Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@20:49:36 GMT

آزادسازی بخشی از محوطه آنوبانی نی

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۰۳۸۶

آزادسازی بخشی از محوطه آنوبانی نی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قهرمانی مدیر پایگاه محور ساسانی کرمانشاه گفت : تاکنون برای اثر تاریخی محوطه سازی و مستند نگاری انجام گرفته و در برنامه بعدی به دنبال مطالعات، مرمت و آسیب شناسی روی آن هستیم و از محل اعتبارات امسال هم به آن اعتباراتی اختصاص داده شده، اما هنوز تخصیص نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه با راه اندازی دفتر این پایگاه در مجاورت آنوبانی نی، مطالعات روی این اثر و سایر بنا‌های شاخص این محوز انجام می‌گیرد، گفت : در محور ساسانی کرمانشاه که در فهرست موقت برای ثبت جهانی قرار داشته و از کرمانشاه تا قصرشیرین امتداد دارد، حدود ۱۸ بنای شاخص قرار گرفته است.

او ادامه داد: براساس تکلیف و وظیفه پایگاه هرساله براساس اعتباراتی که داریم اقدامات مطالعاتی، مرمتی، کاوش و ... را در بنا‌های دارای اولویت انجام می‌دهیم.

قهرمانی با اشاره به کاوش‌هایی که در سال‌های اخیر در زیج انزل، زیج پاتاق، کانال ساسانی و عمارت خسرو انجام گرفته، افزود: تلاش داریم که با اختصاص اعتبار بتوانیم ادامه این برنامه را داشته باشیم.

او درخصوص چرایی انجام نشدن مطالعات و کاوش در برخی از بنا‌های شاخص این محور همچون قلعه فیروزآباد اسلام آبادغرب، گفت: با توجه به اینکه چنین آثاری اعتبارات کلانی می‌خواهند، برای همین فعلا حفاظت آن‌ها در اولویت قرار دارد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی مناظر زیبا آثار تاریخی آثار باستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۰۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو + فیلم

جمعی از فعالین محیط زیست در کردستان از شهر‌های کامیاران، دهگلان، سقز، جوانرود و سنندج با همراهی مردم روستای دیوزناو یک عقاب ر ا که زخمی شده بود پس از درمان در ارتفاعات کوهستانی شاهو آزاد کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو + فیلم
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • امام تعمیرات پروژه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • کشف نقوش صخره‌ای جدید در ورزقان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی