Web Analytics Made Easy - Statcounter

گمرک از کشف محموله قاچاق مبلمان تحت رویه ترانزیت خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،سخنگوی گمرک گفت : پنج دستگاه کامیون ترانزیتی که محموله مبلمان خارجی را با مبلمان ایرانی جا به جا کرده و با این روش دنبال فروش مبلمان خارجی در ایران بودند با رصد گمرک ایران و همکاری گمرک بوشهر به عنوان گمرک ورودی و گمرک لطف آباد به عنوان گمرک خروجی محموله های مبلمان، کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی گمرک ایران گفت : با مشکوک شدن و رصد گمرک ایران، مستند سازی محموله مبلمان چینی در هنگام بارگیری در گمرک بوشهر به عنوان گمرک ورودی و پلمپ کامیون های حامل کالا بدون ایجاد حساسیت در دستور کار قرار گرفت. 

سپس در زمان خروج کامیون ها از کشور به سمت ترکمنستان نیز، کنترل محموله، پلمپها، دریچه ها، سیم های اتصال و اسناد با تصاویر ارسالی از گمرک مبدأ(بوشهر) در گمرک لطف آباد خراسان رضوی توسط کارکنان این گمرک، با هماهنگی ستاد گمرک صورت گرفت، که با بررسی های انجام شده مشخص شد با وجود اینکه پلمپ ها دست کاری نشده اما سیم اتصالات و دریچه ها دچار تغییراتی شده است. 

از همه مهمتر اینکه محموله مبلمان از مبدا کشور چین که می بایست با عبور از ایران (ترانزیت) به کشور ترکمنستان منتقل می شد در داخل کشور تخلیه شده و محموله مبلمان ایرانی جایگزین آن شده است، تا با این روش مبلمان خارجی را در بازار داخل به فروش برسانند. 

 وی افزود: متخلفین برای عبور از مسیر کنترل " ایکس ری" با جابجابی محموله ی مشابه ایرانی به سمت مقصد، قصد فریب گمرک را داشتند. 

سخنگوی گمرک در پایان گفت: رانندگان و همه محموله های این پنج کامیون مبلمان برای تحقیقات و اقدامات بعدی، طی صورتجلسه ای تحویل مقام قضایی شدند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گمرک گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۱۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق

بیژن بهرامی معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: محموله چای قاچاق از یک انبار ناشناس ثبت نشده در سامانه جامع انبار‌ها در شهرکرد کشف شده است.

وی افزود: از این انبار ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای خارجی کشف و ضبط شده است.

بیشتر بخوانید

تعزیر یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی

بهرامی اضافه کرد: ارزش محموله کشف شده دو میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به جمع آوری ۴۲ کیلوگرم چای از این انبار گفت: متخلف پس از تشکیل پرونده برای گذراندن مراحل قانونی راهی تعزیرات حکومتی شد.

بهرامی از شهروندان خواست: تا موارد مشکوک در احتکار و ذخیره اقلام اساسی و کالایی را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند و انبارداران هم هر چه سریعتر مشخصات محل ذخیره کالایی خود را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • کشف محموله سیگار قاچاق در میامی
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق