Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@18:42:34 GMT

مسابقات ملی مناظره دانشجویی در استان مرکزی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۱۹۰۹

مسابقات ملی مناظره دانشجویی در استان مرکزی آغاز شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی در این خصوص گفت: تقویت حس پژوهش و پرسشگری، توسعه فرهنگ نقد و گفت و گو و ارتقای قدرت سخنوری و فن بیان دانشجویان از اهداف برگزاری این مناظره است.

«مجتبی غلامی» افزود: دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با هدف توانمندسازی دانشجویان در گفتمان‌های علمی و با شعار "مناظره، فرصتی برای یادگیری" توسط جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: مسابقات ملی مناظره دانشجویان هر ساله به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: این مسابقات در قالب گروه‌های رقابت کننده چهار نفره و گروه‌های دونفره برگزار می‌شود که گروه ها در مقابل هم در مقام موافقت یا مخالفت با یک گزاره به بحث و گفت و گو می‌پردازند و در نهایت تیم برتر هر مسابقه به مرحله بعدی صعود خواهد کرد.

غلامی افزود: این مسابقات از ۲۴ الی ۲۶ آبان ماه در جهاد دانشگاهی استان برگزار می‌شود و تیم « هیوا » از دانشگاه فرهنگیان زینب کبری(س)، تیم «ناطق» از دانشگاه اراک و تیم «خیام» از دانشگاه پیام نور، تیم علمی کاربردی دادگستری و فرهنگیان شهید باهنر در این دوره از مسابقات به رقابت می‌پردازند.

۶۷ هزار و ۱۴۹ دانشجو استان مرکزی در ۷۵ مرکز آموزش عالی اشتغال به تحصیل هستند.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی دانشجو جهاد دانشگاهی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی دانشجو اراک استان مرکزی دانشجو جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی برگزار می شود استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۱۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد

نوید رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از آغاز رویداد شروع در کردستان خبر داد و اظهار کرد: این رویداد یک روزه و در راستای اهداف مربوط به توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رویداد نیازهای فناورانه از طریق شرکت‌ها به صورت مساله محور مطرح می‌شود و دانشجویان و یا هر یک از اعضای هیأت علمی ایده‌ای در این حوزه داشته باشند، به شرکت معرفی خواهد شد.

مدیر توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و نوآوری دانشگاه کردستان ادامه داد: شرکت مورد نظر با صاحب ایده وارد مذاکره خواهد شد و در صورتی که ایده مطرح شده قابلیت تأمین نیاز شرکت را داشته باشد، از طریق تسهیلات و یا کمک بلاعوض، صاحب ایده را حمایت خواهد کرد.

رضایی با اشاره به اینکه این رویداد در دانشگاه‌های مختلف برگزار شده، عنوان کرد: این رویداد برای نخستین بار در دانشگاه کردستان و با حضور دانشجویان و اعضای هیأت علمی علاقمند و صاحب ایده برگزار می‌شود.

وی مزایای شرکت در این جشنواره را آشنایی با فضای کار اشتراکی، فضای کارگاهی، خدمات مالی، ایجاد شبکه ارتباطی، آموزش و توانمندسازی دانست و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رویداد ایجاد زمینه و شرایط مناسب برای آشنایی دانشجویان با مسائل فناورانه در قالب انجام پروژه‌های علمی، حمایت از سرمایه‌های انسانی و استعدادهای علمی کشور و تبدیل خلاقیت و دستاوردهای علمی به محصولات قابل ارائه به بازار است.

کد خبر 6098366

دیگر خبرها

  • تاکید بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها
  • آغاز اردوی راهیان نور بسیج دانشجویی در کرمانشاه
  • مشارکت دانشگاه‌های تهران در اجرای دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی
  • ارتباط کم اساتید کشاورزی با بخش واقعی/ جهاد کشاورزی کمکی به مهارت آموزی دانشجویان نمی‌کند
  • برگزاری اولین دوره المپیاد ورزشهای فناورانه دانشجویی در دانشگاه بیرجند
  • مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت با ۳۵ جایزه ویژه به‌ مناسبت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • حضور جهاد دانشگاهی در بخش‌های عمومی و دانشگاهی نمایشگاه کتاب
  • رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود