Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر سرتیپ نبی سهرابی بعدازظهر امروز در دیدار با کارکنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان اظهار کرد: وظیفه ما، پیام‌رسانی رسالت شهدا به نسل جوان است، همانند شهدای کربلا که وظیفه پیام‌رسانی آن برعهده حضرت زینب (س) بود.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان با وحدت و همدلی مقابل همه استکبار ایستادند و مظلومانه دفاع کردند و ما وظیفه داریم، فرهنگ دوران دفاع مقدس را به نسل فعلی و آینده با زبان هنر، کتاب، فضای مجازی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. انتقال دهیم.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: رسالت اصلی کار بنیاد از نوع انتقال واقعیت‌های دفاع مقدس بدون تحریف است و ما در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به آیندگان نباید دچار غفلت و فراموشی شویم.

سهرابی با بیان این‌که دفاع مقدس ریشه و پایه‌های انقلاب اسلامی را محکم کرد، افزود: گفتمان دفاع مقدس ادامه گفتمان انقلاب اسلامی است و سبب شد، انقلاب اسلامی تداوم یابد و به‌واسطه آن مردم منطقه با انقلاب اسلامی بیشتر آشنا شوند و علاوه بر این، دفاع مقدس سبب تشکیل محور مقاومت نیز شد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در دوران انقلاب و دفاع مقدس با گفتمان کربلا، عاشورا و محرم ملت ایران را رهنمود می‌کرد و ملت ایران با پیروی از همان فرهنگ مقابل مهاجمان پیروز شدند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه این گفتمان مقابل توطئه‌های آمریکا و حمله‌های صدام مؤثر واقع شد و انقلاب و کشور ما را مقابل حملات آنها حفظ کرد، ادامه داد: امام خمینی (ره) در روز نخست تجاوز صدام به کشور فرمودند، نگران نباشید، یک دزد آمده و سنگی انداخته که مردم جواب آن را خواهند داد.

سهرابی بیان کرد: گفتمان امام راحل خار کردن دشمنی مانند صدام بود که یک گفتمان پیش‌برنده و پذیرفتی برای ملت ایران بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رسالت اصلی ما گفتمان‌سازی در زمینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ترویج آن برای نسل امروز و آینده جامعه است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: گفتمان‌سازی دفاع مقدس برای نسل جدید با شعار دادن تفاوت دارد؛ شعار دادن برای یک مقطع خاص است، اما گفتمان‌سازی یک موضوع فرهنگی طولانی‌مدت محسوب می‌شود.

سهرابی بیان کرد: گفتمان، تولید و بازتولید می‌شود؛ اما شعار تاریخ‌مصرف دارد و روی هیجانات سوار می‌شود و عمرش کوتاه است.

وی تصریح کرد: ما از گفتمان عاشورا و کربلایی صحبت می‌کنیم که ۱۴۰۰ سال قدمت دارد و دفاع مقدس نیز در ادامه آن است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: برای گفتمان انقلاب و دفاع مقدس پایانی نیست، چون ادامه گفتمان عاشورا و محرم است و باید با روش‌ها و شیوه‌های جدید به جامعه مخاطب ارائه شود.

سهرابی با تأکید بر این‌که گفتمان، رویکرد به باورها و اعتقادات دارد، ادامه داد: باید ارزش‌ها را با تکنیک‌هایی امروزی طوری ارائه کنیم تا نسل امروز بپذیرد؛ باید نسل جوان را به‌گونه‌ای متوجه کنیم که با ارزش‌های دفاع مقدس احساس غرور و افتخار کنند.

وی گفت: برای گفتمان‌سازی به نیازسازی، اغناسازی، نمادسازی، اجماع‌سازی ملی، ساختارسازی و استمرار و تداوم کار فرهنگی نیاز داریم.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت باید از کودکی در نسل حاضر نهادینه شود؛ هر چه گفتمان‌سازی از سنین پایین آغاز شود، اثربخشی آن زیاد است و با به‌کارگیری همه مردم، مدیران و مسؤولان فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس در جامعه انجام شود.

در این دیدار، سرهنگ عباس بایرامی، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سرهنگ علیرضا امجدیان، جانشین سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس نبی سهرابی جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفتمان سازی گفتمان انقلاب جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس انقلاب اسلامی گفتمان سازی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم

ایسنا/گیلان مشاور و فعال حوزه سبک زندگی اسلامی گفت: نیازمند به آگاه سازی پایدار برای نسل جدید هستیم تا در جنگ فرهنگی و بزنگاه‌هایی که دشمن طراحی می‌کند، جامعه دچار لغزش نشود.

زهرا ایمان پور، فعال فرهنگی در اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با هدف بررسی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون تشکیل جبهه فرهنگی و ماموریت‌های این نهاد انقلابی که امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ماه برگزار شد، با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در راستای وجود یک جبهه هماهنگ در مقابل ما، اظهار کرد: ما متوجه این قضیه هستیم که دشمن از اوایل انقلاب تا کنون با تمام قوای جسمی، فکری و مالی خود در مقابل ما ایستاده تا برای ملت ما موانعی ایجاد کند که بیش از این اسلام در خاورمیانه گسترش نیابد زیرا مهمترین قاعده اسلام، ایستادگی در مقابل استکبار دشمن است.

این فعال فرهنگی با اذعان به اینکه ما نیازمند به یک پشتوانه فکری و فرهنگی در تشکیلات هستیم، افزود: نباید با نسل جوان طبق برنامه وکتاب‌های چندین سال قبل پیش برویم، باید با شناسایی جدید از نیازهای جوانان امروزی پیش رویم تا بتوانیم با این نسل ارتباط بگیریم.

وی افزود: در راستای خودسازی باید در قدم اول از خودمان بگذریم و قدم بعدی در این راستا این است که باید گفتار درست و حق را بشناسیم و طبق آن گفتار پیش برویم و برای متواضع شدن و مقابله با نفس خودمان باید تقوا پیشه کنیم.

همچنین در ادامه این نشست ساجده قادری، مشاور و فعال حوزه سبک زندگی با بیان به اینکه سقوط فرهنگی یک شبه ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: اغتشاشات سال گذشته یک بزنگاه برای ما بود که متوجه شویم یک مسئله دروغین می‌تواند جامعه ما را تحت تاثیر قرار دهد.

قادری تاکید کرد: ما نیازمند به یک آگاه سازی متداوم برای نسل جدید هستیم تا در چنین مواقعی جامعه دچار لغزش نشود.

این مشاور و فعال حوزه سبک زندگی با اذعان به اینکه اگر ما در مسائل توحیدی قوی باشیم دیگر در بزنگاه‌ها دچار لغزش نمی شویم، تصریح کرد: شیطان همیشه ما را به مسائل سرگرم کننده اغوا می‌کند اما اگر ما به مضامین قرآنی مراجعه کنیم به تفکر و تعقل وا می‌دارد و جامعه‌ای سقوط می‌کند که فکر و فرهنگ آن جامعه گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند به اتاق فکرهای تخصصی در گروه‌های فرهنگی خودمان هستیم، بیان کرد: باید هم سطح دشمن در فضاهای مجازی مقابله کنیم، مثل خبر حمله ایران به اسرائیل که دشمن این حمله را کاملا یک چیز کوچک نشان داد و فضای مجازی هم‌ پر شد از نظرات دشمن در راستای همین قضیه پس ما نیازمند به یک سری جهادگری در این فضا هستیم تا با جان و مال خود تمام قد در این فضا کار کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند