Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@20:13:21 GMT

عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۴ آبان ماه

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۲۶۹۵

عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۴ آبان ماه

در این بسته خبری از پاکسازی بیش از ۶۰ درصد از فضاهای شهری زرند تا تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل شهرداری ساری و زیباسازی منظر شهری بجنورد را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود که در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابلاغ بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری‌های کشور

مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از ابلاغ بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری‌ها به منظور رعایت ضوابط و تکالیف مرتبط در تنظیم لوایح بودجه سال آینده شهرداری‌ها به معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری‌ها خبر داد.

طرح زیباسازی منظر شهری بجنورد

هدایتی، رئیس اداره تأسیسات شهرداری بجنورد از اجرای طرح زیباسازی منظر شهری، عملیات تعویض تابلوها و رفع ایراد روشنایی خیابان‌های شهر خبر داد و گفت: در راستای این طرح خیابان‌ها بازبینی و اصلاح روشنایی پایه چراغ‌ها انجام شده است.

شهردار ایلام معرفی شود

محمد نوذری، استاندار ایلام تاکید کرد: ظرف یک هفته آینده برای احترام به رأی مردم و توسعه شهر، شهردار ایلام باید تعیین شود.

شهرک گل‌های اسلامشهر روکش آسفالت شد

در راستای ارتقا سطح کیفی معابر و تسهیل در تردد شهروندان، عملیات روکش آسفالت کوچه‌های ریحان ۴،۶،۲۰ شهرک گل‌ها واقع در منطقه دو به متراژ ۱۲۰۰ متر مربع با مصرف ۲۴۰ تن آسفالت توسط معاونت فنی و عمرانی و واحد عمران منطقه ۲ به مرحله اجرا درآمد.

برگزاری کارگاه آموزش ارتقای فرهنگ ترافیک در قزوین

شیما زرآبادی پور، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: به مناسبت هفته ایمنی حمل و نقل، کارگاه آموزش فرهنگ ترافیک ۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه جاری توسط شهرداری قزوین در ضلع جنوبی میدان آزادی این شهر برگزار می‌شود.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام شهرداری سمنان

سید علی مرتضی‌نژاد، شهردار سمنان از اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام و تکمیل و بهره‌برداری آنها به عنوان اولویت اصلی شهرداری سمنان خبر داد.

پاکسازی بیش از ۶۰ درصد از فضاهای شهری زرند

مهدی ضیاءالدینی، معاون خدمات شهری شهرداری زرند با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد از فضاهای شهری تنظیف و جمع آوری نخاله در آنها به انجام رسیده است، گفت: از شهروندان درخواست می‌شود به منظور حفظ بهداشت محیطی و پاکیزگی شهر از تخلیه هرگونه نخاله و پسماندی در سطح شهر جداً خودداری کنند.

تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل شهرداری ساری

محمد لزگی، رئیس امور ایثارگران شهرداری ساری گفت: بنا به تأکید شهردار ساری سازوکارها و فرآیندهای مربوط به تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در حال پیگیری بوده و پس از رفع موانع موجود ایثارگران شاغل در شهرداری ساری تبدیل وضعیت می‌شوند.

دیدار شهردار بیرجند با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی

مهدی بهترین، شهردار بیرجند در دیدار با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بر همکاری و تعامل هرچه بیشتر دو دستگاه در اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی درون شهری تاکید کرد و گفت: مدیریت شهری در صورتی به سمت بهینه سازی پیش خواهد رفت که تمام دستگاه‌های ذی‌ربط در این امر مشارکت داشته و نگاه آنان به سمت منافع شهروندان باشد.

کد خبر 535583

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر شهرداری ها پروژه هاي عمراني افتتاح پروژه های عمرانی پروژه های شهری پروژه عمرانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری ساری تبدیل وضعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۲۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن

تقی رضایی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهری و شهر‌های جدید اضافه و الحاق شده است گفت:   این آمار نشان‌دهنده کار جهادی و بزرگی است که در دولت سیزدهم در راستای تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است.

وی با بیان اینکه مسئله تامین زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف همواره مورد توجه سازمان ملی زمین و مسکن بوده است گفت:  در نشست‌های امسال که به صورت فصلی برگزار می‌شود، استان‌های کشور به ۵ منطقه تقسیم شده‌اند که در مرحله اول از مدیران ۷ استان منطقه یک کشور دعوت شده که برای هم‌فکری و هم‌افزایی در خصوص تأمین زمین و سایر موضوعات مربوط به حوزه املاک و حقوقی در سازمان ملی زمین و مسکن حضور یابند.

رضایی اظهار کرد: اصلاح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در این حوزه خود می تواند زمنیه را برای بهبود افزایش عرضه زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف فراهم کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • سوانح شهری خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود