Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@18:24:50 GMT

اشاره AFC به برتری آماری ایران مقابل سوریه

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۰۴۰۷

اشاره AFC به برتری آماری ایران مقابل سوریه

سایت AFC به وضعیت برتر تیم ملی کشورمان در دیدارهای گذشته خود مقابل سوریه اشاره کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) درباره دیدار تیم‌های ملی فوتبال سوریه و ایران نوشت: «دو تیم در هر دو دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018، مقابل یکدیگر به تساوی رسیدند و حالا شرایط متفاوتی برای صعود به جام جهانی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی سوریه پس از اینکه نزار محروس را جانشین نبیل معلول کرد، در دور سوم انتخابی جام جهانی هنوز پیروز نشده و سه شکست و دو تساوی داشته است. عقاب‌های قاسیون که چهار سال پیش به مقام سوم گروه خود رسیدند و به دور پلی‌آف انتخابی جام جهانی 2018 صعود کردند، اکنون شرایط بسیار متفاوتی دارند و قعرنشین جدول گروه A هستند. دراگان اسکوچیچ هم با ایران توانست به چهار پیروزی دست یابد و تنها به کره جنوبی امتیاز داد تا در صدر جدول قرار بگیرد.

کدام بازیکنان مقابل سوریه رکورد می‌زنند؟

دو تیم تاریخچه پُرباری از تقابل با یکدیگر در مرحله مقدماتی ادوار مختلف جام جهانی دارند. اولین رویارویی ایران و سوریه به سال 1973 (دور انتخابی جام جهانی 1974) برمی‌گردد که دو پیروزی یک بر صفر برای هر تیم رقم خورد. آنها در مراحل مقدماتی جام‌های جهانی 1978، 1994، 1998، 2010 و 2018 نیز به مصاف هم رفتند و البته تنها برتری سوری‌ها، به همان سال 1973 بازمی‌گردد. 12 بازی دیگر به شش پیروزی ایران و شش تساوی انجامید.

در دیدار رفت سوریه به خوبی از دروازه خود دفاع کرد، اما شوت علیرضا جهانبخش برتری خانگی ایران را تضمین کرد. این بازیکن در ادامه دیدارها، دو گل دیگر به ثمر رساند تا بهترین گلزن این مرحله باشد. بهترین گلزنان سوریه یعنی عمر السومه و عمر خربین نیز هر کدام دو بار گلزنی کرده‌اند. آخرین دیدارهای ایران و سوریه دربردارنده گل‌های دقیقه آخری بود. ایران با گل‌های آزمون و نوراللهی، پیروزی دشواری مقابل لبنان کسب کرد و امیر العماری در دقیقه 85، گل تساوی‌بخش عراق را مقابل سوریه به ثمر رساند».

غیبت 8 بازیکن اصلی سوریه در بازی با ایران

تیم‌های ملی سوریه و ایران از ساعت 19:30 فردا (سه‌شنبه)، در هفته ششم مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا و در ورزشگاه ملک عبدالله ثانی دوحه، به مصاف هم خواهند رفت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیم ملی سوریه تیم ملی تیم ملی سوریه تیم ملی انتخابی جام جهانی مقابل سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری 1-0 بایرن مونیخ مقابل رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو با گل جیووانی البر (2001/5/1) / فیلم

23 سال پیش در چنین روزی و در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2000/01،‌ رئال مادرید و بایرن مونیخ در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف هم رفتند.جیووانی البر، مهاجم برزیلی بایرن مونیخ با به ثمر رساندن این گل، زمینه ساز پیروزی 1-0 تیمش در این دیدار خارج از خانه بود.

دانلود (2.1MB)

دیگر خبرها

  • برتری 1-0 بایرن مونیخ مقابل رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو با گل جیووانی البر (2001/5/1) / فیلم
  • برتری 3-0 بارسلونا مقابل لیورپول با بریس لیونل مسی (لیگ قهرمانان اروپا - 2019/5/1) / فیلم
  • شمس: سرگروهی ایران در جام جهانی به فوتسال ایران عظمت می‌دهد
  • عنایتی از جایی که فکرش را نمی‌کرد زخم خورد!
  • برتری یک نیمه‌ای شمس آذر مقابل پیکان
  • اولین قهرمانی چلسی در لیگ برتر انگلیس با برتری 2-0 مقابل بولتون (30 آوریل، 2005) / فیلم
  • دست دادن بروکس با دیوید تیلور پس از برتری مقابل او در انتخابی کشتی المپیک 2024 / فیلم
  • تساوی تیم بسگتبال ذوب‌آهن با طبیعت
  • حضور یک تیم لیگ برتری در یزد بعد از 8 سال
  • روز خوب نمایندگان بوکس ایران در رقابتهای جوانان و امید آسیا