Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:49:46 GMT

۱۳ هزار حادثه ناشی از کار سالانه در کشور رخ می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۳۰۱۳

۱۳ هزار حادثه ناشی از کار سالانه در کشور رخ می‌دهد

به گزارش ایرنا علی حسین رعیتی فر عصر دوشنبه در بازدید از کارخانه فرو آلیاژ ازنا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق ماده ۹۵ قانون کار، نظارت مستمر بر حوزه ایمنی کار برعهده کارفرمایان می باشد که باید شرایط صیانت از کارگران را به طور دقیق بررسی کنند.

وی با اشاره به جان باختن یک کارگر کارخانه فروآلیاژ ازنا در هفته گذشته افزود: ایمنی محیط کار ( HSE ) کارخانه نیاز به نظارت بیشتری دارد، آموزش‌های مستمر کارگران باید در دستور کار باشد و سیستم حاکمیتی موظف به بازرسی و نظارت مستمر است تا شاهد حوادث ناشی از کار نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حادثه رخ داده، نکات ایمنی حین کار رعایت نشده بود و در حالیکه می بایست ارتباط بین اپراتور جرثقیل و پایین صورت می گرفت فضای ایمنی لازم نیز برای کارگر فراهم نبوده است.

رعیتی فر گفت: ایران هفته گذشته به مقاوله‌نامه (پیمان نامه)سازمان جهانی کار پیوست که این ظرفیت جدیدی خواهد بود تا بتوانیم حوزه کار را ارتقا دهیم و از دانش روز استفاده کنیم.

وی بیان کرد: این سفر با دستور حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دیدار با کارگران کارخانه فروآلیاژ صورت گرفته است و تلاش می شود شرایط صیانت از کارگران فراهم شود.

وی با تاکید بر نوسازی تجهیزات بسیاری از صنایع کشور ادامه داد: طبق قانون کار، کارگران از فواید مشاغل سخت و زیان آور استفاده خواهند کرد و مسائل کارگاه‌هایی که نیاز است در ردیف این مشاغل قرار بگیرند بررسی خواهد شد.

برچسب‌ها حوادث کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان ازنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوادث کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان حوادث کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان ازنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: جسد یکی از غرق‌شدگان رودخانه نازلوچای در محدوده روستای تپیک بخش نازلو ارومیه کشف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، عصر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ حسین سرباز رشید رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه از حادثه غرق شدگی برای دو نفر در رودخانه نازلوچای خبر داد و اعلام کرد که امدادگران ایستگاه شش آتش نشانی و تیم غواصی سازمان به محل حادثه اعزام شده و جست‌وجو برای یافتن این افراد ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این حادثه در حوالی روستای تپیک بخش نازلو ارومیه رخ داده و تاکنون جسد یکی از جان باختگان این حادثه کشف و هویت وی در رسانه‌های محلی نوار مرزی شهرستان ارومیه " الف ح" اهل یکی از روستاهای بخش سرو اعلام شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: با توجه به تاریکی هوا و توقف فعالیت نیروهای امدادی، جست‌وجو برای یافتن جسد دیگر فرد غرق شده این حادثه به صبح فردا موکول شد.

کد خبر 748169

دیگر خبرها

  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد