Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@10:47:51 GMT

کتاب «تاریخ اسلامی» در آلمان منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۳۰۳۷

کتاب «تاریخ اسلامی» در آلمان منتشر شد

«تاریخ اسلامی» نوشته سمیر مراد در آلمان منتشر شد. نویسنده در این کتاب رویدادهای تاریخی جهان از آغاز تاکنون را با نگاه و رویکردی اسلامی تحلیل کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، کتاب «تاریخ اسلامی» نوشته Samir Morad (سمیر مراد) در ۶۵۷ صفحه منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب فوریه ۲۰۲۱ به بازار کتاب آلمان آمده است.

نویسنده در این کتاب با بهره‌گیری از داستان‌های انبیا، منابع عربی، تاریخ طبری، همچنین منابع مربوط به جنگ‌های صلیبی و تاریخ زندگی مسلمانان در کشورهای مختلف، تلاش کرده تا رویدادهای تاریخی جهان را از آغاز تاکنون از دیدگاه اسلامی مورد تحلیل قرار دهد. سمیر مراد معتقد است که اگر مسلمانان از منظر اسلامی، وقایع تاریخی را مورد بررسی قرار دهد، می‌توانند در شرایط کنونی و در آینده به راحتی زندگی خواهند کرد.

پژوهش‌های اسلامی در آلمان رونق بسیاری دارد و منابع مهم و بسیاری در جهت تایید اسلام منتشر می‌شوند. منابعی که با استفاده از رویکردهای نوین علوم انسانی نوشته شده‌اند. نیک است که مترجمان و ناشران ایرانی نیز به این پژوهش‌ها توجه کرده و آنها را در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان ایرانی نیز قرار دهند.

قطعاً ترجمه این آثار و همچنین ترجمه و انتشار آثار ایرانی در آلمان به نزدیکی و گفت‌وگوی هرچه بیشتر ملت آلمان و مسلمان‌های این کشور با ایرانیان منجر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کتاب دینی تاریخ اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۳۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد

عشق به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام از جمله شاخص های مهم شیعه گری است که در ایران اسلامی همواره ساری و جاری بوده است. به همین منظور اساتید و علمای بزرگ در حوزه های مختلف علوم عقلی و نقلی سعی داشته‌اند این محبت و عشق خود به معصومین علیهم السلام  را ابراز کرده و به ساحت ایشان ادای احترام کنند.

استاد فاطمه اعتمادی رحمة الله علیها از جمله اساتید فقید حوزه بود که سالها عمر با برکت خود را صرف بیان فضائل و بیانات آن مواضع رسالت و خزائن علوم نمود.

در کتاب عشق برتر، با تلاش جمعی از پژوهشگران مدرسه علمیه فاطمةالزهرا سلام‌الله‌علیها توس (پژوهش سرای برهان) سعی شده است بخشی از بیانات آن عالمه فاضله را که با موضوع محبت و ولایت اهل بیت علیهم السلام ایراد شده است جمع آوری کرده و بدین وسیله گامی در جهت انتقال این مفاهیم ارزشمند به نسل‌های آینده برداشته شود.

دیگر خبرها

  • خلیجی همیشه فارس برای تنبیه تمام متجاوزان تاریخ
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود
  • ‌ کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد