Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی فوتبال ایران برای صعود مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیاز به سه پیروزی در دیدارهای برگشت دارد تا بتواند با خیالی آسوده جواز حضور در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان را کسب کند.

به گزارش مشرق، در پایان دور رفت از مرحله گروهی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی ایران با ۱۳ امتیاز از ۵ بازی بالاتر از سایر تیم‌ها قرار گرفته است تا شانس قابل توجهی برای صعود مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۲ داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود هنوز نمی‌توان صعود این تیم به قطر را قطعی دانست.

ملی پوشان کشورمان در مرحله رفت این رقابت‌ها ۵ بار به میدان رفته و مقابل سوریه، امارات، عراق و لبنان به پیروزی رسیدند و مقابل کره جنوبی با نتیجه مساوی متوقف شدند تا با این نتایج صدرنشین مرحله رفت این رقابت‌ها باشند. شاگردان اسکوچیچ در نخستین بازی از مرحله برگشت روز سه شنبه در کشور اردن به مصاف سوریه می‌روند.

تیم ملی ایران تاکنون ۱۳ و کره جنوبی ۱۱ امتیاز به دست آورده‌اند و با توجه به صعود مستقیم دو تیم اول و دوم به جام جهانی، فاصله امتیازی با تیم سوم بسیار مهم است. در حال حاضر لبنان با ۵ امتیاز در رده سوم قرار دارد و فاصله امتیازی ایران و لبنان ۸ امتیاز است که این فاصله حاشیه امنیت خوبی ایجاد کرده است.

از آنجایی که مرحله برگشت بازی‌ها کاملاً دست نخورده است و ۵ بازی باقی مانده، هر یک از تیم‌ها ۱۵ امتیاز بالقوه دارند که در صورت پیروزی در تمام بازی‌ها این امتیازات را کسب می‌کنند.

لبنان نزدیک ترین تیم به ایران با احتساب امتیازات بالقوه‌ای که دارد، می‌تواند در صورت پیروزی احتمالی در هر ۵ بازی مرحله برگشت ۲۰ امتیازی شود و این بدان معناست که در بدترین حالت ممکن، تیم ملی ایران با کسب ۲۱ امتیاز می‌تواند صعودش به جام جهانی را قطعی نماید.

ملی پوشان کشورمان در حال حاضر ۱۳ امتیاز دارند و با ۳ پیروزی یا ۲ پیروزی و ۲ مساوی، در هر صورت به جام جهانی صعود خواهند کرد. در صورتی که روز سه شنبه لبنان مقابل امارات پیروز نشود و ایران موفق به شکست دادن سوریه شود، این شرایط به مراتب تسهیل می‌شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان تیم ملی فوتبال ایران فوتبال تیم ملی ایران اسکوچیچ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کره جنوبی جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبال از دریچه فان؛ هواداران بارسلونا در هر مرحله از لیگ قهرمانان

فقط برای سرگرمی

مقایسه عملکرد تیم زنان و مردان بارسلونا در سال های اخیر لیگ قهرمانان هواداران بارسلونا مرحله به مرحله این فصل لیگ قهرمانان به جا مانده از دیشب به جا مانده از دیشب لالیگا از گذشته تاکنون

سوال های دو گزینه ای با الساندرو دل پیرو:

جام جهانی یا لیگ قهرمانان؟ جام جهانی

دربی دلاموله یا دربی ایتالیا؟ دربی دلا موله

دینو زوف یا جیجی بوفون؟ جیجی

کاناوارو یا نستا؟ می تونم از هر دوشون دور باشم؟

 فرانسوی باشی یا اینتری؟ فرانسه تو یا توتی؟ من!  بیرون رفتن با میکا ریچاردز یا موندن تو خونه و صحبت فوتبالی با تیری آنری؟ تو منو تو دردسر انداختی، دردسر بزرگ، این یکی رو جواب نمی دم

سرگرم نشدید؟ سرگرم نشدید؟ این همون چیزی نیست که به خاطرش اینجایید؟

چرا دو تا کلوپ اینجاست؟

 

 

اگه خود مسی رو دیده بود، چیکار می کرد؟

 

 

کمی تیکی تاکا ببینیم:

 

 

 

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • تکلیف سقوط یک تیم امروز قطعی می‌شود!
  • هوملس: با قلب خود بازی خواهیم کرد
  • ادین ترزیچ: فقط در صورت صعود شایسته تعریف و تمجید هستیم
  • سومین آزمون سخت اوسمار/ نوبت پیروزی پرسپولیس فرا می‌رسد؟
  • صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه
  • کامیابی‌نیا: پیروزی در ۶ بازی باقی‌مانده نشدنی نیست
  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • کوشکی: فوتبال ایران نیازمند مربیانی مثل اوزونیدیس است
  • الکلاسیکو فوتبال ایران در پایتخت / پذیرایی تراکتور از صدرنشین در جهنم سهند
  • فوتبال از دریچه فان؛ هواداران بارسلونا در هر مرحله از لیگ قهرمانان