Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:18:37 GMT

آلودگی هوا؛ قاتل بیش از ۳۰۰ هزار اروپایی در سال

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۱۱۴۸

آلودگی هوا؛ قاتل بیش از ۳۰۰ هزار اروپایی در سال

به گزارش ایرنا، شبکه خبری فرانس ۲۴ نوشت: گزارش این سازمان نشان می دهد اگر کشورهای اروپایی از دستورات جدید سازمان جهانی بهداشت پیروی می کردند تازه ترین آمار مرگ و میر ثبت شده در سال ۲۰۱۹میلادی می توانست به نصف کاهش یابد.

پیشتر برآوردها شده بود مرگ و میر مرتبط با ذرات آلاینده با قطر زیر دو و نیم میکرومتر یا PM۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۳۴۶ هزار نفر برسد

مرکز داده‌های آلودگی هوای اتحادیه اروپا اعلام کرد که کاهش واضح مرگ و میر در سال بعد از سال ۲۰۱۸ تا حدی به دلیل آب و هوای مساعد اما مهم‌تر از همه به دلیل بهبود تدریجی کیفیت هوا در سراسر این قاره بوده است.

این گزارش نشان داد در اوایل دهه ۱۹۹۰ ذرات معلقی که عمیقا به ریه انسان نفوذ می کنند باعث مرگ یک میلیون مرگ زودرس در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا شده است.

این ارقام تا سال ۲۰۰۵ به ۴۵۰ هزار نفر کاهش یافته است.

در سال ۲۰۱۹ ذرات آلاینده باعث مرگ ۵۳ هزار و ۸۰۰ مرگ زودرس در آلمان، ۴۹ هزار مرگ در ایتالیا، ۲۹ هزار و ۸۰۰ مرگ در فرانسه و ۲۳ هزار و ۳۰۰ مرگ در اسپانیا شده است. در لهستان ۳۹ هزار و ۳۰۰ نفر جان باخته اند که به نسبت جمعیت  این کشور بالاترین رقم مرگ و میر زودهنگام ناشی از آلودگی هوا بوده است.

این گزارش همچنین نشان می دهد که مرگ ناشی از دی اکسید نیتروژن عمدتا ناشی از خودروها، کامیون ها و نیروگاه های حرارتی بین سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به نصف رسیده و به ۴۰ هزار نفر کاهش یافته است. تلفات ناشی از ازن سطح زمین در سال ۲۰۱۹ با کاهشی ۱۳ درصدی به ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.

سازمان محیط زیست اروپا هشدار داده آلودگی هوا همچنان بزرگترین تهدید محیط زیستی برای سلامت مردم اروپا است.

بیماری های قلبی، سکته که به مرگ زودهنگام منجر می شود و بیماری سرطان از دلایل آلودگی هوا است. درکودکان نیز آلودگی هوا می تواند به رشد ریه های آنها آسیب رسانده و باعث عفونت دستگاه تنفسی و تشدید آسم شود.

سازمان محیط زیست اروپا سپتامبر (شهریور) گذشته هشدار داد حتی در صورت بهبود کیفیت هوا سطح الودگی در بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا همچنان بالاتر از سطح توصیه شده است.

سازمان جهانی بهداشت براورد کرده که آلودگی هوا سالانه باعث مرگ ۷ میلیون مرگ زودرس در جهان می شود و در سطح مرگ ناشی از سیگار و رژیم غذایی ضعیف است.

برچسب‌ها اتحادیه اروپا آلودگی هوا تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا آلودگی هوا تخریب محیط زیست اتحادیه اروپا آلودگی هوا تخریب محیط زیست اتحادیه اروپا آلودگی هوا مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۱۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأیید کرد انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیشنهادات اروپایی برای رونالدینیوی قطری‌ها
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی