس نگرانی کرد، تقاضای پروانه ساخت نمود. همانطور که توضیح داده شد، مقررات اجازه بررسی تقاضا را نمی‌داد و همه چیز به بعد از ساخت فیلم و بازبینی آن برای صدور پروانه نمایش موکول گردیده بود.
پس اولا فیلمنامه مست عشق مورد بررسی قرار نگرفته بود که با ساخت آن مخالفت شود. ثانیا تصویربرداری پروژه از مدتها قبل کلید خورده بود و تیم سازنده معطل پروانه ساخت نمانده بود.
نکته جالب آن است که فیلم مست عشق سال گذشته موفق به دریافت پروانه نمایش سینمایی شد که خبر از نرمش مرجع نظارتی و مدیریت اقتضایی آن برای برخورد با پدیده فیلم‌های بدون مجوز ساخت است. اما طبق مقررات جاری مست عشق باید پروانه نمایش غیر سینمایی می‌گرفت و برای نمایش عمومی مسیر دیگری را طی می‌کرد. چرا فیلم از این قاعده مستثنی شد؟
به نظر می‌رسد رویکرد مثبت سازمان سینمایی در صدور پروانه نمایش سینمایی یا ناشی از اصلاح و ویرایش مجدد دستورالعمل یادشده است و یا انکه دلایل و توجیهات دیگری مثل اعتبار و حسن شهرت کارگردان در بین بوده است که ما از آن بی‌خبر هستیم.
آنچه اهمیت دارد آن است که در مجموع این اتفاق به نفع سینما و مخاطب تمام شد تا با استقبال نسبتا خوب از فیلم در هفته اول اکران، کفه فیلم‌های جدی در برابر فیلم‌های کمدی اندکی سنگین شود.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900029

دیگر خبرها

  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • برای قهرمانی تا آخرین ثانیه می‌جنگیم
  • آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا
  • ملی‌پوش فوتسال: ما ایرانیم و عاشق فینال پرتماشاگر
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • محمدحسین درخشانی: برای قهرمانی تا آخرین ثانیه می‌جنگیم
  • دلیل باخت شهرداری در فینال بسکتبال غرب آسیا
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • بدمستی در برابر مست عشق