Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهشتی عصر دوشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه ۸۵ درصد منابع آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، ضروری است سازمان جهاد کشاورزی با راهکارهای علمی و کارشناسی توسعه کشت محصولات پربازده با مصرف کم آب را به عنوان الگویی مناسب ترویج و توسعه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شهرستان گرمی را با داشتن اراضی دیم حاصلخیز یکی از قطب‌های تولید محصولات زراعی و باغی یادآور شد و تصریح کرد: در این زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی برای فعالان این حوزه جز الزامات و ضرورت‌ها است.

فرماندار گرمی با تاکید بر اهمیت آب به عنوان یک کالای استراتژیک، از تمامی دستگاه‌های عضو شورای حفاظت از منابع آب خواستار حفاظت کمی و کیفی منابع آب و همکاری و همراهی با ادارات متولی از جمله اداره منابع آب شد.

بهشتی گفت: سازمان جهاد کشاورزی باید نسبت به تشویق کشاورزان برای کشت گیاهان کم آب‌بر و با ارزش اقتصادی بالا اقدام و در راستای اصلاح روش‌های آبیاری و اجرای سیستم‌های آبیاری نوین گام بردارد.

وی از شرکت آب و فاضلاب خواستار برنامه‌ریزی در راستای رفع مشکلات تأمین آب شرب روستاهای منطقه برای کاهش هدر رفت آب در شبکه، شناسایی اتفاقات شبکه و رفع سریع آنها شد.

بهشتی با تاکید بر شناسایی آلاینده‌های منابع آبی و رفع آنها توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی افزود: لای‌روبی رودخانه‌های داخل شهر، رفع موانع و گلوگاه‌های پرخطر توسط شهرداری گرمی باید در اسرع وقت انجام شود.

کد خبر 5352752

منبع: مهر

کلیدواژه: فرماندار گرمی خشکسالی منابع آبی جهاد کشاورزی اردبیل شورای حفاظت از منابع آب کشت دیم کشاورزان آب شرب زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه بارش برف واکسن کرونا عکس استانها گرگان اردبیل سانحه تصادف کتاب و کتابخوانی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 

 


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعیدی گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با همکاری گروه گشت و بازرسی این اداره، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و پر شد که این امر صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب را در پی داشت. 
 
 رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های بافق و بهاباد افزود: همچنین ۶ مورد قطع برق و پلمپ منصوبات انجام شد. 


سعیدی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی و سطحی اظهار داشت: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت. 
 
وی همچنین در خصوص نصب کنتور‌های هوشمند در دو بخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ۸۲ در صد از چاه‌های صنعتی و ۹۳ درصد از چاه‌های کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند و برای سومین سال پیاپی طرح تحویل حجمی آب کشاورزی با همکاری کلیه‌ی بهره برداران به طور کامل انجام شد. 


رئیس اداره منابع آب بافق و بهاباد افزود: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسئولین در حفاظت بیشتر از منابع آب، تعداد ۲ جلسه شورای حفاظت از منابع آب در سطح دو شهرستان تشکیل گردیده است.

دیگر خبرها

  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر