Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@09:24:02 GMT

ماجرای ممنوعیت ورود کشتی‌های ایران به چین چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۱۰۲۶

ماجرای ممنوعیت ورود کشتی‌های ایران به چین چیست؟

رییس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق ایران با اشاره به دلیل ممنوعیت ورود کشتی‌های ایرانی به بنادر چین، گفت: شناور‌های رو-رو ایران را از بن بست همسایگان شمالی خارج می‌کنند. سیدعلی حسینی اظهار کرد: حدود ۹۰درصد حمل و نقل ایران از مسیر دریا صورت می‌گیرد، از این رو توسعه و تجهیز ناوگان دریایی کشور برای پیشرفت حمل و نقل دریایی بسیار واجب و حیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که در دنیا اجازه تردد و پهلوگیری به کشتی‌هایی که محیط زیست را آلوده می‌کنند، نمی‌دهد، افزود: سال گذشته به همین دلیل مشکلاتی برای کشتی‌های ایرانی در تردد به بنادر چین به وجود آمد و با معطلی روبرو شدند.

وی با تاکید بر اینکه حمل و نقل دریایی و کشتیرانی ایران باید به دوران اوج خود در دنیا برسد، بیان کرد: باید امکانات داخلی خود را به منظور ساخت کشتی‌های بزرگ توسعه ببخشیم تا بتوانیم در داخل کشور شناور‌های جدید بسازیم و در عین حال شرایط مناسب را برای خرید کشتی‌های مدرن فراهم کنیم.

حسینی افزود: باید شناور‌های جدید، مدرن و پیشرفته جایگزین کشتی‌های ایرانی که از طول عمر بالا برخوردار هستند، شوند تا بتوانیم به جایگاه قبلی ایران در صنعت کشتیرانی و نیز حمل و نقل دریایی دنیا نزدیک شویم.

وی با بیان اینکه در رابطه با دریای خزر باید رویه‌ای که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی طی یکسال گذشته مدنظر قرار گرفته است، ادامه پیدا کند، عنوان کرد: فعالیت کشتی‌های رو-رو در دریای خزر مساله بسیار مهمی است که خوشختانه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی طی یکسال گذشته مورد توجه قرار گرفته است و باید با کمک هرچه بیشتر بخش خصوصی نسبت به گذشته، فعال‌تر شود.

رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق ایران با اشاره به اینکه شناور‌های رو-رو، موضوع پیچیده‌ای است که به سه بخش جاده ای، ریلی و دریایی مربوط می‌شود، گفت: در حوزه شناور‌های رو-رو باید به مقوله توسعه پسکرانه بنادر توجه کنیم چرا که این امر صرفا مساله دریایی نیست.

حسینی با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی ایران طی دو سال آینده حداقل باید ۸فروند شناور رو-رو در دریای خزر داشته باشد، اظهار داشت: اگر قصد داریم نقش قابل توجهی در بازار حمل و نقل دریایی منطقه ایفا کنیم، امنیت جابجایی کالا را ارتقاء بخشیم و از بن بست کشور‌های همسایه در شمال ایران خارج شویم، ضرروت دارد شناور‌های رو-رو را فعال کنیم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: چین حمل و نقل کشتی واردات بنادر صادرات حمل و نقل دریایی شناور های رو رو کشتی های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۱۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه در شرق یمن خبر داد

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز (یکشنبه) اعلام کرد که گزارشی از وقوع یک حادثه در فاصله ۱۷۷ مایلی در جنوب شرقی بندر «نشطون» واقع در شرق یمن دریافت کرده است.

این آژانس افزود که گزارش مربوط به نزدیک شدن یک قایق کوچک با چهار سرنشین به یکی از کشتی‌ها بوده است.

آژانس مذکور مدعی شد که کشتی مذکور آسیبی ندیده و سالم به مسیر خود ادامه داده است و مسوولان مربوطه در حال انجام تحقیقات در این خصوص هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه در شرق یمن خبر داد
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا