Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان البرز ضمن بازدید از انبار‌های اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان البرز تاکید کرد: کالا‌های سریع الفساد، کالا‌های نیازمند به استعلام از جهاد کشاورزی، استاندارد، گمرک و محیط زیست سریعا تعیین تکلیف شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج به نقل از دادگستری استان البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز با حضور در انبار‌های اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان البرز از بخش‌های مختلف آن بازدید و در جریان روند نگهداری و تعیین تکلیف اموال قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان البرز در این بازدید با اشاره به تاکید رئیس قوه قضائیه در خصوص تعیین تکلیف اموال انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با توجه به تجربیات ارزشمند قضایی، در بسیاری از موارد شخصا ورود کرده که بحث قاچاق کالا و شرایط نگهداری اموال در انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی یکی از آن موارد است.

وی افزود: با توجه به دستور رییس قوه قضاییه امروز به همراه دادستان مرکز استان البرز، مدیران کل تعزیرات حکومتی و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پلیس اقتصادی استان البرز، بازدیدی از انبار‌هایی که کالا‌های قاچاق در آن نگهداری می‌شود داشتیم و در جریان پرونده‌هایی که در حال رسیدگی است یا در حال اجرای حکم بودند قرار گرفتیم.

تسریع در تعیین تکلیف کالای سریع الفساد

رئیس کل دادگستری استان البرز با اعلام رضایت نسبی از شرایط نگهداری کالا‌ها در انبارها، با اشاره به وجود برخی مشکلات جزئی، شرایط را «قابل قبول» ارزیابی کرد و متذکر شد: این مشکلات جزیی باید سریعا مورد پیگیری قرار گیرند؛ همچنین وضعیت کالا‌های سریع الفساد، کالا‌های نیازمند به استعلام از جهاد کشاورزی، استاندارد، گمرک و محیط زیست سریعا تعیین تکلیف شوند.

وی متذکر شد: در برخی موارد اعلام شده که محیط زیست و جهاد کشاورزی به برخی استعلامات پاسخ نداده اند که پیگیری از طرف دستگاه قضایی انجام شد تا سریعا پاسخ مقتضی داده شود.

دادگستری به دنبال مچ‌گیری نیست

فاضلی هریکندی با تاکید بر اینکه هدف دادگستری استان البرز، طرح مشکل برای رفع آن است تصریح کرد: به دنبال مچ گیری نیستیم و معتقدیم در بسیاری از موارد باید موانع و مشکلات بررسی و رفع شود.

وی با اعلام تشکیل جلسه در این هفته برای رسیدگی به برخی موانع تسریع و تعیین تکلیف اموال گفت: متاسفانه ارتباط سامانه‌ای بین دستگاه‌های متولی قاچاق وجود ندارد که با توجه به ملی بودن این مشکل، امیدواریم سریعا برطرف شود.

حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه اموال موجود در این انبارها، متعلق به عموم مردم است، تصریح کرد: در شرایط اقتصادی موجود با فروش این اموال و تعیین تکلیف آن‌ها و واریز وجوه حاصل به حساب خزانه دولت از تضییع اموال عمومی جلوگیری گردیده و برای مصارف عمومی کشور هزینه خواهد شد.

وی افزود: در طول مدت یکسال گذشته تاکنون بازدید‌هایی از انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان انجام و برای رفع مشکلات مربوط به محل انبار‌های نگهداری کالا‌ها در سازمان جمع آوری و تعیین تکلیف اموال موجود دستورات لازم صادر شده است.

عدم همکاری برخی دستگاه‌ها در پاسخ به استعلامات

مددی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های انجام شده برخی از کالا‌های موجود از طریق مزایده به فروش رسیده و مقداری از کالا‌های فاسد و تقلبی و غیر قابل فروش نیز با نظارت دادستانی مرکز استان البرز امحاء شده متذکر شد: متاسفانه در بازدید انجام شده، عدم همکاری برخی از دستگاه‌های دولتی، در پاسخ به استعلامات سازمان جمع آوری برای تعیین تکلیف اموال موجود در انبار‌ها گزارش شده است.

برگزاری جلسات کارگروه تخصصی هر دو هفته یکبار

وی از دستور  برگزاری جلسات کارگروه بند «چ» ماده 11 قانون مبارزه با قاچاق کالا به صورت منظم و مستمر و برای دو هفته یک بار، جهت تسریع در اجرای احکام صادره و تعیین تکلیف اموال خبر داد و ابراز امیدواری کرد با پیگیری موضوع در کارگروه  مذکور در مدت زمان کوتاه و  معیّن کلیه کالا‌های موجود در انبار‌ها تعیین تکلیف شوند.

فرصت طلایی اصلاحات سازمان اموال تملیکی در سایه توجه سران قوا/ چرا سامانه‌های اموال تملیکی بلاتکلیف ماند؟مهلت یک‌هفته‌ای ‌دستگاه قضا برای تعیین تکلیف 4هزار اموال توقیفی در انبارهای اموال تملیکیرسوب ده‌ها هزار تن کالا در بنادر و گمرکات و موج حملات علیه سازمان اموال تملیکی/ گمرک و دستگاه قضایی هم مقصرند؟چرا انبارهای سازمان اموال تملیکی پُر از کالاهای رسوبی است؟ مدیرکل گمرک: مشکل از قانون مبارزه با قاچاق است"مدیریت" پاشنه‌آشیل سازمان اموال تملیکی است / ساماندهی اوضاع انبارهای اموال تملیکی اولویت قوه قضائیه

مددی با بیان اینکه در رسیدگی به پرونده‌های قاچاق، در دستگاه قضایی و اداره تعزیرات  استان البرز پرونده‌های بلاتکلیف مشاهده و گزارش نشده و کلیه پرونده ها‌ی ارجاعی در مدت زمان معین  قانونی رسیدگی و اتخاذ تصمیم  شده گفت: مشکلات مربوط به اجرای احکام صادره مربوط به عدم همکاری برخی از سازمان‌های دولتی با سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی برای پاسخگویی به برخی از استعلامات و ارایه نتایج آزمایشات در مهلت‌های مقرر بوده که برای رفع آن‌ها دستورات قانونی لازم به  دستگاه‌های متولی صادر خواهد شد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی رئیس کل دادگستری استان البرز سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف اموال اموال تملیکی استان تعیین تکلیف شوند اموال تملیکی اموال تملیکی انبار ها پرونده ها دستگاه ها کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۳۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای مشهد قابل قبول است

به گزارش قدس خراسان، بر اساس داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص لحظه‌ای هوای مشهد امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه با ثبت عدد ۷۰ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد شاخص کلی ۵۵ در شرایط قابل قبول قرار داشت.

هوای مناطق «سرافرازان، شهید کریمی، الهیه، ویلا، ماشین ابزار و طرُق» مشهد پاک است، همچنین کیفیت هوای ۱۷ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط پاک تنفسی است.

دما در حال حاضر ۱۲ درجه سانتی‌گراد و آسمان آفتابی است.

دیگر خبرها

  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • هوای مشهد قابل قبول است
  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا