Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@19:05:27 GMT

آمادگی مالزی برای پذیرش گردشگران خارجی

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۲۰۴۱

آمادگی مالزی برای پذیرش گردشگران خارجی

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری « دِ استار » مالزی، در حالی که مقامات مالزی متعهد شدند تا ورود گردشگران خارجی به « لانکاوی » را از نزدیک کنترل کنند، مسوولان صنعت گردشگری در این جزیره که اولین بار روز ۱۶ سپتامبر ( ۲۵ شهریور ) برای گردشگری محلی بازگشایی شده بود در انتظار پیشرفت بیشتری هستند. 

اولین ورود گردشگران خارجی از زمان بسته شدن مرزها طی ۲ سال گذشته، در میان هشدارها نسبت به احتمال افزایش و گسترش بیماری کرونا با وجود واکسیناسیون گسترده در این کشور اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از سوی دیگر «مهد فیردائوس احمد» مشاور اجرایی ایالت « کداه » از آمادگی این ایالت برای جذب مسافر و گردشگر زیر نظر مقامات محلی و آژانس هایی از جمله « توسعه لانکاوی » در کنار برگزارکنندگان گردشگری خبر می‌دهد. به علاوه قوانین سخت گیرانه برای ورود گردشگران به این جزیره از جمله انجام تست شناسایی در بدو ورود انجام خواهد شد. در صورت مثبت بودن تست کرونا، ۱۱۸ اتاق در ۲۰ هتل برای قرنطینه افراد در نظر گرفته شده است. 

« اسماعیل صبری یعقوب» نخست وزیر مالزی روز ۲۲ اکتبر ( ۳۰ مهر ) اعلام کرد که ورود گردشگران خارجی به مالزی از سر گرفته می شود.  این در حالی است که «تان سری محی الدین یاسین» رئیس شورای بهبود ملی پیش‌تر پیشنهاد داده بود که مرزهای مالزی بر روی گردشگران خارجی از اول ژانویه ۲۰۲۲ باز شود تا اقتصاد این کشور به ویژه در بخش گردشگری احیا شود. در سال ۲۰۱۹، حضور ۲۶ میلیون گردشگر موجب کسب ۸۶ میلیارد رینگیت سود شده بود. 

بر اساس گزارش ها، پیش از همه گیری ویروس کرونا و طی ۵ سال گذشته گردشگران خارجی مبالغ بالایی را در لانکاوی هزینه می کردند. به طور میانگین هر گردشگری بین هزار تا ۲ هزار رینگیت روزانه برای اقامت و سایر فعالیت ها در این جزیره هزینه می کرد. 

از آغاز بازگشایی لانکاوی تحت نظارت «برنامه حباب سفر» در روز گردشگری داخلی مالزی حدود ۲۴۰ هزار و ۳۶۱ مسافر به لانکاوی سفر کردند و  موجب ورود بیش از ۲۴۰ میلیون رینگیت سود در کمتر از دو ماه به این جزیره شدند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا مالزی سفر خارجی گردشگر خارجی پروندهٔ خبری همه‌گیری قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مالزی سفر خارجی ویروس کرونا مالزی سفر خارجی گردشگر خارجی گردشگران خارجی ورود گردشگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود

ایسنا/کردستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: مراسم آئینی سنتی کومسای روز جمعه ١٤ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با حضور گردشگران داخلی و خارجی در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود.

منصور مهرزاد امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت به رسانه های استان گفت: ثبت‌جهانی منظر فرهنگی هورامان و وجود ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی در این منطقه موجب شده تا هورامان به یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور تبدیل شود و همواره مورد توجه تعداد بی‌شماری از گردشگران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کومسای از جمله برنامه‌هایی است که هرساله در نیمه اردیبهشت‌ماه در این منطقه جهانی به ‎صورت ویژه و باشکوه برگزار می‌شود، افزود: این مراسم آیینی روز جمعه ١٤ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با حضور گردشگران داخلی و خارجی در محوطه‌ای مجاور زیارتگاه سیدمصطفی مشهور به پیرشالیار از نوادگان و سادات حضرت امام جعفرصادق(ع) برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات منطقه، دف‌نوازی، اجرای شمشال هورامی و شعرخوانی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این مراسم آئینی است.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با همکاری شایسته مردم، بخش خصوصی و دستگاه‌های مربوطه با ارائه خدمات مناسب و کسب رضایتمندی گردشگران در سفر به کردستان، انگیزه حضور دوباره و زمینه‌ انتخاب استان به عنوان مقصد گردشگری را فراهم آوریم.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری