Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@06:05:51 GMT

پیدا شدن کودک ربوده شده خوزستانی

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۱۰۷۱

پیدا شدن کودک ربوده شده خوزستانی

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی راز پرونده آدم‌ربایی در اهواز کشف و کودک به آغوش خانواده بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سیدمحمد صالحی اظهار کرد: در تیرماه سال جاری به دنبال تماس تلفنی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت یک دستگاه خودرو به همراه نوزاد چهار ماهه، از همان لحظات اولیه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از آن جایی که این موضوع به صورت بسیار وسیع در فضای مجازی منتشر و بازنشرهای متعددی داشت و احساسات و عواطف عمومی را جریحه‌دار کرده بود، پلیس این موضوع را به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار داد.

فرمانده انتظامی استان خوزستان به پیدا شدن خودروی سرقتی بدون حضور نوزاد در فردای همان روز اشاره کرد و گفت: با بررسی میدانی و انجام تحقیقات تخصصی کارآگاهان دریافتند موضوع کاملاَ خانوادگی و با یک سناریو از پیش طراحی، انجام شده است.

سردار صالحی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس در ادامه بررسی‌های تخصصی محل اختفای نوزاد را که به خانواده‌ای در یکی از استان‌ها تحویل داده شده بود را شناسایی کردند، افزود: کارآگاهان با کار اطلاعاتی به محض اینکه از حضور این خانواده به همراه نوزاد در شهرستان اهواز مطلع شدند، طی عملیاتی پلیسی و کاملاَ غافلگیرانه ضمن دستگیری مجرمان، نوزاد را به آغوش مادر بازگرداندند.

کد خبر 535543

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خوزستان آدم ربایی کلانشهر اهواز جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان آدم ربایی در اهواز آدم ربایی در خوزستان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۱۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ردپای مرد طلبکار در آدم‌ربایی میلیاردی

مرد جوان وقتی از سوی آدم ربایان ربوده شد و برای آزادی‌اش ۱۰ میلیارد تومان خواستند، به‌طور اتفاقی متوجه شد که برادرش در پشت پرده این آدم‌ربایی است.

به گزارش مشرق، چندی پیش رهگذری در حال عبور از یک جاده فرعی در اطراف کرج بود که متوجه شد مردی روی زمین افتاده است. مرد رهگذر ابتدا تصور کرد که مرد جوان فوت کرده است اما وقتی خودرواش را در کنار خیابان متوقف کرد تا با پلیس تماس بگیرد متوجه شد که مرد جوان گرچه بشدت زخمی شده است، اما نفس می‌کشد و زنده است.

گروگانگیری ۱۰ میلیاردی

مرد جوان بلافاصله با اورژانس تماس گرفت و مرد زخمی که آرش نام داشت به بیمارستان منتقل شد و پس از بهبودی نسبی در تحقیقات به پلیس گفت: مرا ربوده بودند و برای آزادی‌ام ۱۰ میلیارد تومان پول می‌خواستند. حدود یک ماه قبل در یکی از خیابان‌های جنوب تهران به انتظار تاکسی ایستاده بودم که خودروی پژویی با ۴ سرنشین مقابل پایم توقف کرد. سرنشینان خودروی پژو از ماشین پیاده شده و با تهدید مرا سوار خودرو کردند. آنها بشدت مرا کتک زدند و دستمالی هم روی دهانم گذاشتند که بی‌هوش شدم. به‌هوش که آمدم، خودم را در باغی دیدم. آنها مرا شکنجه کرده و از من خواستند ۱۰ میلیارد تومان برای آزادی‌ام پرداخت کنم.

او ادامه داد: ۱۰ میلیارد تومان مبلغ زیادی بود و چنین پولی نداشتم، آدم‌ربایان نیز می‌گفتند که با خانواده‌ام تماس گرفته‌اند و آنها هیچ پولی پرداخت نکرده‌اند. در این مدت وضعیت جسمی‌ام خیلی بد شد به‌طوری که به سختی می‌توانستم نفس بکشم. آنها که وضعیت مرا بحرانی و در چند قدمی مرگ دیدند، با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان و چندین سفته و چک به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان راضی‌شدند، مرا سوار خودروشان کرده و در اطراف کرج رهایم کردند.

ردپای آشنا

با شکایت مرد جوان، تحقیقات به دستور بازپرس جنایی پایتخت آغاز شد. در نخستین گام کارآگاهان به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل ربودن شاکی پرداختند. تصاویر ربوده شدن و رها کردن گروگان به‌دست آمد، اما آدم‌ربایان پلاک خودروشان را پوشانده بودند و در این شاخه از تحقیقات آنها با بن‌بست مواجه شدند.

این در حالی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد، خانواده مرد جوان از ترس اینکه برای او اتفاقی بیفتد، گزارش ناپدید شدن او را به پلیس اعلام نکرده بودند. در ادامه بررسی‌ها، بار دیگر شاکی به پلیس مراجعه کرد و سرنخی در اختیار آنها قرار داد: به‌واسطه معاملات ملکی که با برادرم داشتم، او مدعی بود که ۱۰ میلیارد تومان به او بدهکار شدم. درگیری من و مهرداد ادامه داشت تا اینکه ربوده شدم و هرگز تصورش را نمی‌کردم که برادرم سناریوی این آدم‌ربایی را طراحی کرده باشد. تا اینکه شب گذشته به خانه یکی از اقوام دعوت شدم و او گفت مهرداد مدتی قبل به سراغش رفته و از او خواسته برایش چند آدم‌ربا اجیر کند تا من را بربایند. احتمال می‌دهم برادرم می‌خواسته از این راه به طلبش برسد.

به‌دنبال اظهارات شاکی جوان، بازپرس جنایی دستور تحقیقات از مهرداد و بررسی این موضوع که آیا او دستور آدم‌ربایی را داده است یا خیر و همچنین بازداشت آدم‌ربایان فراری را صادر کرد.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • دادستان: تحقیقات برای دستگیری عوامل مفقودی «یسنا» ادامه دارد
  • اولین واکنش دادستان پس از پیدا شدن یسنای ۴ ساله
  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب
  • ۳۰۰ نیروی هلال احمر در جست و جوی «یسنا»
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • بازداشت فرد متخلف در تبلیغ یک آرایشگاه زنانه
  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغ و دستگیری قاتل
  • یک سارق در مبارکه ۳۲ بار از شرکت مخابرات سرقت کرد
  • ردپای مرد طلبکار در آدم‌ربایی میلیاردی
  • ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد