Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:13:12 GMT

چاپ ترجمه جدیدی از صحیفه سجادیه

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۱۹۱۵

چاپ ترجمه جدیدی از صحیفه سجادیه

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، جوادیان زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: دوره ۲۹ کتاب در استان یزد ۲۴ آبان ماه با شعار جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم آغاز می‌شود.

جوادیان زاده گفت: کتاب محوری‌ترین کالای فرهنگی است که هیچ کالای فرهنگی در طول تاریخ نتوانسته با کتاب رقابت کند در این خصوص نیز دلایل دینی و روانشناسی دارد، کتاب می‌تواند بسیاری از مفاهیم را انتقال دهد و امروز در همه سند‌های تدوین شده کتاب محور توسعه فرهنگی است، زیرا کتاب صنفی در کنار صنوف دیگر نیست و ورای این محور‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوادیان زاده عنوان کرد: امکان ندارد که دوره‌ای در تاریخ باشد که کتاب در آن وجود نداشته باشد همیشه زمانی این هنر‌ها به اوج می‌رسد که بستر کتاب خوانی در آن جامعه رواج داشته باشد، کتاب در زندگی یزدی‌ها نیز نهادینه شده و کتاب خواندن و کتاب مدار بودن باید در نسل جدید مردم یزد در کنار دیگر ویژگی‌های برجسته مردم کویر افزوده شود.

جوادیان زاده اظهار داشت: آمار‌ها و درصد قبولی در کنکور نشان دهنده عادت مردم یزد به مطالعه است و اگر خانواده‌ها بتوانند آن را به جامعه توسعه دهند، بسیار مناسب و ارزشمند است.

او بیان کرد: یزد جزء ۱۰ شهر صادر کننده مجوز چاپ کتاب در کشور است که مجوز چاپ کتاب در خود استان صادر می‌شود.

جوادیان زاده گفت: چاپ ترجمه‌های جدید صحیفه سجادیه در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد قرار گرفته، ترجمه‌هایی که از کتاب صحیفه سجادیه صورت گرفته قدیمی هستند و باید ترجمه‌های جدید این کتاب ارزشمند نیز چاپ شود.

جوادیان زاده با اشاره به فعالیت ۳ هزار و ۸۰۰ باشگاه کتاب خوانی در استان یزد ادامه داد: در این باشگاه‌های کتاب خوانی ۲۰ هزار جوان یزدی عضو هستند.

او بیان کرد: در حوزه ادبیات عامه یزد تعداد اندکی کتاب به چاپ رسیده که انتظار از نویسندگان یزدی فعالیت در این حوزه است.

جوادیان زاده گفت: ۷۵۲ اثر به دبیر خانه جشنواره کتاب سال یزد ارسال شده که استقبال بسیار خوبی از جشنواره صورت گرفته و آئین اختتامیه و انتخاب برگزیدگان نیز در این استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخوانی صحیفه سجادیه جوادیان زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام

محمد صادق معلم زاده معاون درمان دانشکده پزشکی تربت جام گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، خوشبختانه بخش شیمی درمانی سرپایی در مرکز آموزشی درمانی سجادیه واقع در منطقه جام راه اندازی شد.

وی افزود: این بخش با هدف ارائه خدمات شیمی درمانی به بیماران مبتلا به سرطان در منطقه جام و ارتقای سطح دسترسی آنها به خدمات درمانی تخصصی راه اندازی شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: از این پس، بیماران منطقه تربت جام، تایباد، صالح آباد، باخرز می‌توانند بدون نیاز به تحمل سفر‌های طاقت فرسا به شهر‌های دیگر، خدمات شیمی درمانی را در همین مرکز دریافت کنند.

معلم زاده با اشاره به امکانات و خدمات ارائه شده در این بخش، اظهار داشت: در بخش شیمی درمانی سرپایی سجادیه، کلیه مراحل شیمی درمانی توسط متخصصان آنکولوژی مجرب انجام می‌شود و همچنین خدمات مراقبتی و حمایتی و مشاوره روانشناسی و مددکاری اجتماعی نیز به بیماران ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نوبت دهی به بیماران در این بخش به صورت اینترنتی انجام می‌شود و امکان نوبت دهی حضوری نیز در محل مرکز فراهم شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • حواشی ناتمام «حشاشین»، مهمان ویژه نمایشگاه کتاب و خبرهای جدیدی از حج
  • کتاب شعر «ناله‌های امپراطور» در بروجرد رونمایی شد
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه