Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:18:17 GMT

۱۰ شهرستان خراسان رضوی مرکز مشاوره ندارد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۰۹۰۲

۱۰ شهرستان خراسان رضوی مرکز مشاوره ندارد

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مسئول  مشاوره بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۱۰ شهرستان در سطح استان مرکز مشاوره ندارند.

طاهره علوی با اشاره به اینکه بهزیستی خراسان رضوی برای تأسیس مراکز مشاوره در شهرستان‌های محروم امتیاز می‌دهد. اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ شهرستان استان مرکز مشاوره ندارند در حالی که طبق قانون، تمام شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت باید دست کم یک مرکز مشاوره داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در برخی از شهرستان‌ها روان‌شناس و متخصص این رشته برای تأسیس مراکز مشاوره نداریم و به روان‌شناسانی که در این شهرستان‌ها مراکز مشاوره دایر کنند یارانه‌های مشاوره تعلق می‌گیرد.

علوی در خصوص امتیازات دیگری که به روان‌شناسان این شهرستان‌ها داده می‌شود، گفت: همچنین این مراکز اگر در طرح طلاق مشارکت کنند از یارانه این موضوع نیز برخوردار می‌شوند. همچنین برگزاری کارگاه‌های بازآموزی رایگان برای روان‌شناسان این مراکز و نیز واگذاری فعالیت‌های پیشگیری و اجتماع‌ محور به آن‌ها نیز از دیگر امتیازاتی است که به مراکز مشاوره شهرستان‌های فاقد مرکز اعطا شود.

به گزارش اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در حال حاضر شهرستان‌های جوین، خواف، رشتخوار، فیروزه، کلات، داورزن، باخرز، خلیل‌آباد، ششتمد و جغتای مرکز مشاوره ندارند و روان‌شناسان داوطلب می‌توانند به بهزیستی این شهرستان‌ها مراجعه کرده و برای تأسیس مراکز مشاوره اقدام کنند. تأسیس این مراکز یکی از ملاک‌های ارزیابی عملکرد بهزیستی این شهرستان‌ها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی شهرستان ها مراکز مشاوره مرکز مشاوره خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۰۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: با توجه به تقویت سامانه فعال بارشی در استان پیش بینی می‌شود تا عصر امروز حجم بارش‌ها افزایش یابد که همراه با رعدو برق، بارش تگرگ، آبگرفتگی و سیلاب در برخی نقاط استان خواهد بود.

وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدو برق با احتمال برخورد صاعقه، وزش باد شدیدایجاد رواناب و همچنین اختلال در سیستم حمل و نقل از دیگر مخاطرات این سامانه بارشی در خراان رضوی پیش بینی شده است.

بیشترین حجم بارش‌ها در شهرستان‌ها و مناطق سبزوار، جوین، جغتای،  داورزن، نیشابور، فیروزه، کاشمر، ریوش، خواف، تربت حیدریه، قوچان، درگز، چناران، گلبهار، طرقبه – شاندیز، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و هزار مسجد و برخی نواحی مشهد پیش بینی شده است.

سامانه بارشی هم اکنون حوزه سبزوار، کوهسرخ، زاوه، طرقبه شاندیز، فریمان، رشتخوار، مشهد، جوین، نیشابور و محور‌های تربت حیدریه - باغچه، درگز - قوچان، رشتخوار- تربت حیدریه را فرا گرفته و موجب لغزندگی معابر شده است.

توصیه شده است: مردم استان از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، صعود به ارتفاعات و سفر‌های غیر ضرور اجتناب و تردد در مناطق ییلاقی را مدیریت کنند.

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند
  • ۵ مصدوم در سانحه رانندگی در خواف
  • ادامه روند افزایش تدریجی دما در خراسان رضوی
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی