Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-29@09:59:34 GMT

محدودیت واردات خودرو به سوریه برای همه کشورهاست

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۳۳۸۵

محدودیت واردات خودرو به سوریه برای همه کشورهاست

تین نیوز

 کیوان کاشفی افزود: وزارت اقتصاد سوریه از نیمه دوم ۲۰۲۱ به دلیل محدودیت‌های ارزی، واردات قطعات غیر از قطعات مصرفی را به کشور خود ممنوع کرده است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان این که از دو سایت ایران خودرو و سایپا در سوریه سایت سایپا فعال و مشغول تولید است گفت: از آن جا که بسیاری از قطعات مورد نیاز خودروسازان ایرانی در سوریه توسط قطعه سازان ایرانی تامین و به سوریه منتقل و سپس به خودرو تبدیل می‌شود این ممنوعیت مشکلی را برای کارخانه سایپا به وجود آورده و موجب شده که از نیمه دوم ۲۰۲۱ تولید این سایت به حداقل رسیده و تولید با استفاده از قطعات موجود انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاشفی گفت: این در حالی است که کارخانه سایپا در سوریه تا قبل از این محدودیت تولید بسیار خوبی داشت و محصول خوبی را به بازار سوریه عرضه می‌کرد.

وی افزود: وزیر صمت در دو هفته آینده به منظور افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در سوریه به دمشق سفر خواهد کرد که امیدواریم در این سفر پیشنهاد‌های کارشناسی شده ما و طرف سوری از طرف مقامات دو کشور تصویب و برای سایت‌های خودروسازان ایرانی اجازه واردات قطعه صادر شود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه با بیان این که ایران‌خودرو هم سالن تولید بسیار مجهزی در سوریه دارد، گفت: ایران خودرو در سوریه با مشکلی از حوزه سهام‌داری مواجه است یعنی ایران خودرو، وزارت بازرگانی سوریه و بخش خصوصی سوریه سه سهام دار ایران خودرو در سوریه هستند که برای راه اندازی کارخانه با مشکلی از حیث سهام‌داری مواجه هستند که مانع از آغاز تولید شده است.

کاشفی افزود: امیدواریم در سفر دو هفته آینده وزیر صمت به سوریه مشکل سهام‌داران ایران خودرو در سوریه نیز حل شود تا روند تولید در این خودروسازی در سوریه آغاز شود.

وی گفت: اگر چه ممنوعیت واردات خودرو و قطعات به سوریه برای همه کشور‌ها اعمال می‌شود، اما از آن جا که ایران دو سایت خودروسازی در سوریه دارد از این حیث مشکلی ندارد ‌ امیدواریم که با حل مشکل واردات قطعات، هر دو خط خودروسازی ایرانی با ظرفیت کامل فعالیت کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تین ایران خودرو سایپا خودروسازان قطعه سازان خودرو بازار سوریه کارشناسی ایران و سوریه وزارت بازرگانی بخش خصوصی واردات خودرو سایپا سوریه وزیر صمت واردات خوردو ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۳۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند

محمدرضا آل‌سارا، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن خودرو گفت:یکی از مهم‌ترین نکات این است که کالاهای مورد نیاز خودروی خود را از واحدهای صنفی خریداری کنند که دارای پروانه کسب است زیرا واحدهایی که دارای پروانه کسب هستند باید تهیه شود.

او در پاسخ به این سوال که چگونه روغن تقلبی را از اصلی تشخیص دهیم؟ اضافه کرد:روغن‌های تقلبی در یک بسته‌بندی دربسته است و تا در آن باز نشود تشخیص کیفیت آن بسیار مشکل است. تنها درصورتی قابل تشخیص است که آن واحد صنفی روغن را باز کند و بفهمد تقلبی هست یا خیر.

ال سارا اضافه کرد: البته راه دیگر این است که همه روغن‌های عرضه شده در بازار به آزمایشگاه تشخیص بروند. بازرسی و نظارت اگر توأم با متخصصان واحدهای صنفی باشد و به کارشناسان برای انجام این کار مراجعه شود، قطعا تأثیر مثبتی در بهبود اوضاع خواهد گذاشت.

او در خصوص نحوه خرید لاستیک گفت:به طور کلی باید  به نکاتی مانند داشتن علامت استاندارد ملی ایران یا بین‌المللی، نداشتن نقص و عیوب ظاهری مانند ناهمواری، ترک، حباب و… توجه کرد. خریداران لاستیک می‌توانند از طریق سامانه‌های پیامکی یا وب‌سایت‌های مربوطه اصالت لاستیک را استعلام کنند

برای خرید لاستیک نیز حتماً باید به فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز مراجعه کرد. همچنین به نکاتی مانند داشتن علامت استاندارد ملی ایران یا بین‌المللی، نداشتن نقص و عیوب ظاهری مانند ناهمواری، ترک، حباب و… توجه کرد. خریداران لاستیک می‌توانند از طریق سامانه‌های پیامکی یا وب‌سایت‌های مربوطه اصالت لاستیک را استعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • پیکاپ T ۹ برقی، گزینه واردات به ایران
  • پیکاپ T۹ برقی، گزینه واردات به ایران/ عکس