Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@04:41:47 GMT

طالبان بسته شدن مدارس دخترانه در هرات را تکذیب کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۱۷۸۲

طالبان بسته شدن مدارس دخترانه در هرات را تکذیب کرد

رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت هرات گفت که اخبار رسانه‌ها درباره بسته شدن مدارس دخترانه در هرات نادرست است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نعیم‌الحق حقانی» رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت هرات در توئیتی با رد بسته شدن مدارس دخترانه در هرات آن را «کذب محض» دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود که دولت طالبان نظامی مبتنی بر اسلام بوده و زمینه‌ساز کسب دانش برای همه مردان و زنان این کشور است.
پیش از این برخی رسانه‌ها به نقل از منابع محلی گزارش داده بودند که مدارس دخترانه ولایت هرات که با تلاش شورای معلمان آغاز به کار کرده بود، به دستور طالبان بسته شده است.

«صابر مشعل» رئیس شورای منتخب معلمان مدارس هرات هفته گذشته گفته بود که مدارس دخترانه در ین ولایت در همه مقاطع از دوشنبه 17 آبان بازگشایی می‌شود.

افغانستان| بازگشایی مدارس دخترانه در ولایت هراتطالبان: نیروهای ویژه‌ای برای حفاظت از مساجد و مدارس ایجاد می‌کنیماتحادیه اروپا: بازگشایی برخی مدارس دخترانه در افغانستان نشانه‌ای مثبت است

به گفته مشعل، شورای منتخب معلمان مدارس از ماه گذشته بارها با مقامات محلی و رئیس وزارت آموزش و پرورش طالبان در هرات جهت بازگشایی مدارس دخترانه رایزنی کرده‌ است و اکنون هیچ محدودیتی برای بازگشایی مدارس وجود ندارد.

رئیس شورای منتخب معلمان مدارس هرات در گفت‌وگو با «اطلاعات روز» در ادامه نیز از طالبان خواسته بود تا در راستای حمایت از آموزش دختران متعهد بمانند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان مدارس دخترانه ولایت هرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۱۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم

الحاج ملا محمد حنیف حمزه رئیس عمومی اجرائی برشنا با حافظ محمد امین عمری والی غزنی دیدار و روی پروژه های توسعوی برق رسانی در آن ولایت بحث و تبادل نظر نمودند.

دفتر مطبوعاتی برشنا بانشر این خبر نگاشته است:‌ در این دیدار والی غزنی در رابطه به مشکلات برق رسانی در آن ولایت صحبت نموده پیشنهاداتی را برای فراهم نمودن خدمات برق رسانی برای باشندگان آن ولایت به رئیس عمومی برشنا ارایه نمود.

الحاج ملا محمد حنیف حمزه ضمن استماع مشکلات و پیشنهادات برای خدمات برق رسانی از سوی والی این ولایت گفت که ما در تمامی ولایت‌ها متعهد به فراهم سازی برق منظم به مشترکین هستیم.

در این دیدار رئیس برشنا جهت حل مشکلات و بهبود روند خدمات رسانی برق هدایاتی را به بخش‌های مربوط ارایه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم
  • مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد