Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هیات داوران جایزه «قلم هگمتانه» از بین ۵۶ اثر ارسالی پس از ارزیابی دقیق و علمی، چهار اثر را به عنوان کتاب "برگزیده" و پنج اثر را نیز "شایسته تقدیر" انتخاب و معرفی کردند.

براساس اعلام هیات داوران جایزه «قلم هگمتانه»، کتاب «واژه نامه همدانی» تالیف "هادی گروسین" و کتاب «فرهنگ اصطلاحات عامیانه همدانی» تالیف "محمدعلی نوریون" هر ۲ از همدان به عنوان آثار برگزیده بخش زبان(گویش های محلی) انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کتاب «قهوه خانه در همدان» تالیف "علی اصغر حمدیه" از همدان  در بخش هنر(معماری و شهرسازی) و کتاب «حاج جلال» خاطرات پدر شهیدان ابوالقاسم و علیرضا حاج بابائی اثر "لیلا نظری گیلانده" از اردبیل در بخش تاریخ و جغرافیا(مستند نگاری دفاع مقدس) به عنوان آثار برگزیده این دوره از جایره قلم هگمتانه انتخاب شدند.

پدیدآورندگان آثار برتر این رویداد هنری، تندیس جایزه و بیست میلیون ریال هدیه نقدی را دریافت کردند.

هیات داوران همچنین پنج اثر ارسالی به دومین جایزه قلم هگمتانه را شایسته تقدیر دانست.

برهمین اساس، کتاب «مساجد تاریخی همدان» از زهرا پورشعبانیان و کتاب «خانه اربابی بهاء الملک» از خسرو محمدی هر ۲ از همدان به عنوان آثار شایسته تقدیر بخش هنر (معماری و شهرسازی) انتخاب شدند.

کتاب «بیدمشک ها چقدر عاشقند» اثر مریم زرنشان از همدان و  کتاب «عشق تقصیری ندارد» اثر ریحانه نوری از تویسرکان هم در بخش ادبیات(شعر معاصر) شایسته تقدیر شناخته شدند.

همچنین کتاب مجموعه مصاحبه «در روشنای دانش» اثر علیرضا ذکاوتی قراگزلو از همدان نیز در بخش تاریخ و جغرافیا(مستندنگاری) شایسته تقدیر معرفی شد.

براساس اعلام هیات داوران، از آثار شایسته تقدیر نیز با اهدای لوح سپاس و ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی قدردانی شد.

آیین اختتامیه دومین دوره جایزه قلم هگمتانه با حضوری جمعی از مسوولان و مدیران فرهنگی در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین قسمت‌هایی از کتاب های مجموعه غزل "عشق تقصیری ندارد" و "بیدمشک ها چقدر عاشقند" توسط نویسنده این آثار خواتده شد.

سال گذشته ۱۱ نویسنده برتر همدانی جایزه «قلم هگمتانه» را دریافت کردند.

بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌ و چهارم آبان‌ تا یکم آذر ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

دوشنبه ۲۴ آبان‌ در تقویم رسمی کشور روز «کتاب و کتاب‌خوانی» نام نهاده شده و روز شمار این هفته به این شرح است: سه‌شنبه (۲۵ آبان‌ماه) «کتاب خوب، یار همیشه همراه»، چهارشنبه (۲۶ آبان‌ماه) «کتاب، زبان فارسی و شعر و ادبیات داستانی»، روز پنج‌شنبه (۲۷ آبان‌ماه) «کتاب، رسانه، هم‌افزایی و تعاملات»، روز جمعه (۲۸ آبان‌ماه) «کتاب، خانواده، سبک زندگی ایرانی-اسلامی»، شنبه (۲۹ آبان‌ماه) «ناشران، کتاب‌فروشان و ارکان صنعت نشر»، یکشنبه (۳۰ آبان‌ماه) «کتاب، مادران شهدا و زنان در دفاع مقدس»، و دوشنبه (یکم آذرماه) «کتاب، کودک و نوجوان، آینده نسل مجازی».

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته کتاب شهر همدان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته کتاب شهر همدان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته کتاب شهر همدان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان کتاب شایسته تقدیر قلم هگمتانه هیات داوران آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۱۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های جشنواره نواشهر در قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، این جشنواره با شرکت ۴۲ گروه سرود کودک و نوجوان از استان قزوین و ۲۰ گروه هم از کلان شهر‌های کشور به کار خود پایان داد.

رتبه‌های اول تا چهارم این جشنواره متعلق به ۳ گروه دختران و ۴ گروه پسران از استان قزوین است.

 ۳ گروه از کلان شهر‌ها هم برگزیده این جشنواره شدند.

این جشنواره با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی با زبان هنر و با موضوعات حفظ اموال عمومی، صدق در کلام و رفتار، فرهنگ استفاده از دوچرخه، حفظ و گسترش فضای سبز، رعایت حق همسایه و تفکیک زباله از مبدا برگزار شد.

این جشنواره در دو گروه دختران و پسران استانی و کلان شهر‌ها به طور جداگانه داوری شد.

در پایان مراسم از خانواده‌های شهید علی جهانشاهی، حامد حدادی، مسعود کاظمی و ناصر انجرانی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • معرفی برترین‌های جشنواره نواشهر در قزوین
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید
  • تقدیر از عکاس خوزستانی‌ در مسابقه عکس روز سنندج
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور در اولین دوره اعطای جایزه «شیخ مفید»
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • معرفی برترین‌های پیکار‌های بوکس انتخابی تیم ملی نوجوانان در ملایر