Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق نیسی گمراوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در آیین زنگ استانی هفته کتاب و کتاب خوانی که در دبیرستان نیایش این ناحیه برگزار شد، گفت: ما پیرو آیینی هستیم که آغاز آن با امر به خواندن است و اعجاز پیامبر مکرمش کتاب آسمانی؛ این مهم، اهمیت کتاب و خواندن را بر ما می‌نمایاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: رشد و بالندگی و جاودانگی هر فرهنگ و تمدنی از مسیر کتابخوانی می‌گذرد و کتاب همچون میراثی ماندگار و مشعلی دائم فروزان است که بشر را از غلتیدن به ورطه‌ی جهل و تباهی رهانیده و موجبات رشد واقعی تمدن‌ها را فراهم ساخته است.

نیسی گمراوی اظهار کرد: بخش زیادی از مشکلات جامعه‌ی ما در حوزه‌های مختلف ناشی از ضعف فرهنگ مطالعه است و ما به شدت به انس با کتاب به عنوان غذای معنوی برای اندیشه، برای ساخت و اصلاح جامعه نیازمندیم. کتاب خوب دوست مهربان و یار بی زیانی است که به افراد تجربه می‌آموزد و پند می‌دهد و با ایجاد تحول مثبت در شخصیت افراد، افزایش دانایی و آگاهی را به ارمغان می‌آورد.

این مقام مسئول بیان کرد: ما در سطح آموزش و پرورش کانال‌های متعددی برای برقراری ارتباط با مدارس داریم. چه بهتر که این ظرفیت برای تعامل در زمینه کتاب و کتابخوانی به‌کارگیری شود. هر چه تعامل آموزش و پرورش با حوزه کتاب و کتابخوانی بیشتر باشد می‌توانیم به نتایج درخشانی دست پیدا کنیم.

علاوه بر آن سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در آیین استانی زنگ هفته کتابخوانی گفت: کتاب و کتابخوانی در تربیت نسلی فرهیخته بسیار مهم است.

مسعود اکبری سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی رشد و توسعه همه جانبه کشور را بدنبال دارد.

اکبری با بیان اهمیت نقش کتاب و کتابخوانی در تربیت انسان‌های فرهیخته اظهار داشت: نقش محوری مدارس در توسعه و گسترش فرهنگ مطالعه دردانش آموزان بسیار مهم است.

او با اشاره به اهتمام رهبر انقلاب به امر کتاب و کتابخوانی، ادامه داد: رهبر انقلاب الگویی برای همگان هستند که می‌بایست مورد توجه مربیان و معلمان مدارس در زمینه توسعه کتابخوانی باشند.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اهواز کتاب و کتابخوانی آموزش و پرورش کتاب و کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۱۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳.۸ میلیون شیر رایگان در مدارس چهارمحال و بختیاری

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری از توزیع بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار پاکت شیر رایگان در مدارس استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، افشین امیریان امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان ضمن گرامیداشت مقام معلم و سالروز شهادت استاد متفکر شهید مرتضی مطهری، اظهار داشت: جای شهید مطهری امروز بسیار خالی است، امروز نیاز بسیاری در زمینه اقناع و گفت‌وگو با نسل جدید وجود دارد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری در هر زمینه‌ای که دشمنان به مسائل مختلف ایران و اسلام حمله کردند، کتاب‌ها نوشت، عنوان کرد: این شهید بزرگوار سخن بسیار متفکرانه‌ای دارند در خصوص معلمان و فرمودند که من ستایشگر معلمی هستم که اندیشیدن را به من آموخت. این مسئله، مسئله مهمی در تعلیم و تربیت است.

امیریان با اشاره به اینکه معلمان ما باید تربیت نسلی جست‌وجوگر و متفکر را دنبال کنند، عنوان کرد: تربیت نسل جدید آن چنان مهم است که مقام معظم رهبری هم در این خصوص فرمودند که آسیب‌های اجتماعی را خود دانش‌آموزان باید به دنبال رفع آن باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امتحانات نهایی پیش روی ما است، افزود: جان‌مایه و محوریت امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی این است که همه چیز کتاب است و کتاب درسی خود آموزش و پرورش محوریت است. طرح امتحانات نهایی صرفا از داخل خود کتاب درسی است. برای همین از طراحان سوال در کشور تعهد گرفته شده که طراحی سوالات فقط باید از خود کتاب درسی باشد.

امیریان با اشاره به اینکه شعار محوری هفته معلم امسال، «همه مدیون توییم» است، بیان کرد: شاخصه اصلی قطعا «ایران قوی، مدرسه قوی، معلم قوی» است و این بدان معناست که ایران قوی از مسیر مدرسه قوی می‌گذرد و مدرسه قوی نیز از مسیر معلم قوی می‌گذرد، برای همین است که تعلیم و تربیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به توزیع شیر در مدارس استان، بیان کرد: در مجموع تاکنون بیش از 3 میلیون و 800 هزار پاکت شیر در 34 نوبت در مدارس ابتدایی استات توزیع شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه نیز ادامه خواهد داشت، 22 میلیارد و 800 میلیون تومان مجموع هزینه خرید شیر برای توزیع در مدارس بوده است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • توزیع ۳.۸ میلیون شیر رایگان در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها رسالت مهمی برعهده دارند
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • معلمان جایگاه مهمی در آگاهی جامعه دارند