Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و 299 هزار و 700 دز واکسن در شهرستان رشت تزریق شده، گفت: 96 درصد دانش آموزان بالای 12 سال دز اول واکسن را دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ علی فتح اللهی فرماندار رشت در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان با اشاره به رتبه برتر استان گیلان در آمار واکسیناسیون و تقدیر از تلاش‌های همه دستگاه‌ها و ادارات اظهار داشت: استان گیلان و شهرستان رشت در سطح کشور حائز رتبه برتر در انجام واکسیناسیون است، که این ماحصل تلاش و همگرایی های همه دست‌اندرکاران و شهروندان است که ثابت کردند نسبت به جامعه خود بی‌تفاوت نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز ۵۴ پایگاه‌ مختلف واکسیناسیون در شهرستان (عمومی، اصناف، ادارات، بیماران خاص ...) مشغول کار واکسیناسیون می باشند تاکنون در مجموع یک میلیون و 299 هزار و هفتصد دز واکسن در شهرستان تزریق شده است.

فتح اللهی در خصوص آمار تزریق دزهای اول و دوم اکسن کرونا گفت:‌ تعداد تزریق دز اول در سطح شهرستان 709 هزار و نهصد و تعداد تزریق دز دوم در سطح شهرستان 589 هزار و هشتصد دز می‌باشد.

وی افزود: در آمار مربوط به واکسیناسیون با در نظر گرفتن جمعیت بالای ۱۲ سال به بالا، شاهد تزریق 5/89 درصدی دز یک و 3/74 درصدی دز دوم در سطح شهرستان هستیم.

فرماندار رشت در خصوص آمار واکسیناسیون دانش آموزان بالای 12 سال در شهرستان رشت، گفت: کل دانش آموزان بالای ۱۲ سال شهرستان رشت، تعداد 65 هزار و 525 نفر می‌باشند که از این تعداد تا به امروز تعداد 63 هزار دانش آموز دز یک واکسن و 40 هزار نفر از آنها دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند که با توجه به این آمار، ۹۶ درصد از دانش آموزان دز اول واکسن و ۶۱ درصد هم دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

فتح اللهی به آغاز برگزاری حضوری مدارس از هفته آینده در مدارس ابتدایی اشاره کرد و افزود: باید تدابیر و تمهیدات لازم برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی پیش بینی شود زیرا اولویت سلامت دانش آموزان است.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان اینکه در طول همه‌گیری کرونا برای همراه ساختن مردم بخصوص اصناف بمنظور رعایت پروتکل‌ها و گذر از این شرایط سخت هرگز از نگاه قدرت استفاده نکردیم، گفت: در هفته گذشته از تعداد 2186 واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد ۲۴ اخطار صادرو تعداد ۱۱ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل ها پلمب شده‌اند.

فتح اللهی با اشاره به عدم تمایل برخی از شهروندان برای دریافت دز دوم واکسن، گفت: در بحث تزریق دز دوم واکسن، شاهد عدم مراجعه برخی از افراد هستیم که بعد از دز اول دچار بیماری کرونا شده اند و با نگاه اینکه واکسن اثرگذار نیست، به مراکز برای تزریق دز دوم مراجعه نمی کنند.

وی افزود: این درحالی است که باید بدانیم هدف از تزریق واکسن عدم ابتلا به ویروس کرونا نیست، بلکه هدف جلوگیری از بستری شدن و مرگ و میر است و نیاز است که این موضوع توسط اصحاب رسانه برای شهروندان تبیین شود.

فرماندار رشت در خصوص آمار بستری‌های کرونا درسطح شهرستان، گفت: آمار بستری‌ها در سطح شهرستان تعداد ۱۲۶ نفر و آمار پذیرش روزانه ۲۵ نفر و آمار فوتی‌ها ۳ نفر می‌باشد که خدا را شکر شاهد کاهش آمارها به نسبت هفته گذشته هستیم.

وی با تأکید بر اینکه باید تمام تلاش خود را برای راه اندازی تعداد بالای مراکز سیار واکسیناسیون در سطح شهر رشت به‌کار بگیریم، گفت: آمار تعداد افرادی که تا امروز تزریق واکسن نداشتند در شهرستان رشت بسیار پایین است اما شهروندان با پیروی از تکلیف شرعی امر به معروف و مسئولین درمانی با تبیین اهمیت واکسیناسیون، افراد را مجاب به تزریق واکسن کنند.

فتح اللهی با اشاره به آغاز تزریق دز سوم واکسن در سطح شهرستان، گفت: از آغاز هفته گذشته در مراکز واکسیناسیون شاهد تزریق دز سوم واکسن به فصل اول جامعه هدف واکسیناسیون (کادر درمان، افراد مسن، بیماری خاص و ... ) که چهار ماه از زمان تزریق دز دوم آنها گذشته هستیم، که تا امروز هفت هزارو 299 دز واکسن (۹ درصد از جمعیت هدف) برای نوبت سوم تزریق شده است.

نماینده عالی دولت در پایان با بیان اینکه افزایش روحیه نشاط و شادابی به جامعه نوعی افزایش ایمنی بدن در برابر بیماری است، گفت: جا دارد با توجه به واکسیناسیون حداکثری در شهرستان رشت، با رعایت کامل پروتکل ها در راستای بالا بردن نشاط و شادابی در بین شهروندان، اقدام به بازگشایی سینماها، برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی نماییم که در دوران کرونا بسیار آسیب دیده اند؛ در همین راستا مصوب پیشنهادی بازگشایی ورزشگاه‌ها با 10 درصد ظرفیت در استان مطرح خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واکسیناسیون واکسن فرماندار رشت کرونا در شهرستان رشت ستاد مقابله با کرونا شهرستان دانش آموزان بالای واکسن را دریافت شهرستان رشت سطح شهرستان تزریق دز دوم دز دوم واکسن تزریق شده فتح اللهی پروتکل ها دز واکسن دز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۱۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از پیشگیری ۴۰ درصدی پوسیدگی دندان دانش‌آموزان با ماده وارنیش فلوراید خبر داد.

حامد جز جلالیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انجام طرح کشوری فلورایدتراپی دانش‌آموزان در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: با تامین ۶۳ هزار وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان ابتدایی ۶ تا ۱۲سال این طرح در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

وی بیان کرد: با تامین و دریافت وارنیش فلوراید از وزارت متبوع، توزیع وارنیش در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت چهار شهرستان (نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه) تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور  ادامه داد: این طرح به صورت رسمی از هفته اول اردیبهشت‌ماه تمامی بهورزان و مراقبین سلامت با مراجعه به مدارس و با نظارت مستقیم تمامی مراقبین ناظر مراکز و حضور دندانپزشک مراکز خدمات جامع سلامت در مدارس تحت پوشش به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش‌آموزان، معاینات مستمر دندانپزشکی و کاهش ۴۰ درصدی پوسیدگی‌ دندان دانش‌آموزان توسط ماده وارنیش فلوراید است.

دو واکسن به برنامه واکسیناسیون متداول کودکان در نیشابور اضافه می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته جهانی ایمن‌سازی ۲۴ تا ۳۰ آوریل مصادف با ۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت‌ماه دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس به برنامه واکسیناسیون متداول کشوری کودکان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن پنوموکوک به شکل تزریقی و واکسن روتا به صورت خوراکی است، ادامه داد: واکسن پنوموکوک مهمترین راه پیشگیری از بیماری های عفونی ناشی از این میکروب از جمله عفونت ریه، عفونت مغزی یا مننژیت، عفونت گوش، قلب، خون، استخوان و سینوزیت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اذعان کرد: سالیانه از حدود ۵۰ هزار عفونت‌ شدید پنوموکوکی با تزریق واکسن پنوموکوک پیشگیری می‌شود که کاهش مصرف آنتی بیوتیک و کاهش بروز  مقاومت آنتی بیوتیکی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن‌سازی این واکسن در سنین ۲ ، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود در خصوص واکسن روتا گفت: واکسن روتاویروس نیز که از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند  به صورت خوراکی در سه نوبت ۲، ۴ و ۶ ماهگی مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد