Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی اختلافات پیرامون تشکیل دولت جدید در عراق برخی از گروه‌های سیاسی این کشور پیشنهاد کرده‌اند یک دولت توافقی موقت تشکیل و سپس انتخابات پارلمانی زودهنگام جدیدی برگزار شود.

 به نقل از سومریه نیوز، با وجود نهایی شدن نتایج انتخابات پارلمانی عراق که دهم اکتبر برگزار شد، گروه‌های سیاسی تا به امروز نتوانسته‌اند در مورد تشکیل دولت جدید به تفاهم برسند اما برخی از این گروه‌ها با وجود اختلاف نظر، پیشنهاداتی را برای برون رفت از بحران سیاسی که از پنج هفته پیش دامنگیر کشور شده، مطرح کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیم العبودی از رهبران جریان الحکمه از ایده تشکیل دولت توافقی و موقت خبر داد که وظیفه‌اش برگزاری انتخابات زودهنگام جدید با هدف برون رفت از بحران سیاسی فعلی است.

وی تاکید کرد، همه گروه‌های سیاسی باید برای دستیابی به راه حلی برای این بحران با هم گفتگو کنند. اختلافات فعلی مربوط به اعتراض به نتایج انتخابات است.

العبودی گفت، مطرح شدن برخی از اسامی برای تصدی ریاست دولت آینده صرفا تلاشی برای سوزاندن آنهاست. جریان الحکمه هیچ پست وزارتی را در دولت آینده نمی پذیرد زیرا دنبال صدقه نیست.

بشیر الدراجی، عضو جریان الحکمه هم از تلاش ها برای دستیابی به مصالحه و رضایت درمورد توزیع پست ها در دولت جدید خبر داد و گفت، هدف از این پیشنهاد توزیع پست های وزارتی مطابق با جایگاه سیاسی است نه تعداد کرسی های پارلمان.

وی با بیان اینکه دستیابی به این رضایت مندی ممکن است به توافقی برای تشکیل دولت منجر شود، گفت، جریان الحکمه در دولت جدید حضور نخواهد داشت.

منابع سیاسی آگاه گفتند، گروه های معترض به نتایج انتخابات پارلمانی این پیشنهادات را مطرح می کنند اما تنها با موافقت گروه‌های پیروز در این انتخابات و در راس آنها فراکسیون صدر که بیشترین کرسی را به دست آورده این پیشنهادات می تواند عملی شود.

به گفته این منابع، متقاعد کردن فراکسیون صدر برای تشکیل دولت توافقی موقت دشوار است زیرا مقتدی صدر، رهبر جریان صدر و سایر رهبران این جریان قبلا گفته بودند که دنبال تشکیل دولت اکثریت ملی هستند. در حال حاضر همه منتظر تایید نتایج انتخابات توسط دادگاه فدرال هستند زیرا در این صورت گروه های سیاسی ملزم خواهند بود در چارچوب مهلت زمان تعیین شده در قانون اساسی به تفاهم برسند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نتایج انتخابات گروه های سیاسی جریان الحکمه دولت توافقی تشکیل دولت دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۱۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ ولی پوری در مراسم روز ملی شورا‌ها گفت: اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا امروز مشاوران مسئولان اجرایی استان هستند امروز نقش شورا‌ها در تصمیم گیری‌ها بسیار مشخص است.   او ادامه داد: شورا‌های اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی هستند، زیرا به نقش مردم در تصمیم گیری برای تمامی نقاط کشور حتی روستا‌ها اشاره دارند.   ولی پوری اضافه کرد: نقش شورا‌ها در مسائل سیاسی هم بسیار مهم است. حدود یکسال دیگر قرار است انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری در کشور برگزار شود و تا کمتر از دو هفته دیگر هم مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان برگزار می‌شود و ما در ستاد انتخابات استان به کمک شورا‌های اسلامی برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور نیاز داریم.   معاون سیاسی اجتماعی استاندار البرز گفت: دور دوم انتخابات با حضور ۱۷ هزار نیروی آموزش دیده انجام می‌شود و به عنوان یک رویداد بزرگ سیاسی اجتماعی همه ما برای برگزاری هرچه بهتر آن وظیفه داریم.   ولی پوری گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی متعلق به گروه خاصی نیست و صاحب اصلی آن مردم هستند. در انتخابات مردمی ایران دولت نقش مجری را دارد و برگزاری آن به عهده مردم است.

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • مقام ارشد حماس : اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهیم شد
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت