Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ورود به دهه سوم آبان‌ ۱۴۰۰ برای خانواده تئاتر به ویژه دوستداران نمایش‌های آیینی و سنتی نوید دهنده نزدیک و نزدیکتر شدن به جشنواره‌ای‌ست که سهم و بار اصلی حفظ، توسعه و معرفی هر چه بیشتر گنجینه‌های سنت‌های نمایشی، روایت‌ها و خُرده ‌روایت‌های نمایش آیینی را بر عهده دارد. اتفاقی که با وجود دو سالانه بودنش هنوز هم میان اهالی خانواده تئاتر و دوستداران هنر نمایش طرفداران پروپاقرصی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی آغازگر حرکت قطار جشنواره‌ها و رویدادهای ملی و بین‌المللی عرصه تئاتر کشور است. از مهمترین این رویدادها می‌توان به جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، جشنواره‌های تئاتر استانی، جشنواره تئاتر فتح خرمشهر، جشنواره تئاتر سردار آسمانی تا جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان فصل پایان رخدادهای جشنواره‌ای تئاتر و آغازی بر تحویل سال هنر نمایش ایران اشاره کرد.

در کنار تب و تاب فعالیت هنرمندان تئاتر سراسر کشور برای حضور در جشنواره‌های متعدد نمایشی نیمه دوم سال، با استمرار باز بودن تماشاخانه‌ها در اغلب استان‌ها در سایه تسریع روند واکسیناسیون، طی روزهای هر هفته شاهد معرفی مهمانان جدید آثار تئاتری برای اجرای عمومی در سالن‌های پایتخت و دیگر استان‌های کشور هستیم. 

همه اینها چنان شور و حال فعالان، دست‌اندرکاران و حتی مخاطبان هنر تئاتر در کشور را افزایش داده که در کنار اخبار اصلی رخدادهای تئاتری که متعلق به جشنواره‌ها و اجراهای عمومی آثار نمایشی در سراسر کشور است، شاهد ریز و درشت اتفاقات خبری دیگر در سایه این دلگرمی اهالی تئاتر و مسئولان به استمرار شرایط پایدار در کشور هستیم.

بر همین اساس از مهم‌ترین تیتر اخبار حوزه هنرهای نمایشی از ۱۷ تا ۲۴ آبان‌ می‌توان به اخبار ریز و درشت بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی، تشکیل انجمن صنفی سراسری موسیقی تئاتر ایران، تشکیل شورای سرآهنگان کارگردانی تئاتر، درگذشت حسین عظیمی؛ بازیگر پیشکسوت نمایش‌های آیینی و سنتی، معرفی داوران مرحله بازخوانی جشنواره تئاتر خیابانی ایثار و آثار راه‌یافته به بخش بازبینی این رویداد، معرفی برگزیدگان دومین مسابقه نمایشنامه‌نویسی امضا، میزبانی نمایش آرزوهای یک موش کور از کودکان کار، معرفی دبیر بیست‎وچهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، بانوی محبوب من و بیماری خانواده مهمانان تازه تئاترشهر، میزبانی دیوار چهارم از بریده‌ها، رستگاری با چکش در شانو، تمدید قتل در کاخ و تخفیف دانشجویی اسب قاتلین و  انتشار چاپ یازدهم کتاب بازیگر و بدنش اشاره کرد.

کوتاه با اخبار بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

در آستانه نزدیک شدن به روزهای برگزاری بیستمین جشنواره دوسالانه نمایش‌های آیینی و سنتی، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی برگزاری این رویداد بعد از دریافت آرای هیات بازبین آثار، شروع به معرفی آثار بخش‌های مختلف این رویداد طی هفته جاری کرد.

بر این اساس در حوزه نمایش‌های صحنه‌ای که از از سه زیر مجموعه نمایش‌های تخت‌حوضی (بخش ویژه علی نصیریان)، مرور ۱۴۰۰ (یادواره زنده‌یاد سعدی افشار) و دانشجویی تشکیل می‌شود هیأت انتخاب آثار این سه بخش متشکل از قطب‌الدین صادقی، امیر دژاکام، سیدوحید فخر موسوی، ابراهیم گله‌دارزاده و حسین جمالی پس از بررسی ۷۸ اثر رسیده به دبیرخانه این دوره از جشنواره، ۱۵ نمایش در بخش تخت‌حوضی، ۵ اثر در بخش مرور و ۳ اثر در بخش دانشجویی را برای اجرا در بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی معرفی کرد.

دیگر بخش جشنواره بیستم نمایش‌های آیینی و سنتی که شاهد اعلام آثار راه‌یافته به خود بود، بخش معرکه‌ها، آئین‌ها و بازی‌های نمایشی (یادواره زنده یاد محمود استادمحمد) بود.

هیأت انتخاب بخش آئین‌ها و بازی‌های نمایشی بیستمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی متشکل از اردشیر صالح پور، پوپک عظیم‌پور و صادق حسنی پس از ارزیابی ۹۲ اثر رسیده به دبیرخانه در بخش آئین‌ها و بازی‌های نمایشی، ۲۰ نمایش را به منظور حضور و اجرا در این دوره از جشنواره معرفی کرد.

سومین‌وچهارمین بخش از آثار معرفی شده برای حضور و اجرا در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به ترتیب مربوط به بخش جوانه‌های نمایش ایرانی (ویژه کودک و نوجوان) و نمایش‌های عروسکی سنتی (یادواره زنده یاد استاد کاکامحمد شیرازی بود.

هیأت انتخاب دو بخش جوانه‌های نمایش ایرانی و نمایش‌های عروسکی سنتی بیستمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی متشکل از هنگامه مفید، داریوش نصیری و مهدی صفاری‌نژاد پس از ارزیابی  ۷۸ اثر رسیده به دبیرخانه در بخش جوانه‌های نمایش ایرانی، ۲۱ اثر و از میان ۲۲ اثر رسیده به بخش نمایش‌های عروسکی سنتی، ۷ نمایش را به منظور حضور در این دوره از جشنواره معرفی کردند.

علاقه‌مندان برای پیگیری نام آثار و شناخت کارگردانان آنها مب توانند به تارنمای (وب‌سایت) بیستمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی به نشانی https://irtf.theater.ir مراجعه کنند.

بیستمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی از ۱۴ آذر ۱۴۰۰ به دبیری داود فتحعلی بیگی برگزار می‌شود.

تشکیل انجمن صنفی سراسری موسیقی تئاتر ایران

نخستین گردهمایی عمومی فوق‌العاده انجمن صنفی موسیقی تئاتر ایران به عنوان مجمع موسسان، با حضور آهنگسازان، خوانندگان و نوازندگان تئاتر کشور در عمارت خانه تئاتر برگزار شد و اعضای هیأت مدیره انتخاب شدند.

پس از اعلام و درج اسامی نامزدهای هیأت مدیره و بازرسی، انتخابات هیات مدیره انجمن صنفی موسیقی تئاتر ایران با حضور و نظارت نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد و اعضای اولین هیأت مدیره و بازرسان انجمن موسیقی تئاتر ایران معرفی شدند.

بر این اساس سعید ذهنی، فرشاد فزونی، ریچارد عیسی‌پور، شروین عباسی، شهرام نجاتی به عنوان اعضای اصلی هیأت مدیره؛ محمد فرشته نژاد، حامد ابراهیمی به عنوان اعضای علی‌البدل هیأت مدیره، علی المعی به عنوان بازرس و احسان تارخ به عنوان بازرس علی البدل معرفی شدند.

در نهایت و بعد از رای‌گیری نهایی سعید ذهنی به عنوان رئیس، شهرام نجاتی به عنوان نایب رئیس و شروین عباسی در سمت دبیر اجرایی هیأت مدیره، ریچارد عیسی‌پور به عنوان خزانه‌دار و محمد وفایی به عنوان مدیر روابط عمومی انجمن صنفی سراسری موسیقی تئاتر ایران انتخاب و منصوب شدند.

تشکیل شورای سرآهنگان کارگردانی تئاتر

هیات‌مدیره انجمن صنفی کارگردانان خانه تئاتر، شورای سرآهنگان کارگردانی تئاتر ایران را با هدف نقش مشورتی و تشکیل آکادمی در راستای پیشبرد و توسعه کیفیت آثار نمایشی کشور با دبیری شکرخدا گودرزی تشکیل داد.

شورای سرآهنگان کارگردانی تئاتر ایران شامل کارگردان‌های تاثیرگذار در روند پیشرفت تئاتر ایران است و به منظور ایجاد نقش مشورتی و تشکیل آکادمی در انجمن صنفی کارگردانان تئاتر تشکیل شده است.

بنا بر اعلام انجمن صنفی کانون کارگردانان تئاتر خانه تئاتر، طی جلسات گذشته هیات مدیره انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران آئین‌نامه این شورا مصوب و مقرر شد شکرخدا گودرزی به عنوان دبیر این شورا در اولین فرصت، نخستین جلسه این شورا را بر پا کند.

آئین‌نامه، شرح فعالیت‌ها و اسامی اعضا این شورا به زودی منتشر خواهد شد.

درگذشت حسین عظیمی؛ بازیگر پیشکسوت نمایش‌های آیینی و سنتی

حسین عظیمی بازیگر پیشکسوت تئاتر و از فعالان پُرسابقه در عرصه نمایش‌های آیینی و سنتی بعد از سال‌ها مبارزه با بیماری کلیوی روز چهارشنبه (۱۹ آبان‌) در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

محمدحسین ناصربخت کارگردان و پژوهشگر نمایش‌های آیینی و سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا ضمن تأیید خبر درگذشت زنده‌نام حسن عظیمی با اشاره به آنکه چند سالی بود که این هنرمند پیشکسوت دچار بیماری کلیوی شده بود و این اواخر طی هفته، سه بار مجبور به دیالیز بود افزود: بعد از سال‌ها مبارزه با بیماری کلیوی زنده‌یاد عظیمی روز ۱۹ آبان‌ در سن ۷۴ سالگی در منزل شخصی‌اش از دنیا رفت.

مراسم تشییع و تدفین این هنرمند فقید روز ۲۰ آبان‌ در قطعه‌ هنرمندان بهشت زهرا(س) تهران انجام و پیکر این هنرمند در طبقه فوقانی مزار ناصر گیتی‌جاه دیگر بازیگر فقید تئاتر، سینما و تلویزیون به خاک سپرده شد.

حسن عظیمی نمایش‌های مختلفی را نوشته و کارگردانی کرده بود و به عنوان بازیگر نیز در آثار خود حضور داشت. زنده‌نام عظیمی را به‌عنوان رکوردار اجرا در تئاتر نصر می‌شناسند. وی در جشنواره‌های بین‌المللی فرانسه، اسپانیا، ارمنستان و بلاروس نیز اجرا داشت و کتاب از لاله‌زار تا شانزه‌لیزه را نیز به نگارش درآورده بود که توسط نشر افراز به چاپ رسیده است.

این بازیگر فقید در سال ۱۳۷۶ با بازی در فیلم سینمایی اسکادران عشق به کارگردانی سعید حاجی میری به طور جدی بازیگری در سینما را آغاز کرد. بازی در فیلم‌های سینمایی دو زن و سریال‌هایی چون هزاردستان و روزگار جوانی از جمله دیگر فعالیت‌های این هنرمند به شمار می‌رود.

آرزوهای طلایی، زندگی شیرین است، بازی‌سازان، کوزه شکسته، گلوله‌ای برای شازده و خواستگاری از جمله نمایشنامه‌های وی هستند.

معرفی داوران مرحله بازخوانی تئاتر خیابانی ایثار و آثار راه‌یافته به بخش بازبینی جشنواره

مرتضی اسدی‌مرام دبیر هنری نخستین فصل‌واره استانی فرهنگی و هنری ایثار اسامی داوران مرحله بازخوانی جشنواره را اعلام کرد. طبق این اعلام محمد لارتی، سعید ذبیحی و حمید ساروخانی مسئولیت خوانش نمایشنامه ها را بر عهده دارند.

در همین راستا اعضای هیأت داوران نامبرده شده که مسئولیت بازخوانی نمایشنامه‌های بخش تئاتر خیابانی ایثار را بر عهده داشتند از بین ۹۸ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره ۳۸ نمایشنامه را برای حضور در مرحله بازبینی معرفی کردند.

اولین فصل‌واره استانی فرهنگی و هنری ایثار به همت اداره‌کل هنری معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران و به دبیری عبدالله مرتضوی از ۱۳ تا ۱۹ آذر برگزار می‌شود.

معرفی برگزیدگان دومین مسابقه نمایشنامه‌نویسی امضا

مسابقه مستقل نمایشنامه‌نویسی امضا که در ژانر کمیک برگزار می‌شود با معرفی برگزیدگان دومین دوره خود را به ایستگاه پایانی رساند. داوری این دوره در ۲ مرحله صورت گرفت. داوران مرحله‌ اول افروز فروزند، تهمینه محمدی و گلچهر دامغانی بودند که ۲۱ اثر را به مرحله‌ بعد معرفی کردند.

در ادامه، مرحله‌ دوم با داوری محمد امیریاراحمدی، محمد چرم‌شیر و حسین پاکدل انجام شد که نمایشنامه‌های اینجا نوشته‌ زهرا درخشان، دیکتاتورهای کوچک نوشته‌ الهه دهقان‌پیشه، فالگوش‌ها نوشته‌ سروش قاسمیان و ساقی نوشته‌ محمدحامد لطفی انتخاب شدند که پس از مشاوره‌ داوران، نمایشنامه‌ ساقی به عنوان برگزیده نهایی‌ این دوره از مسابقه‌ امضا معرفی شد.

برگزار کنندگان این مسابقه‌ مستقل، افروز فروزند، پژندسلیمانی و کیمیا کاظمی هستند و به‌زودی فراخوان دوره‌ بعدی ارائه خواهد شد.

میزبانی نمایش آرزوهای یک موش کور از کودکان کار

۳۰ کودک و نوجوان کار و اتباع مهاجر افغان تحت حمایت انجمن یاری کودکان در معرض خطر، روز یکشنبه (۱۶ آبان‌) به تماشای نمایش آرزوهای یک موش کور به کارگردانی وحید نفر در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری نشستند. این دعوت با هدف دسترسی قشر آسیب‌پذیر جامعه به فضاهای فرهنگی و هنری صورت گرفت.

مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیرباز از طبقات کم‌برخوردار و کودکان در معرض آسیب حمایت کرده و تاکنون کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست، کار و ... از تئاترهای این مرکز دیدن کرده‌اند.

این نمایش به نویسندگی سعید ابک داستان موش کوری است که در یک‌ شب مهتابی تصمیم می‌گیرد از خانه‌اش در زیرزمین بیرون بیاید و در پی آرزویش که دیدن خورشید است برود. موش کور در مسیر خود با حیوانات جنگل روبرو شده و ماجراهای شگفت‌انگیزی برایش اتفاق می‌افتد.

معرفی دبیر بیست‌‎وچهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی رضا مردانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند را به عنوان دبیر بیست‌وچهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر منصوب کرد.

در بخشی از حکم آشنا خطاب به رضا مردانی آمده است: جشنواره تئاتر فتح خرمشهر به عنوان یکی از رویدادهای شاخص تئاتر در حوزه مقاومت و ایثار، واجد جایگاه ارزشمندی در میان هنرمندان شریف تئاتر و مردمان صبور واستوار خوزستان، به ویژه خرمشهر است. امید که به لطف ایزد مهربان، با هم‌افزایی توان و امکانات منطقه آزاد اروند، نهادهای استانی و بهره‌مندی از تخصص و تجربه هنرمندان تلاشگر خوزستان و به‌ویژه هنرمندان آبادان و خرمشهر قهرمان با درایت و تلاش و با در نظر گرفتن شرایط ویژه شیوع بیماری کرونا و صیانت از سلامت هنرمندان و مخاطبان هنر نمایش در برپایی شایسته این رویداد هنری پیروز و سربلند باشید.

معتمدآریا: بهترین اتفاق این روزهای جهان دور هم جمع شدن به بهانه تئاتر است

اجرای عمومی نمایش بانوی محبوب من به نویسندگی آلن جی لرنر و کارگردانی گلاب آدینه شامگاه بیستم آبان با حضور فاطمه معتمدآریا در تالار اصلی تئاتر شهر آغاز شد.

معتمدآریا در این مراسم پیش از امضای نمادین پوستر نمایش بانوی محبوب من ضمن قدردانی از اعضای گروه نمایشی و گلاب آدینه به عنوان کارگردان این نمایش که کمک‌های وی آغازگر مسیر حرفه‌ای معتمدآریا در حوزه تئاتر با نمایش دایره گچی قفقازی در سال ۱۳۵۸ بود گفت: کرونا در این دو سال همه ما را از یکدیگر دور کرد. بنابراین اجرای چنین نمایشی در تالار اصلی تئاتر شهر نعمت بزرگی است که باعث شد برای بهترین اتفاق این روزهای جهان یعنی نمایش دور هم جمع شویم.

نمایش بانوی محبوب من به کارگردانی گلاب آدینه، تهیه کنندگی حمیدرضا علی‌نژاد و نورالدین حیدری ماهر به عنوان مجری طرح و بازی رضا عمرانی، نورا هاشمی، جلیل فرجاد، امیر غفارمنش، میلاد رمضانی، شبیر پرستار، مرتضی امینی‌تبار، گلشید بحرایی و تعدادی دیگر از بازیگران جوان تئاتر هر روز ساعت ۱۸ در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود.

داستان این نمایش درباره استاد آواشناسی دانشگاهی است که با دوست زبان‌شناس خود وارد چالشی می شود تا دختر گل فروش و عامی لندنی را تبدیل به بانویی اشرافی کند.

بیماری خانواده میم، دیگر مهمان تازه تئاترشهر

اجرای نمایش بیماری خانواده میم به عنوان دیگر نمایش جدید مجموعه تئاترشهر به نویسندگی فائوستو پاراویدینو و کارگردانی سروش طاهری شامگاه نوزدهم آبان در تالار سایه این مجموعه آغاز شد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: خانواده میم مادر خود را از دست داده است؛ اما در همین شرایط عاشق شدن دختر دوم خانواده شرایط آشفته خانواده را آشفته تر می کند. در این بین خانواده میم حتی نامزد دختر خود را نمی شناسند. این نشناختن موقعیت های کمیکی را ایجاد می کند که به جریانی دیگر ختم می شود.

مانلی حسین پور، آرزو شیخی، محمدرضا صولتی، سالار کریم خانی، امید مصباحی، رامتین مقدادی به عنوان بازیگر در این اثر نمایشی حضور دارند.

میزبانی دیوار چهارم از بریده‌ها

نمایش بریده‌ها به نویسندگی نوید ایزدیار و کارگردانی فاطمه نوروزی از ۱۷ آبان‌ در تماشاخانه دیوار چهارم به صحنه رفت. در خلاصه داستان نمایش آمده است: سیاوش کارگردان و نویسنده تئاتر در تلاش است آخرین نمایش خودش را روی صحنه ببرد که ... .

فرنوش مرواری، حسام لک، نغمه معینی، مائده کمیجانی، سعید بداغی، یاسمن عیسی‌زاده، رضا مردی، بهار صبوریان، مبینا کلاته، فاطمه نوروزی، نیما ثبوتی و میثم کریمی بازیگرانی هستند که در این نمایش روی صحنه می روند.

رستگاری با چکش در شانو

نمایش رستگاری با چکش به نویسندگی و کارگردانی افسون شکاری از ۲۰ آبان اجرای خود را در تماشاخانه شانو شروع کرد. این اثر نگاهی متفاوت به پدیده گفت‌وگو نکردن انسان‌ها دارد و قضاوت کردن‌های هر روز جامعه را به چالش می‌کشد.

تقی علی آبادی، روناک پوریادگار، مصطفی ‌شویکلو به همراه محمدرضا ایمانیان در آن ایفای نقش می کنند.

تمدید قتل در کاخ و تخفیف دانشجویی اسب قاتلین

تمدید نمایش قتل در کاخ به کارگردانی پوریا جعفرپورکاشی و تخفیف دانشجویی نمایش اسب قاتلین به کارگردانی زهرا کتیرایی دو خبر دیگر از اجراهای تئاتر طی هفته جاری به شمار می‌روند.

نمایش قتل در کاخ که قرار بود تا ۲۵ آبان میهمان تماشاخانه سپند باشد، اجرای آن به دلیل استقبال مخاطبان تا سوم آذر ماه تمدید شد.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: یک گروه تئاتری سعی بر اجرای نمایشی جنایی دارند که در حین اجرا با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند و ...

همچنین تمام دانشجویان می‌توانند نمایش اسب قاتلین به کارگردانی زهرا کتیرایی را با تخفیف ویژه در پردیس تئاتر شهرزاد به تماشا بنشینند.

علی پیله ور، یاشار خمسه، آرمین افتخارزاده، نوشین سرکوبی، مرتضی حفار، امیرحسین صفاپور، احمدرضا نوراللهی، زهرا کتیرایی، تیرداد حاتمی، شبنم برجی، مرتضی فرجی بازیگران این اجرا هستند.

انتشار چاپ یازدهم بازیگر و بدنش

کتاب بازیگر و بدنش نوشته لیتز پیستک با ترجمه ناصر آقایی توسط انتشارات سروش به چاپ یازدهم رسیده است.

کتاب بازیگر و بدنش دربرگیرنده تمریناتی است که حاصل تجربه و تدریس دانشگاهی مؤلف طی سالیان طولانی هستند و درصورت یادگیری صحیح و تداوم آن‌ها، علاوه بر نرم و زیبا کردن حرکات، موجب زیبایی اندام بازیگر نیز می‌شود.

چاپ یازدهم این‌کتاب با ۱۱۲ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان عرضه شده است.

برچسب‌ها گلاب آدینه داود فتحعلی بیگی تئاتر جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر تئاتر شهر قادر آشنا اداره کل هنرهای نمایشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گلاب آدینه داود فتحعلی بیگی تئاتر گلاب آدینه داود فتحعلی بیگی تئاتر جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر تئاتر شهر قادر آشنا اداره کل هنرهای نمایشی بیستمین جشنواره نمایش های آئینی و سنتی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر موسیقی تئاتر ایران بانوی محبوب من هنرهای نمایشی جشنواره تئاتر تئاتر خیابانی بازیگر و بدنش داوران مرحله نمایشنامه ها اثر رسیده نمایش ایران خانواده میم انجمن صنفی جشنواره ها چاپ یازدهم گلاب آدینه اسب قاتلین هیأت مدیره بین المللی قتل در کاخ معرفی شد زنده یاد اداره کل موش کور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دبیرخانه جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری مازندران، راه یافتگان گروه‌های نمایشی به مرحله استانی جشنواره را معرفی کرد.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار "این صحنه خانه‌ماست" در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را: سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیات داوران، گروه‌های نمایشی: دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی: ناهید دادخواه از ساری – نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی: محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس- نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی: محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه- نمایش جادوی سیاه به کارگردانی: سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی: رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

دیگر خبرها

  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی