Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید قاسم ناظمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اطهار داشت: قیمت کتاب واقعا گران نیست و اگر یک کتاب عمومی و متوسط را در نظر بگیریم، قیمت کمتر از یک پیتزا را دارد. 

وی با تاکید بر اینکه برای اینکه یک چیزی به خودمان اضافه کنیم حتما باید هزینه کنیم، گفت: در دوره شوروی اکثر خانواده‌های جمهوری آذربایجان بخشی از جهیزیه دختران خود را به کتاب اختصاص می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه دانایی هزینه دارد، گفت: باید این موضوع را بدانیم که با خرید یک کتاب، به زندگی نویسنده آن کتاب هم‌ کمک می‌کنیم. 

وی متذکر شد: کتاب رایگان یک اشتباه فاحش است که زمانی در کشور ما رواج پیدا کرده است در حالیکه نویسندگانی در جهان وجود دارند که از طریق فروش کتاب خود یک زندگی رو به راه برای خود رقم زده‌اند ولی ما نویسنده‌ای در استان داریم که در فروش کتاب خود و گذران زندگی‌اش مانده است. 

ناظمی در خصوص موضوع کتاب‌خوان‌های دیجیتالی گفت: هیچگاه نمی‌توان جلوی تکنولوژی ایستاد و باید از این فرصت هم بهره‌مند شد چراکه از طریق این بستر ما نویسندگانی داریم که کتابشون در بستر فضای مجازی در خارج از کشور بیشترین فروش نسبت به داخل کشور داشته است. 

وی به موضوع آغاز تخفیف فروش کتاب هم اشاره کرد و گفت: ۲۰ درصد هزینه کتاب توسط وزارت پرداخت خواهد شد و این فرصت خوبی برای خرید کتاب است چراکه اجرای این طرح در سال‌های قبل منجر به افزایش فروش کتاب شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه در سال جاری دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش کتاب داشتیم، گفت: این رقم با جذب اعتبار ۵۳۰ میلیون تومان توسط کتاب‌فروشان بوده است. 

وی اضافه کرد: تمهیدات انجام کرفته منجر شده تا تعداد کتاب‌فروشان از زیر ۲۰ کتاب‌فروش به بیش از ۶۰ کتاب‌فروش برسد. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب آذربایجان شرقی فرهنگ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی باکو ترک فارس تبریز هفته کتاب و کتابخوانی کتاب خوان های دیجیتالی فروش کتاب کتاب فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای، از امروز چهارشنبه به تدریج سامانه بارشی وارد استان می‌شود و از نظر وضعیت دمایی نیز تا پایان هفته دما به طور نسبی در استان افزایش می‌یابد.

دیروز هم در برخی مناطق استان به ویژه در نواحی غربی و جنوبی بارش پراکنده باران و باد رخ داد و امروز هوای بیشتر مناطق استان ابری است.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

 

دیگر خبرها

  • آغازمسابقات والیبال ساحلی در مراغه
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی در مراغه
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • میزان بن کتاب دانشجویان اعلام شد
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • کتاب روسازی راه و فرودگاه
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی