Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حوالی ساعت 15:37 و 15:38 عصر دیروز یک شنبه 23 آبان‌ماه دو زلزله 6.3 و 6.4 ریشتری منطقه فین در شمال بندرعباس را لرزاند.

امدادرسانی از همان ساعات اولیه به این منطقه آغاز شد و محمد مخبر معاون اول رییس جمهور نیز از شب گذشته به منظور بررسی ابعاد مختلف و ارزیابی خسارات در هرمزگان بسر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

در تازه‌ترین اخبار از مناطق زلزله‌زده فین، تنها برق 4 روستا قطع است و برق دیگر مناطق روستایی وصل شده است.

معاون اول رییس جمهور: دولت در کنار مردم در صحنه خواهد بود و بنیاد مسکن به‌سرعت، کار بازسازی و ترمیم منازل را به عهده بگیرد تا به مشکل زمستان و بارندگی نرسیم. همچنین از بنیاد برکت می‌خواهم که به موازات بازسازی منازل مردم برای اجرای طرح‌های اشتغال‌آفرین در منطقه نیز اقدام کند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان: در ورودی تمامی روستاهای زلزله‌زده برق وصل است و تلاش داریم تا برق را در داخل 4 روستای باقیمانده که قطع شده و برخی سیم‌ها قطع بوده و روی زمین افتاده بوده و به خاطر ایمنی مردم، برق آنها قطع است را تا ظهر امروز وصل کنیم. 

 

مدیرعامل شرکت آبفای هرمزگان: آب تنها در 4 روستا و بدلیل قطع برق، قطع است ولی آب در شبکه دیگر روستاها جریان دارد و مشکل خاصی وجود ندارد. آبشیرین‌کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس نیز در جریان است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. آب روستای ذورتو از روستاهای نزدیک به کانون زلزله بدلیل تخریب چاه قطع است و تلاش داریم تا آبرسانی به این روستا را تا بررسی دقیق و اقدام لازم با تانکر انجام دهیم.

 

 

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان: گروه‌های جهادی از همان دقایق اولیه به منطقه اعزام شده‌اند و ما نیز همراه مردم منطقه هستیم تا در صورت اعلام نیاز از سوی استانداری هرمزگان، هرگونه همکاری را برای بازسازی و بهسازی زندگی مردم داشته باشیم.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: تاکنون یک فوتی و 104 مصدوم داشته‌ایم. فقط 9 نفر بستری هستند و مابقی مصدومان با خدمات سرپایی و درمانی از مراکز ترخیص شده‌اند. تنها فوتی زلزله در هرمزگان نیز یک جوان 27 ساله بود.

فرماندار رودان:  تاکنون ۲۳۰ تخته چادر به مناطق زلزله‌زده فین ارسال شده است‌.

 

مشاهدات عینی خبرنگار فارس: شمار زیادی چادر در منطقه توزیع شده اما بسیاری از مردمی که منازل‌شان آسیب کمتری دیده نیز خواستار دریافت چادر هستند و برخی نیز تأکید دارند که چون جمعیت خانواده‌شان بالاست، به دو چادر نیاز دارند و لذا محموله‌های مختلف چادر در منطقه فین به سرعت توسط مردم دریافت می‌شود و نیاز به مدیریت بهتری در زمینه توزیع وجود دارد.

 

مدیرکل راهداری هرمزگان: تونل شهید میرزایی و تونل تنگه زاغ بازگشایی شده‌اند ولی در طول مسیر جاده بندرعباس به حاجی آباد در بیش از 40 نقطه ریزش کوه داشته‌ایم که بازگشایی مستمر صورت گرفته است. تنها در منطقه روستایی و فرعی بوندر خورگو مسدودی محور داریم که ناشی از ریزش چند مرحله‌ای بوده که در تلاش برای بازگشایی آن هستیم.

نیروی دریایی سپاه: گسیل چندین دستگاه لودر و گریدر به منطقه از شب گذشته انجام شده و تجهیزات بیشتری نیز امروز برای کمک به آوار برداری زندگی مردم به منطقه اعزام خواهد شد. کنار مردم برای بازسازی منازل آنها هستیم و در هر بخش که استانداری هرمزگان نیاز به کمک داشته باشد، آماده ارائه خدمات هستیم.

 

سازمان لرزه نگاری: وقوع بیش از 50 زمین لرزه از روز گذشته تاکنون. بزرگ‌ترین پس لرزه‌ها 4.5 ریشتر قدرت داشته است.

منصور آرامی نماینده مردم هرمزگان: این روستاهایی که در آنها بحران رخ داده است همگی در مجاورت مهم‌ترین محور ترانزیتی کشور و در مجاورت مهم‌ترین خطوط انتقال قرار دارند اما مردم همگی گرفتارند و خشکسالی زندگی آنان را کوچک کرده و بیشتر مردم تحت پوشش کمیته امداد هستند. از دولت انتظار داریم تا فکری به حال کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان بکنند و این پروژه‌هایی که اکنون در استان در دست اجراست را با جدیت دنبال کند.

 

معاون عمرانی استانداری هرمزگان: زلزله به بیش از 3 هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی بندرعباس (فین) خسارت 20 تا 80 درصد وارد کرده است.

فرمانده پلیس راه هرمزگان: محور بندرعباس - حاجی‌آباد باز است و تردد در آن جریان دارد.

 

 

بنیاد مسکن: 10 اکیپ بنیاد کار جمع‌آوری اطلاعات برای برآورد واقعی خسارات را آغاز کرده‌اند. ظرف امروز برآوردی اولیه از میزان خسارات را به طور دقیق ارائه خواهیم کرد.

 

 

اوقاف هرمزگان: سه بقعه و امامزاده متبرکه در این زلزله خسارت دیده‌اند که اقدامات لازم برای بازسازی آنها در حال انجام است.

 

انتهای پیام/ 88055

 

منبع: فارس

کلیدواژه: زلزله روستا بندرعباس آب هرمزگان زلزله فین زلزله زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۱۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات جدید و جالب سردار حاجی‌زاده از حمله نظامی به اسرائیل + فیلم | سپاه چند درصد تجهیزات تدارک دیده شده را استفاده کرد؟

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، سردار حاجی‌زاده درباره عملیات وعده صادق گفت: این عملیات، تنها بخشی از یک نیرو بود. ما از مجموع امکاناتی که تدارک دیده بودیم برای اقدام، ۲۰ درصد از آن را برای تنبیه به کار گرفتیم.

او افزود: برای همین ۲۰ درصد صف‌آرایی خیلی عجیب‌وغریبی شد. آمریکا، انگلیس و فرانسه به رژیم صهیونسیتی کمک کردند.

کد خبر 848557 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها ایران و اسرائیل سردار حاجی زاده - سپاه خبر ویژه

دیگر خبرها

  • توضیحات جدید و جالب سردار حاجی‌زاده از حمله نظامی به اسرائیل + فیلم | سپاه چند درصد تجهیزات تدارک دیده شده را استفاده کرد؟
  • تجلیل از ۴۴ مربی عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سریع‌تر اجرایی شود
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع تر اجرایی شود
  • معاون اول رئیس جمهور: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده