Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس دفتر نمایندگی اداره‌کل امور بشردوستانه اتحادیه اروپا (اکو) در ایران و پاکستان گفت: ایران جزو اولین کشوری است که پناهندگان افغانستانی به آن پناه می‌آورند لذا همانند سال‌های گذشته از ایران حمایت خواهیم کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، "تاهینی مایتری تاماناگوا" روز دوشنبه در نشستی که به منظور رسیدگی به وضعیت مهاجران افغانستانی در اداره کل اتباع و مهاجران خراسان رضوی برگزار شد، اظهارداشت:این نخستین بار است که من به ایران سفر می‌کنم و مایل هستم با فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی کمک به جمعیت مهاجر افغانستانی که در ایران ساکن هستند، آشنا شوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایران جزو اولین کشوری است که پناهندگان افغانستانی به آن پناه می‌آورند لذا همانند سال‌های گذشته از ایران حمایت خواهیم کرد.

رئیس دفتر نمایندگی اداره‌کل امور بشردوستانه اتحادیه اروپا (اکو) در ایران و پاکستان تصریح کرد:در سال 2016 حدود 172 میلیون یورو و در سال 2021 نیز 19 میلیون یورو از سوی اکو برای تامین وسایل مورد نیاز پناهندگان در ایران اختصاص یافت.

تنها 3 درصد مهاجران افغانستانی در مهمان‌شهرهای خراسان رضوی سکونت دارند

محمدتقی هاشمی مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی نیز اظهارداشت: در دنیا بخش زیادی از جمعیت پناهندگان در اردوگاه‌ها سکونت داده می‌شوند و حکومت و مردم آنان حضور پناهندگان و مهاجران را در میان ملت خودقبول نکرده‌اند در حالی که تنها 3 درصد از مهاجران افغانستانی ساکن خراسان رضوی در مهمان‌شهرهای ویژه پناهندگان از جمله در تربت‌جام ساکن هستند و بیشتر این جمعیت به صورت عادی در شهرستان‌های خراسان رضوی زندگی می‌کنند.

وی افزود: اکنون نیز در کشور افغانستان، جمعیتی حدود 3 میلیون نفر به دلیل تحولات سیاسی و امنیتی رخ داده اخیر در افغانستان بی‌جا و مکان شده اند که اگر حمایت‌های لازم از آنان صورت نگیرد، باید منتظر موج جدیدی از مهاجرت به سمت مرزهای ایران باشیم.

تقدیر رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل از رسیدگی ایران به مهاجران افغانستانی/ کمک‌های بین‌المللی بسیار اندک استکمک‌ نهادهای بین‌المللی برای رسیدگی به مهاجران افغانستانی پاسخگوی 4 درصد نیازهای آن‌ها استمسئولان سازمان‌های بین‌المللی با هدف بررسی نیازهای مهاجران افغانستانی به مشهد سفر کردند

هاشمی با بیان این مطلب که  شرایط خاص اقتصادی در ایران و فشارهای ناشی از آن، اجازه پذیرش مهاجر بیشتر را به ما نمی‌دهد خاطرنشان کرد: 58 هزار نفر دانش آموز افغانستانی در شهر مشهد در قالب 2 هزار کلاس درس در حال تحصیل هستند که 16 هزار نفر آنان حتی مجوز ورود ندارند ولی با توجه به فرمان مقام معظم رهبری، که کودکان و نوجوانان نباید از تحصیل محروم شوند، این تعداد نیز زیر پوشش خدمات تحصیلی قرار گرفته‌اند و با مهاجرتی که به سمت ایران در حال انجام است با 30 هزار متقاضی جدید برای تحصیل در مشهد روبه رو خواهیم بود. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: اکنون 11 هزار نفر دانشجوی افغانستانی در دانشگاه‌های خراسان رضوی در حال تحصیل هستند که پنج هزار و 500 نفر از این تعداد به تحصیلات دینی و مذهبی اشتغال دارند.

وی اظهارداشت: در حال حاضر با 66 هزار مهاجر آسیب پذیر در مشهد روبه رو هستیم که هر کدام با مشکلات فراوانی مانند بیماری خاص و یا صعب العلاج مواجه هستند.ضمن اینکه تامین واکسن و انجام واکسیناسیون جمعیت مهاجران افغانستانی در مشهد و خراسان رضوی و درمان مبتلایان به کرونا در بین آنان با وجود چالش‌ها انجام شده است.

هاشمی عنوان کرد: با وجود پرداخت مبالغی از سوی اداره امور اتباع و مهاجران خراسان رضوی، 10 میلیارد تومان بابت هزینه‌های درمانی مهاجران افغان به مراکز درمانی بدهکار هستیم.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مهاجران افغانستانی اتباع و مهاجران خراسان رضوی رئیس دفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نشست شورای رابطین امور بانوان و خانواده با عنوان (شبکه‌سازی و مشارکت جهت بهبود وضعیت زنان دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی) در سال ۱۴۰۳ در محل سالن کنفرانس شهید سلیمانی واحد تربت‌حیدریه برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه در این نشست اظهار کرد: خیزش سراسری دانشجویان کشور‌های مختلف در حمایت از مردم مظلوم غزه در فلسطین گام مؤثری در شناخت فجایع و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه است و ما دانشگاهیان نیز باید از آرمان‌های انقلاب اسلامی که حامی صلح و عدالت در جهان است دفاع کنیم.

محمد حاتمی، تکریم جایگاه بی‌بدیل زنان و خانواده را علت اساسی سلامت جامعه دانست و توضیح داد: ۵۶ درصد از جمعیت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه را خواهران تشکیل داده‌اند و اقبال جامعه و خانواده به سمت این دانشگاه نسبت به سال گذشته افزایش یافته و زمینه‌های لازم برای رشد و مشارکت بانوان و پیگیری مطالبات آنان از اقدامات مهم این دانشگاه بوده است.

مهدی رهنما معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه هم موضوع خانواده را مهم‌ترین شاکله در تدوین سند تحول و تعالی دانشگاه دانست و ابراز امیدواری کرد که با فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی صحیح در شورای رابطین امور بانوان و خانواده تصمیم‌ها و خروجی مناسبی به نفع جامعه دانشگاهی تنظیم و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مسئول امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی هم به جایگاه بانوان و اهمیت آن در سازمان‌ها پرداخت و ادامه داد: در راستای اهداف و وظایف شورای رابطین امور بانوان و خانواده، هم‌اندیشی تبیین و استفاده از تجربیات رابطین واحد‌های دانشگاهی در هسته‌های فکری باید با تشکیل تیم‌هایی پویا و طرح برنامه‌هایی در موضوع مهارت‌افزایی، مسائل مربوط به خانواده را آسیب‌شناسی کنیم و با کانون زینت عفیفانه مشکلات حجاب و عفاف را به حداقل برسانیم.

لیلا قائمی  تأکید کرد: اقدامات و عملکرد شبکه پایش سلامتی نشاط برای دانشجویان دختر با استفاده از الگوی سند تحول و تعالی که رویکرد حل مسئله با هدف تدوین برنامه‌های جامع دارد و مأموریت اصلی ایجاد و تقویت خانواده متعالی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و توانمندی بانوان براساس شرایط منطقه‌ای استان خراسان‌رضوی ضروری است.

وی توضیح داد: با تشکیل جلسات در این شوراها، تصمیمات اتخاذ شده در شورای راهبردی استان خراسان‌رضوی مطرح و مصوب و به واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی برای اجرا ابلاغ می‌شود.

مسئول امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی ابراز امیدواری کرد که سیاست‌های مدیریتی در استان با ایجاد این طرح اجرایی و عملیاتی شود.

در ادامه حاضران با حضور در گلزار پنج شهید گمنام دانشگاه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

در پایان با توجه به عملکرد و فعالیت‌های مناسب حوزه امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه در نیمسال دوم ۱۴۰۲ از رویا نداف تجلیل و سپس فضا‌های اختصاصی مادران و کودکان و فضای دخترانه ـ باشگاه دخترانه بازدید و افتتاح شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان، اما ما برای آفریقا می‌خواهیم
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند، اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • رئیسی : غربی ها ، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم